Mitä laitat voileivän päälle
Itsehän olen niin tylsä, että omat leivänpäälliset on lähinnä tyyliä leikkele/makkara, tomaatti ja kurkku linjaa välillä lisättynä juustolla ja/tai salaatinlehdellä.
Mutta kertokaapas, jos teillä muilla on jotain muita suosikkileivänpäällisiä mitä kannattaa kokeilla.
Kommentit (35)
Kalkkunaleikkele, juusto, paistettu muna. Joskus keitettyä munaa ja vaikkapa Kallen raitatahnaa.
Kasviksia myös mutta ne ei ole leivän päällä vaan erikseen pilkottuna.
Mitä milloikin sattuu jääkaapissa olemaan. Näitä ainakin nyt viime viikkojen aikana. Oivariini, juusto, kinkku, savulohi, graavilohi, muikkuja suolattuja, savustettuna tai paistettuna, lenkkiä, munaa paistettuna...
Leipä. Joskus levitettä. Salaatinlehti. Siivutettu kananmuna. Tuorekurkkua. Tomaattia. Tuorejuusto plus edelliset. Avokadoa. Kylmäsavulohta. Paistettua kanamunaa. Omenaa. Näitä kaikkia ja salaattipikkelsiä ja joskus ei näitä kaikkia. Leikkeleitä EI KOSKAAN. Maksamakkarakin jäänyt kokonaan pois. Joskus vain salaatinlehti + tuorekurkkua. Salaatinlehti + punajuurta. Mielikuvitus rajana!
Aivan asken soin paahtoleipaa missa paalla kylmasavu lohta ja munakokkelia - mies teki minulle!
Vierailija kirjoitti:
Ylähuulen
Opitko tämän vitsikkään sanonnan isoisältäsi vai hänen isältään?
Voita (ei mitään kissanrasvaa). Juustoleivälle juustoa ja makkaraleivälle makkaraa. Kinkkuleivälle kinkkua. Savukalaleivälle nimensä mukaisesti savukalaa. Kasvisleivälle kasviksia.
.
Kinkku-juustoleivässä kinkku on päällimmäisenä ja juusto-kinkkuleivässä juusto on päällimmäisenä.
Huulen. Sen vuoksi vain uunituore leipä kelpaa.
Voi eiiii, tein samanlaisen aloituksen, en huomannut tätä.
Mun voikkaleivässä on juustoa ja tomaattia.
Itse leivotun leivän päälle laitan juustoa, kinkkua, salaatilehtiä ja paksun siivun tomaattia.
Becelin Proacvtive 70% levitettä, juustoa ja kevytmeetvurstia.
En laita mitään. Tienaan 1860, ei ole varaa ostaaleivänpäällisiä.
Mitä siis laitatko kaalin ja lehden vai kaalilehden😂🤔👍 Mikä on näkä?