Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

1,5 v ruokailee "laiduntamalla" ( aggrhhh )

Vierailija
22.08.2008 |

Raivostuttaa, kun 1,5 v tyttöni ei suostu istumaan kuin korkeintaan minuutin ruokapöydässä syöttötuolissa. Sitten on jo kiire jonnekin muualle. Tästä seuraa se, että tunnin päästä vinkuu jo taas syötävää. Jos en anna, niin kiipeilee tuoleille hakemaan ruokaa. Mulla menee hermot tuohon vinkujaan. Jos lähdetään puistoon, niin sielläpä se vinkuna sitten alkaakin. Olen sitten ottanut rattaisiin mukaan sokerittomia keksejä tai paljasta leipää. Nyt ollaan siinä pisteessä, että lapsi syö muutaman haukun ruokaa silloin tällöin koko päivän ajan. Hampaathan tätä menoa menee, ja koti on täynnä muruja. Ja kyse on 3. lapsesta (!) eli meillä on selvät ruoka-ajat ja kukaan muu lapsi ei saa ruokaa ruoka-aikojen ulkopuolella. Miten mä saan tämän ruokailun ruotuun taas eli pysymään lapsen ruokapöydässä ruoka-aikaan ja syömään ruoka-aikaan?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
22.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et anna nousta pöydästä kesken ruokailun. Jos kuitenkin nousee niin et anna välipaloja. Jos kiipeilee tuoleille hakemaan ruokaa niin estät sen. Jos menette puistoon niin kuuntelet sitä vinkunaa ennemmin kuin annat keksejä.

Vierailija
2/3 |
22.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ruokailujen välillä anna vinkua, tarjoa pelkkää vettä jos jotain pyytää. Pistät ne ruuat kotona niin ettei tyttö niitä itse saa, vaikkapa lapsilukot kaapinoviin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
22.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän 1v4kk koko ajan syöttötuolin kimpussa ja vänisee siinä =vaatii ruokaa. Syö kyllä kohtuu hyvin ruoka-aikoinakin, mutta silti koko ajan vaatimassa mupellettavaa. Pakko yrittää olla tiukkana vaan. Välillä sorrun antamaan leipää mutta se sitten kostautuu seuraavalla ruoka-ajalla.

Yritän viedä huomiota muualle, ulkona ei onneksi vaadi mitään makupaloja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan seitsemän