Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Teinin snapchat-viestittely huolestuttaa

Vierailija
05.10.2022 |

Näin tänään vahingossa 7-luokkalaisen snapchat-viestejä. Olen pitänyt lastani melko kunnollisena, mutta nyt silmäni avautuivat. Teinin kielenkäyttö on järkkyä ja samoin näin viestejä, jotka liittyvät hänen kavereihinsa. Alkoholinkäyttöä, myymälävarkauksia yms. Oma lapseni ei siis ole (myöskään viestien perusteella) tällaisia (vielä) tehnyt, mutta jotkut hänen kaverinsa on. En haluaisi paljastaa lapselleni. että olen snapchatit nähnyt. Mutta minun on pakko nyt puuttua hänen "ystäviinsä" ja jotenkin saada tilanne rauhoittumaan. Onko neuvoja, miten itse toimisitte?

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten niin paskat housuissa? Ei vanhemman tarvitse kakaroiden edessä nöyristellä ja alaikäisen somettelua voi kyllä ajoittain tarkistaa. Itse olen tasaisin väliajoin tarkistanut teinin puhelimen ja niin teen jatkossakin.

Teini sitten vaan poistaa kaiken puhelimestaan heti. Korkeintaan jonkun täysin viattoman kuvan koulukirjasta jättää puhelimeen. Tuollainen yksityisyyden loukkaaminen jättää vaan tarpeen entistä pahempaan salailuun ja peittelyyn ja teini tajuaa, että vanhemmalle ei voi kertoa mitään, eikä vanhempaan voi luottaa, eikä ansaitse teinin kunnioitusta kun vanhempikaan ei kunnioita tai luota yhtään teiniin. Kamala tuottaa pettymys, mutta teinin elämä on muutakin kun vanhemman tahtoon alistumista ja tottelemista, pakotettua kotitöiden tekemistä, koulua ja läksyjä, pahan ruoan syömistä kun herkkujakaan ei saisi syödä, eikä teiniin panosteta senkään vertaa, että koulussa tarjottaisiin teineille maistuvaa ruokaa tai edes laadukkaampaa ruokaa ja aikaisin nukkumaan menemistä. 

Vierailija
22/22 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyttäilyn sijaan sitten vaan teinille käyttöön näppäinpuhelin, jolla ei edes pääse someen. Harva kuitenkaan tuntuu tajuavan tällaisen vaihtoehdon mahdollisuutta. Toki tälläkin on mahdollista lähettää ja vastaanottaa tekstiviestejä, joiden sisältö voi olla vaikka mitä sopimatonta ja vanhempaa järkyttävää, joka vanhemman pitäisi saada nähdä. Parasta sitten vaan antaa teinin käyttöön pelkkä kellopuhelin, johon pelkkä äiti voi soittaa tai jättää teini kokonaan ilman puhelinta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme yhdeksän