Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ehditkö pitämään laillisen ruokatauon töissä?

Vierailija
05.10.2022 |

Itse olen sotealalla töissä ja kuuluisi olla 30 minuutin ruokatauko vuorossa. Tämä jää usein 5-15 minuuttiin jos sitäkään ehtii pitämään kiireessä. Sitten kun tulen töistä kotiin ryntään heti jääkaapille syömään. Ruokailuvälit kun ovat liian pitkät, kotona tulee sitten syötyä mitä kaapeista löytyy, roskaruokaa ja sokerihöttöä. Vatsa sitten kiittää ja kyllä, olen ihan normaalipainoinen. Onko muilla ollut samoja ongelmia?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
05.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän sen mutta olen usein vähintään vartin verran ylitöissä. Työkaverit aikalailla yhtä usein yliajalla. Siivooja olen

Vierailija
2/15 |
05.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein riippuu itsestäkin.

Kyllä tekemistä aina riittää, mutta itselle kun laittaa rajoja niin lähes aina ehtii pitää tauot. En ota stressiä siitä jos joskus vähän lyhyempi - toisena päivänä on sitten vähän pitempi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
05.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän laittoman. Suorastaan rikollisen.

Vierailija
4/15 |
05.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellisessä työpaikassa en ehtinyt. Läksin pois reilun kuukauden jälkeen. Järkky paikka muutenkin.

Vierailija
5/15 |
05.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin ehtii etätöissä.

Vierailija
6/15 |
05.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdin, enkä jaksaisi tehdä töitä ilman kunnon ruokataukoa. Kahvipaussin pidän myös.

Sinä annat rahaa työnantajalle kun et pidä sinulle kuuluvia taukoja.

Vierailija
7/15 |
05.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutulle kuulostaa, teen vuorotyötä mutta en ole sotealalla. Tehnyt jo vuosia mutta edelleen on vatsa sekaisin yövuorojen jälkeen, vaikka olisi millaiset eväät mukana. Mukava käydä aamulla nukkumaan kun vatsa kovaäänisesti möyrii ..

Vierailija
8/15 |
05.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monesti on mielessä mitä kaikkea pitäisi tehdä tai voisi tehdä töissä.

Usein ei sitten kuitenkaan ole mitään haittaa, jos jonkun asian siirtää aamupäivällä toiseen ajankohtaan.

Eikä kaikki tekeminen aina ole välttämätöntä. Joskus toiselle ihmisellekin pitää sanoa, että palaa asiaan uudestaan, kun on aikaa.

Vierailija
9/15 |
05.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupassa töissä ja mua muistutetaan meneen tauolle jos en oo ollu. Sotealalla on pöyristyttävä tilanne. En milloinkaan, ikinä minkään alan hommissa oo joutunut tinkimään tauoista. En olekaan hoitoalalla koskaan ollut, mutta sen mitä olen kuullut niin hullua kyykyttämistä. En olisi suostunut tekemään edes kuukautta sillä meiningillä.

Vierailija
10/15 |
05.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En välttämättä juuri siihen aikaan kun se on päivän työlistaan optimoitu.

Vierailija
11/15 |
05.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitoalalla ehti ihan hyvin pitämään tauot.

Vierailija
12/15 |
05.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tk-lääkäri. Yleensä haen kahvilasta leivän, jonka syön samalla tehden kirjallisia töitä esim. reseptien uusintaa. Ylitöitä en pysty päiväkoti-ikäisten lasten vuoksi juuri tekemään. Tingin mieluummin tauoista kuin ajasta lasten kanssa. Toki aikaa olisi enemmän, jos pitäisi tiukempaa linjaa potilaiden kanssa, ei ottaisi niin moneen asiaan kantaa, mutta sitäkään en osaa tehdä

Vierailija
13/15 |
05.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

20 min. on minulla ruokatauko ja en kyllä syö, kuin ns. välipala - tyyppistä evästä. Koen, etten kerkeä syömään lämmintä ruokaa. Kun syöminen on muutenkin pitkin vuotta ollut hankalaa.

Ja sama juttu, että illalla kyllä ruoka maistuu. Niin terveellinen, kuin vähemmän terveellinen.

Vierailija
14/15 |
05.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pidän taukoja muidenkin puolesta. Meillä on töissä tapana lähteä kahville kun alkaa olemaan liian kova tohina. Ei siinä saa kuin jotain kallista hajotettua jos liikaa hösää.

Vierailija
15/15 |
05.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdin, koska se on omaa palkatonta aikaa. Miksi sitä lahjoittaisin ilmaiseksi työnantajalle?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi seitsemän