Kun olette aloittaneet uudessa työpaikassa, onko olo ollut alussa, että olette 'väärässä paikassa'?
Onko alun huono fiilis muuttunut vai jos alku on ollut kurjan tuntuinen, se on sellaiseksi myös jäänyt?
Olen ollut uudessa paikassa nyt pari viikkoa ja työpaikassa on vähän sellainen klikkiytynyt tunnelma, ja jotenkin orpouden tunne on vallannut minut. Vai reippaasti vaan jatkan ja kyllä se siitä?
Onko ensivaikutelma ollut pysyvä kokemustenne mukaan?
Kommentit (2)
Nuorena opiskelijana olin kesätöissä sellaisessa paikassa, jonne en tuntunut kuuluvani. Jäin sinne vielä työharjoitteluun ja lopulta sain vakkaripaikan. Yhteensä olin reilut kaksi vuotta enkä koskaan viihtynyt siellä. Oli mulla muutama kaveri siellä, mutta suurin osa mammoista ei koskaan lämmennyt.
Seuraavissa työpaikoissa olen tuntenut aina kuuluvani sinne. Yhdessä työssä olin määräaikainen ja silloin tunsin etten ole samalla tasolla muiden kanssa, mutta hyvin siellä otettiin vastaan. Esim. kun vakkari aloittaa, lähtee hän heti kahdeksi viikoksi "kentälle", mutta määräaikaiset ei.
Jos olisi ap:n kaltainen tilanne, niin en usko että tilanne muuttuu. Tuollaisessa tapauksessa voisin hyvin palata entiseen työhön ja etsisin uutta.
Noh, tunsin oloni ulkopuoliseksi ehkäpä ensimmäiset seitsemän kahdeksan vuotta. Sitten alkoi helpottaa. Ja Hyvinkääkö muka sisäänpäinlämpiävä paikka... Oli huvittavaa, kun ensin ihmettelin, miksi jotkut muut uudet olivat porukoissa samantien. Jossain vaiheessa tajusin, että he olivat paikkakuntalaisia tai entisiä sellaisia, joilla oli yhteisiä tuttuja jne. Jos tulet muualta, etkä tunne ketään entuudestaan, kestää pari vuotta ennen kuin edes tervehditään.