Huono verenkierto + alhainen verenpaine, apuja?
Näin syksyn tullen taas inhottaa, kun tuntuu että paleltaa koko ajan. Ei auta vaatteiden lisääminen, liikkuminen, lämpimien juomien nauttiminen. Onko kellään antaa mitään vinkkiä, millä saisi nostettua liian alhaisia verenpaineita ja parannettua huonoa ääreisverenkiertoa?
Kommentit (4)
Ja verenpainettahan nostaa ainakin kahvi, suola, sokeri, tupakka. Mutta en suosittele tupakkaa, enkä liikaa sokerin/suolan syöntiä. Ja stressikin nostaa ja univaje, valvominen jne. Mutta en tiedä onko mitään hyvää ja terveellistä keinoa nostaa verenpainetta. ::/ pitää itsekkin selvittää googlesta
Itse olen rakastunut lahjaksi saamaani sähkövilttiin. Sen alla pystyn olemaan tärisemättä. Ulos laitan reippaasti citytoppahousut farkkujen päälle ja lämpimän karvafleesen ja untuvatakin. Lämmin pipo, kaulahuivi ja karvakintaat. Jos kovasti paleltaa, niin hanskoihin ja kenkiin saa sellaisia lämmittimiä. Itse pidä niitä lasketellessa tai kelkkaillessa.
Itsekkin kärsin samoista vaivoista. Lämmin suihku ja sauna auttaa ainakin hetkellisesti. Joskus, kun paleltaa enemmälti, niin laitan jalat lämpimään vesisankkoon ja käsiä lämmittelen laskemalla lämpimän/kuuman veden alla. Lisäksi auttaa, jos jalkoja hieroo semmoisella hieronta rullalla. 3 minuuttia hieroo jalkoja liikuttaen niitä edes takaisin siinä hieronta rullassa. Ja liikuttele varpaita ja käsiä mahdollisimman paljon, kaikki imurointi, jumpat, pikkulenkit tai pidemmät lenkit voivat auttaa ainakin hetkellisesti. Ja kannattaa pitää kahdet sukat jaloissa, sormikkaat tai lapaset sisälläkin, jos liikaa paleltaa. Kysy lisää, jos tarviit enemmälti vinkkejä :)