Perheet joiden kaikki lapset on tyttöjä
Niiden osalta suku ei jatku. Jos tytöt aikoinaan menevät avioon, sitä kautta liittyvät johonkin toiseen sukuun.
Jotkin suvut lakkaavat olemasta mm. tästä syystä. Suku kuoli lopulta sukupuuttoon?
Kommentit (23)
Vierailija kirjoitti:
Ja....? Kuolleita ei hetkauta.
On tällä asialla aika paljonkin merkitystä joillekin. Aasian maissakin toivovat poikalasta erityisesti. Onneksi Suomessa ei ole näin
Aijaa. Meidän perheessä on viisi tyttöä. Nyt vanhemmillani on viisi tyttärenpoikaa, kuudes tulossa. Kun ollaan kaikki siellä kylässä ja asunnossa juoksee pari kouluikäistä, pari taaperoa ja yksi vauva, niin enpä usko, että vanhemmista kauheasti tuntuu siltä, että suku ei jatkuisi. Meistä lapsista kaksi on avioliitossa, muut ei.
Vierailija kirjoitti:
Aijaa. Meidän perheessä on viisi tyttöä. Nyt vanhemmillani on viisi tyttärenpoikaa, kuudes tulossa. Kun ollaan kaikki siellä kylässä ja asunnossa juoksee pari kouluikäistä, pari taaperoa ja yksi vauva, niin enpä usko, että vanhemmista kauheasti tuntuu siltä, että suku ei jatkuisi. Meistä lapsista kaksi on avioliitossa, muut ei.
Minä haluan nähdä sen juoksevan vauvan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä haluan nähdä sen juoksevan vauvan.
Vauvaikäinen 0-12kk.
Meillä lapsi kipitti jo todella kovaa hieman alta vuoden iässä.
Minä en ymmärrä ap:n logiikkaa. Vaikka lapsi saisi isän sukunimen, mutta isä ei voi olla koskaan 100% varma isyydestä ilman isyystestejä. Äidit taas tietää aina, että on oma lapsi. Joten sanoisin, että naisten avulla se suku jatkuu.
Voi niitä tyttöperheiden isäparkoja lauantaiaamun kauppareissulla terveyssidehyllyllä.
Aivan sama,onko tyttöjä vai poikia.Kunhan terveitä.
Meillä kaksi poikaa ja aivan yhtä iloisia oltaisiin oltu,jos olisivat olleet tyttöjä.
Tuo on joku kivikautinen ajatusmalli.
Vierailija kirjoitti:
Kova denial vaihe teillä on alaspeukuista päätellen. Varmaan menee kohta sulkuun koko ketju. Mutta se ei muuta tosiasioita.
Suvun A tytär avioituu suvun B pojan kanssa. Kuuluuko tytär silloin sukuun A vai B? Riippuuko tämä siitä minkä sukunimen hän valitsee?
Nykyisin moni jättää menemättä naimisiin. Lapsia saattaa silti olla
Enemmän tytöt pitävät yhteyttä lapsuuden perheeseen ja enemmän tyttärien lapsia hoidetaan.
Poikien lapset tahtovat jäädä vieraammiksi.
Täällä on kaikilla aika vahvat oletukset, että lapset ovat joko tyttöjä tai poikia. Koittakaa nyt ymmärtää, ettei tuollainen syrjintä ja lokerointi käy enää nykyaikana!
t: Interfem vihvas
Hölmö. Jopa adoptoidut lapset jatkaa sukua. Ei samoilla geeneillä, mutta onko sillä mitään väliä. Edes ulkonäkö kun ei periydy. Voi olla että sun lapset ei näytä yhtään sinulta ja sitten taas joku täysin randomin lapsi jossain eri puolella maailmaa voi olla aivan kuin sun lapsesi kaksoisolento vaikka mitään yhteisiä geenejä ei ole. Niin mitä niillä geeneilläkään on edes väliä.
Vierailija kirjoitti:
Täällä on kaikilla aika vahvat oletukset, että lapset ovat joko tyttöjä tai poikia. Koittakaa nyt ymmärtää, ettei tuollainen syrjintä ja lokerointi käy enää nykyaikana!
t: Interfem vihvas
Totta. Se lapsi voi olla nykyään ihan eri sukupuolta 18-vuotiaana, kun saa itse päättää.
Olen nainen ja olen ollut naimisissa enkä silti ole koskaan kuulunut mihinkään ulkopuoliseen sukuun.
Vierailija kirjoitti:
Voi niitä tyttöperheiden isäparkoja lauantaiaamun kauppareissulla terveyssidehyllyllä.
Harvempi isä (tai äiti) lähtee lauantaiaamulla kauppaan.
Eikä se kuukautissuojien ostaminen ole mitään rakettitiedettä. Paitsi tietysti niille, joiden äo on pienempi kuin kengän numero.
Kyllähän sillä ainakin ennen oli Suomessakin paljon merkitystä. Minun lapsuudessani useimmiten aina tytön syntyessä voivoteltiin tapahtunutta. Minun lapsuudenerheessäni oli 5 tyttöä. Äiti aina valitteli, että hänelle syntyi 5 tyttöä ja vielä peräjälkeen Kun kysyin häneltä, että miksi tytön syntymä oli niin paha asia, hän sanoi, että suku ei jatku. Siihen aikaanhan naisen piti aina avioituessaan ottaa miehen sukunimi. Ja naimattoman naisen lapsi oli suuri häpeä, vaikka suku jatkui sitäkin kautta. Suvun piti jatkua miehen kautta, ei naisen. En kyllä ymmärtänyt, miksi meidänkin sukumme olisi pitänyt jatkua. Olimme hyvin köyhiä sukupolvesta toiseen.
Vierailija kirjoitti:
Hölmö. Jopa adoptoidut lapset jatkaa sukua. Ei samoilla geeneillä, mutta onko sillä mitään väliä. Edes ulkonäkö kun ei periydy. Voi olla että sun lapset ei näytä yhtään sinulta ja sitten taas joku täysin randomin lapsi jossain eri puolella maailmaa voi olla aivan kuin sun lapsesi kaksoisolento vaikka mitään yhteisiä geenejä ei ole. Niin mitä niillä geeneilläkään on edes väliä.
Siis adoptoiduthan jatkaa biologisten vanhempiensa sukua, eikö?
Ajatellaanpa tilannetta jossa sukua A oleva henkilö adoptoi ulkomailta lapsen, jonka sukunimi oli B ja lapsi ottaa käyttöön Suomeen tultuaan sukunimen A.
Kuuluuko lapsi tässä vaiheessa sukuun A vai B?
Aikuistuttuaan tämä adoptoitu henkilö menee naimisiin suvun C jäsenen kanssa ja oletetaan että ottaa avioliiton yhteydessä C:n sukunimen.
Kuuluuko hän nyt sukuun A, B vai C?
Entä jos tämä pari saa lapsen. Kuuluuko tämä lapsi sitten sukuun A, B vai C?
Kuuluuko
Ja....? Kuolleita ei hetkauta.