Miten on mahdollista että lasta on l y ö t y koulussa niin että v e r t a on tullut nenästä ja kuulen tästä vasta kotona lapselta?
Aamulla oli l y ö t y. Ekalle tunnille oli mennyt myöhässä ja siitä oli tullut kyllä merkintä. Ope ei ollut kuitenkaan viitsinyt selvittää miksi oli myöhässä. Koko v i t u n päivänä kukaan ei muka ollut huomannut mitään, vaikka tuolla toinen hiha oli ihan ve res sä. Hiljainen reppana joka ei itse uskalla kertoa. Ei kukaan huomaa lapsen hätää jos ei itse sitä kerro. Ei vaikka nenästä tulee v e r t a ja sitä on vaatteissakin. Järkyttävää.
Kommentit (29)
Tätä se nykypäivänä on.Opeta lasta sanomaan asiasta.Mutta siis rikosilmoitus ja tiukkaa palautetta kouluun.
Kiva kouluissa on vähän semmonen meininki.
Kiusaamiseen ei noteerata mitenkään, paitsi sit jos kiusattu puolustautuukin ja kiusaajalla tulee itku, rangaistaan itseään puolustanutta.
Ikävä juttu.
Mutta kerrotko miten koulun tai opettajan olisi pitänyt asiaa ymmärtää selvittää, jos lapsesi ei ole sanonut mitään? Yllättyisit, jos tietäisit, kuinka monella lapsella on nykyisin likaiset vaatteet ja kasvot, joten välttämättä päälle päin ei ole voinut lapsesi tilannetta nähdä.
T. Tokaluokan ope
Rikosilmoitus ja rehtorille ja kouluviranomaisille palautetta että haluat selvityksen miksi väkivaltainen verenvuotoon tapahtunut pahoinpitely on jäänyt koko päivän ajan kaikilta aikuisilta huomaamatta. Ihan rtiippumatta siitä että ehkä se pahoinpitely tapahtui koulun alueen ulkopuolella, koulussa olisi kyllä luullut edes yhden aikuisen huomaavan että lapsi tulee myöhässä tunnille vaatteet veressä.
Ei näitä tutkita eikä kiusaajat tokene ilman poliisin puuttumista asiaan. Kyllähän aikuisenkin pahoinpitelystä tulee poliisiasia, miksi lapsen pahoinpitelystä ei tulisi?
Vastaathan AP kommentteihin. Vai oliko tämä keksitty juttu?
Vierailija kirjoitti:
Ikävä juttu.
Mutta kerrotko miten koulun tai opettajan olisi pitänyt asiaa ymmärtää selvittää, jos lapsesi ei ole sanonut mitään? Yllättyisit, jos tietäisit, kuinka monella lapsella on nykyisin likaiset vaatteet ja kasvot, joten välttämättä päälle päin ei ole voinut lapsesi tilannetta nähdä.
T. Tokaluokan ope
Siis lapsen vaatteet on veressä eikä opettaja ihmettele asiaa lainkaan? Omat lapseni ovat jo aikuisia, joten sen vuoksi ihmettelen, että veriset vaatteet lapsilla on nykyisin ihan normaalia.
Vierailija kirjoitti:
Ikävä juttu.
T. Tokaluokan ope
Hiha olo IHAN veressä. Jos minä huomasin sen heti, miten KUKAAN aikuinen ei ollut huomannut? Sitä paitsi mun lapsi ei kulje likaisissa ryysyissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ikävä juttu.
T. Tokaluokan ope
Siis lapsen vaatteet on veressä eikä opettaja ihmettele asiaa lainkaan? Omat lapseni ovat jo aikuisia, joten sen vuoksi ihmettelen, että veriset vaatteet lapsilla on nykyisin ihan normaalia.
Opettaja tietysti itse ollut asialla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ikävä juttu.
T. Tokaluokan ope
Hiha olo IHAN veressä. Jos minä huomasin sen heti, miten KUKAAN aikuinen ei ollut huomannut? Sitä paitsi mun lapsi ei kulje likaisissa ryysyissä.
WT periytyy. En ihmettele jos kersasi saa turpiinsa. On varmaan yhtä ärsyttävä ja tollo kuin sinä.
Meillä oli sama kun poika oli toisella luokalla. Sijaisopettaja ei viitsinyt ilmoittaa kotiin vaikka lapsi tärisi ja vuosi verta kynä tökättynä käsivarteen. Pahoinpitelijä egyptiläinen hirviö. Rikosilmoituksesta ei ole mitään hyötyä koska nämä ovat AINA lastensuojelun piirissä ja liian nuoria. Kiitos vasemmisto.
En mitenkään puolusta opettajia tässä asiassa, mutta lapsilla tulee muutenkin verta nenästä tämän tästä. Tietysti jos sitä oli hihassakin, olisi opettajan pitänyt kysyä jotakin, mutta huomasiko opettaja edes sitä hihaa?
Jospa nykykoulut haluavat vahvistaa lasten puolustustaitoja?
Mutulla sanon että ehkä lyöjä oli joku koulun hyvävelikerhon kersa ja siksi sviippaus maton alle?
Tietenkin jos opettaja huomaa niin tulee puuttua asiaan jos ei itse uskalla sanoa.
Karate olis varmaan hyvä oppia enneku siirtyy yläasteelle
Ei noita juttuja kannata ja jaksa huomata, koska huomaaja joutuu itse hommiin selvittelemään asiaa, joka vie tuhottomasti työaikaa ja joka ei varmasti ratkea eikä siitä edes makseta ekstraa.
Oliko kiusannut toista oppilasta ja saanut itse nokkaan?Siksi ei ole voinut kertoa opettajalle.
Mutta mitäs jos opettaja ei ole oikeasti ole huomannut mitään?? Isot luokkakoot jne
Teithän asiasta rikosilmoituksen sekä ilmoitit kouluun?