Mitä tuotetta sulla on vaikeuksia löytää kaupasta, koska et hahmota mihin kategoriaan
se kaupan logiikan mukaan kuuluu? Mulla on jauhemaainen vaniljakastike. En koskaan löydä sitä helpolla oli kauppa mikä tahansa.
Kommentit (91)
Suklaapusut! En koskaan löydä joten osamatta jää.
Pesto. Kumma että se ei voi olla siellä missä muut pastakastikkeet tai maustekastikkeet. Pestoa saa aina etsiä. En nytkään muista missä se on.
Sitruunamehu ja tölkissä oleva kroisantti taikina. Joissain kaupoissa sitruuna ja limettimehu on mauste, joissain mehu. Kroisanttitaikina on ihan missä sattuu, kun sen pitää olla viileässä.
Paholaisenhillo. Joskus se on hilloissa, joskus säilykkeissä, joskus ateriakastikkeissa ja joskus jossain maailman makuja -hyllyssä.
Vierailija kirjoitti:
Ihmetyttää kauppojen tapa vaihtaa koko ajan tuotteiden paikkaa. KOKO AJAN. Ja moni asia on alahyllyllä vaikeasti tai korkealla.
Kaupoilla on ihan oikeasti olemassa omat kaavionsa sille miten tuotteet sijoitellaan hyllyyn. Tuotteen sijoitteluun vaikuttaa mm. kyseisen tuotteen myyntivolyymi, eniten myyty on usein helpoimmin otettavissa.
Kondensoitu maito. Sen yhden ainoan kerran kun olen sitä tarvinnut, oli pakko kysyä myyjältä mistä löytyy kun ei itselle tullut mieleenkään etsiä säilykehyllyltä.
Leseet ja rouheet. Ja piparjuuritahnaa kerran etsin pienehkössä marketissa tosi kauan. Ndujasta ei ollut mitään käsitystä, missä päin Prismaa se on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmetyttää kauppojen tapa vaihtaa koko ajan tuotteiden paikkaa. KOKO AJAN. Ja moni asia on alahyllyllä vaikeasti tai korkealla.
Kaupoilla on ihan oikeasti olemassa omat kaavionsa sille miten tuotteet sijoitellaan hyllyyn. Tuotteen sijoitteluun vaikuttaa mm. kyseisen tuotteen myyntivolyymi, eniten myyty on usein helpoimmin otettavissa.
Mä luulin, että parempi kate vaikuttaa. Kyykkytuotteet on kaupan omia merkkejä yms.
Vierailija kirjoitti:
Leseet ja rouheet. Ja piparjuuritahnaa kerran etsin pienehkössä marketissa tosi kauan. Ndujasta ei ollut mitään käsitystä, missä päin Prismaa se on.
Piparjuuritahnaa minäkin olen hakenut monesti eri Prismoista. Ei ole vielä löytynyt.
Maissilastut.
Mikseivät voi olla siellä missä sipsit ja muutkin naksut!
Aina on joku oma hylly niille, jota sitten saa hakea eri kaupoista.
Pussimuusijauhe. Joissakin se on jauhoissa ja joissakin se on riisin ja pastan kanssa samassa. Ja Herbamare. Jossain se on suoloissa ja jossain se on mausteissa. Ja muutenkin mausteet ja suolat ja sokerit sais olla samassa rivissä.
Kylmät kahvit. Joskus välipalahyllyssä, joskus jogurttiin vieressä, joskus omassa hyllyssä tai kylmäaltaassa jonkun hyllyn päädyssä. Mitään logiikkaa näiden sijoitteluun en ole keksinyt.
Kananmunat ovat tosiaan milloin missäkin.
Sokeria olen myös joutunut etsimään monta kertaa. Ihan tavallista kidesokeria.
Joulun alla en ikinä meinaa löytää luumuhilloa. Ylipäätään sesonkituotteissa ärsyttää se, että ne on jossain omassa paikassaan eikä niin että esim. luumuhilloa löytyy hillohyllystä.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Minä taas löydän samoja tuotteita monesta eri paikasta. Kolmea eri pähkinähyllyä, kolmea eri juomapullohyllyä.
Vitamiinit on aina arvoitus. Saattaa olla eläinruuan vieressä tai karkkihyllyssä.
Vierailija kirjoitti:
Yleensä tuntemattomasta kaupasta saa etsiä tortillakuoria. Sitten on tietyt jauheet, onko ne puurohyllyllä, jauhohyllyllä vai maustehyllyllä. Suosinkin tuttua kauppaa, kun silmät kiinni saa etsimät tarvikkeet.
Tuntemattomasta todella labyrinttimäisestä jättikaupasta olen poistunut, kun ei tiettyjä hyllyjä vain löydä.
Se on totta, että tortillaletut on vähän missä sattuu, mutta useimmilla kaupoilla on tex mex-hylly, jossa on kaikki asiaankuuluvat tuotteet ja värikäs hylly on helppo erottaa.
Kananmunat on minustakin vaikeimmat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Piparjuuritahnaa minäkin olen hakenut monesti eri Prismoista. Ei ole vielä löytynyt.
Yleensä se on majoneesien vieressä kylmässä.
Kondensoitu maito ja purkkicroissantit.