Mitä laitat voileivän päälle
Itsehän olen niin tylsä, että omat leivänpäälliset on lähinnä tyyliä leikkele/makkara, tomaatti ja kurkku linjaa välillä lisättynä juustolla ja/tai salaatinlehdellä.
Mutta kertokaapas, jos teillä muilla on jotain muita suosikkileivänpäällisiä mitä kannattaa kokeilla.
Kommentit (35)
Useimmiten rasvaa. Välillä juustoa, ehkä kananmunaa viipaloituna, joskus leikkelettä, kurkkua, salaattia, paprikaa tai suolakurkkua.
Kaali lehden, että maailma paranee. Ajan bussia ja näkä on! Kaik on niin kallista tämän hallituksen myötä.
Joskus -60% leikkelettä. Tai halpaa maksamakkaraa, mätitahnaa, mutta nyt oli halvimmat hävinneet s-marketista myynnistä. En tiedä raskiiko kananmunaakaan enää.
Yleensä en toki syö leipää, ostan senkin lähinnä -60% tai teen itse. No tuore leipä ei muuta kaipaakaan kuin margariinia.
Yleensä kun syön leipää, en syö muuta, joten silloin kaipaisi päällistä.
Joskun toki sen päivän ainoan aterian kanssa, ja silloin se ei päällistä tarvitse.
Esim. joku keitto, kyllähän margariini ois kiva, mutta ei se muuta kaipaa.
...tässä mitään päällyksiä...hyvä kun leipää saa ostettua...ei voi leipoa kun sähkö... TTU!
Vierailija kirjoitti:
ylähampaat ja yleensä huulenkin
Onko sulla vielä ylähampaat? Mulla on jo aika monta rikki.
Laitan kurkkua, tomaattia ja juustoa. Olen tylsä leipänainen. Minulla aina noi samat, mutta mies tekee sitten aina erilailla ja ne on parempia. En näe ns vaivaa siihen, kun tottunut tollaseen ja teen miehelle samat, jos teen. Sitten hän syö eikä kommentoi, koska ei tarvitse. Tiedän mitä ajattelee aina. Vajaat leivät taas. Se ilme mua naurattaa aina. Kun hän menee keittiiöön ja kysyy syötkö vielä jotain ja ajttelin tehdä pari leipää, niin syön aina. Mies aina rakentelee herkkuja ja tuo sohvalle ja sanoo, että millos oot viimeks syöny tällasta. En ole, kun saan vaan, kun tekee ja se huivitta mua aina. Mies osaa ton pienen piikin, mutta se on niin rakas piikki etten suutu.
Margariinia, kermajuustoa, keittokinkkua.
Muuta leipää en syö kuin juustosämpylöitä ja sämpylän kanssa pitää olla kylmää maitokaakaota.
Söin äsken 4 tuoretta viipaletta paikallisen leipomon ruisvuokaleivää ja laiton niiden päälle beceliä, balkaninmakkaraa ja edamjuustoa. Sopii hyvin välipalaksi kahvin kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Ylähuulen
Vierailija kirjoitti:
ylähampaat ja yleensä huulenkin
Ooh, tätä vitsiä ei olekaan nähty missään aiemmin
Vierailija kirjoitti:
Joskus -60% leikkelettä. Tai halpaa maksamakkaraa, mätitahnaa, mutta nyt oli halvimmat hävinneet s-marketista myynnistä. En tiedä raskiiko kananmunaakaan enää.
Yleensä en toki syö leipää, ostan senkin lähinnä -60% tai teen itse. No tuore leipä ei muuta kaipaakaan kuin margariinia.
Joskun toki sen päivän ainoan aterian kanssa, ja silloin se ei päällistä tarvitse.
Esim. joku keitto, kyllähän margariini ois kiva, mutta ei se muuta kaipaa.
Juu. Kananmunat onkin hurjan kalliita.
Yleensä jotain levitettä mitä mies on ostanut ja juustoa + kinkkua tai meetvurstia tms.
Syön voileipää ehkä kerran viikossa niin en ole kovin tarkka päällysteistä.
Joskus raaskin ostaa savupallasta. Se on ihanaa ruisleivän päällä.
Pyhää henkeä, eli syön kuivana. Turha tuhlata rahaa erinäisiin leivänpäällisiin, kun on niin hyvää ilmankin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Esim. joku keitto, kyllähän margariini ois kiva, mutta ei se muuta kaipaa.Juu. Kananmunat onkin hurjan kalliita.
Nehän on nousseet hirveästi. Eikä niitä juuri koskaan ole -60%.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Esim. joku keitto, kyllähän margariini ois kiva, mutta ei se muuta kaipaa.Juu. Kananmunat onkin hurjan kalliita.
No sehän riippuu mistä lähdetään. Itse elän 880e kuussa, ja maksan siitä yksin asumisen, lainan, vakuutukset, jätehuollot, eli ihan kaiken. Joten näkyy tuo munienkin hinta kyllä.
Omatekemää pestoa, hummusta (punajuurihummus on yllättävän hauskan makuista ruisleivän päällä), erilaisia vihanneksia, herneenversoja, avokadoa.. Avokin viimeaikainen lemppari on ruisleipä, jonka päällä keitetty ja viipaloitu kananmuna, avokadoa, pippuria ja ripaus suolaa. Myös pesto-tomaatti-mozzarella tuntuu tekevän hänelle hyvin kauppansa.
Ylähuulen