Meidän vauvasta taitaa tulla *Matilda*,millaisia ajatuksia?
Niin,pidättekö nimestä?Toiseksi nimeksi vielä muutama vaihtoehto joita mietimme,ehdottaakin saa!
Kommentit (8)
Matildalle ehdotan:
Matilda Mimosa
Matilda Eerika
Matilda Monika
Matilda Tuulia
Matilda Rebekka
Matilda Josefiina
Matilda Teresa
Matilda Juulia
Matilda Linnea
Matilda Inkeri
Mulla on Matildaan aika neutraali suhtautuminen. Ajattelinkin kertoa mielleyhtymäni, mulle tulee a i n a mieleen Roald Dahlin lastenkirja nimeltä Matilda. Siinä se Matilda on sellainen temperamenttinen ihmelapsi, olikohan se vähän nenäkäskin, jos oikein muistan? :) Mutta ei kai tuo mikään paha mielleyhtymä ole.
Mutta miten niin Matilda yleinen? Ei se ole mahtunut edes 50 annetuimman joukkoon ensimmäisenä etunimenä (VRK/tilastot). Itsekään en ole tavannut yhtäkään tyttölasta, jolla se olisi kutsumanimenä. Toisena nimenä sitä kyllä näkyy annettavan, mutta kutsumanimenä edelleen varsin harvinainen.
Oikein mukava ja kaunis nimi. Siis kannatan Matildaa, enkä ehdota muuta.
Itselleni nimellä on tunnearvoa koska se kulkee suvussani, ja voisinkin siirtää sen eteenpäin omalle tytölleni, jos minulla joskus tyttö on. Kutsumanimenä Matilda on minusta melko harvinainen, mikä on hyvä asia.
Matilda kaipaisi minusta myös jatkoksi jotain vanhaa ja arvokasta, jota minusta näissä olisi:
Matilda Vilhelmiina
Matilda Hermiina
Matilda Onnia
Matilda Hertta Katariina / Anselma
Matilda Helga Elviira / Eloisa
Matilda Anna Kustaava
Matilda Martta Esteri
Meidän tyttö on Matilda. Nimi on siis minusta ihana! Minusta se on yllätävänkin harvinainen juuri etunimenä. Nimestä voi tulla helposti lempinimi, mutta haittaneeko tuo...
Ehdotuksia
Matilda Mia Maria
Matilda Anniina
Matilda Annastiina
Matilda Elviira
Matilda Iina Aurora
Matilda Anna Orvokki
Matilda Anna Marjukka
Matilda Ella Maria
Matilda Marleena
Matilda Mirella
Matilda Marisa
Nimi sinänsä on vanha ja kaunis, mutta nyt niin yleinen, etten siksi osaa antaa sille arvoa, jonka se muuten ansaitsisi.
Toiseksi sopii moni. Vaikka:
Matilda Henriikka/Henrietta (jälkimmäinen sirompi, eka talonpoikaisempi)
Matilda Isadora/Isabella (yllättävä jatko tavalliseen alkuun)
Matilda Miisa-Mari
Matilda Ebba/Emma/Enna Katariina
Matilda Kiira Silvia