Miten te KESTÄTTE tätä jatkuvaa vesisadetta??!!
Mä en siis enää v*ttu kestä ihan oikeasti!
Sitten vielä pimeä syksy ja loskainen lumeton talvi niin en kertakaikkiaan kestä!
Miten te jaksatte?
Onko kenelläkään kirkasvalolamppua vaimikäsenytoli? Auttoiko?
Kommentit (35)
Oikeasti.. Kerran, yhden kerran olen joutunut kukkasia kastelemaan ulkona kun oli muutaman päivän "helle". On tämä vähän masentavaa, mutta yritän repiä ilon jostain muualta kuin säästä. Olen kuitenkin kesälomalla tällä hetkellä.. =0)
Meidän pojat ovat rypeneet lätäköissä joka päivä tuntitolkulla kun omalla pihallakin niitä riittää. Muutaman viikon päästä päästään kyllä eteläänkin, joten kyllähän nämä sateet kestää...
Mutta kyllä Suomessa viime aikoina on säät ihan juuri tälläisiä olleet ja puheet ilmastostakin tuoneet selkeää kuvaa tilanteesta. Luulisi olevan ajan tasalla jos asiaa on yhtään seurannut...
Ja kuule, en valittanut raskauttani yhtään. Totesin vain että mukavaa kun saa tekosyyn levolle. Vaikkakin tuo sinun oman raskautesi vertaaminen minun raskauteeni oli jokseenkin typerää... Raskaudet voivat olla erittäin radikaalisti erilaisia mutta vesisade se on jokaiselle suunnilleen sama.
Kolmen alle 3v kanssa on kivaa ulkoilla juu tuolla märässä kosteassa. Kuravaatteet hiostaa kun kuitenkin on lämmintä, ilman niitä ovat ihan märkiä, maa on ihan märkä. Ja ei kaikilla ole mahdollisuutta matkustella ulkomailla monta kertaa vuodessa (raha, miehen lomat).
Ja minä olen tilannut ihanan raikkaita, aurinkoisia syyspäiviä, ei kai aina voi sataa.
Ja lapsia ei olla tehty liikaa, ettei jakseta hoitaa. Kaksosia kun ei voi tilata.
En tiedä, en minäkään kohta jaksa.
Nyt taidan kuitenkin lähteä ulos muksujen kans kastumaan kun sisällä vaan tappelevat.
että pk-seudulla ei ole paljon satanut, kun koko kesä on ollut sateisin pitkään aikaan. Ja kylminkin vielä kaiken lisäksi 15 vuoteen. Kasvimaalta sai huonon sadon, nurmikko alkoi homehtua, pionit jäivät nuppuasteelle ja homehtuivat, liljat eivät edes kukkineet. Että se siitä ilmastonmuutoksesta.
Tarpeeksi lämpimiä päiviä oli liian vähän. Vähintään +25 per kesäpäivä on kaikkein ihanin kesä! Toivoo se: 12. Turusta!
mutta kyllä minä mielelläni olisin uimarannalla lasten kanssa (nyt ei paljon kiinnosta) kun pukisin niitä kurahousuja.
Vai kuvitteliko joku, että Suomi muuttuu aurinkorannikoksi. Hei haloo...
Kyllä täällä Vantaalla ainakin on ollut aika ok kelit, ei koko aikaa ole satanut sentään..Parempi tämä kuitenkin kuin se yksi kesä muutama vuosi sitten kun ei satanut yhtään, ja kaikki kuivui ja korventui, ja nurmikko oli ruskea ja tikkuinen ja kaikki kasvit nääntyivät.
Vai kuvitteliko joku, että Suomi muuttuu aurinkorannikoksi. Hei haloo...
aiheuttamiksi? No aivan sama. En usko mihinkään ilmastonmuutokseen. Joka vuosikymmenellä täytyy ilmeisesti olla oma ympäristökatastrofinsa. 80-luvulla oli happosateet, 90-luvulla otsonikerros ja nyt ilmastonmuutos. Itse uskon siihen, että ilmasto vaihtelee luontaisesti.
Itsekään en ole tänä kesänä juurikaan istuttamiani kukkia ja puita joutunut kastelemaan! SE jos mitä kertoo jotain tästä kesästä.
Alkukesähän oli aika kuiva muistaakseni ja parhaimmat helteet olivat siinä vapun tienoilla?
Nyt elokuussa on satanut lähes joka päivä. Tällä viikolla on ainakin satanut päivittäin. Lämmintä EI ole tänä kesänä ollut. Lapseni ovat käyttäneet shortseja tai hameita vain satunnaisesti.
Helteet vähän ottaa päähän, mutta nekin kestää, kun ajattelee, että ei niitä loputtomiin riitä.
ja heinäkuun lopulla. Muuna aikana on lähinnä satanut.
Ilmeisesti et, jos pidät ilmastonmuutosta vain mielipidekysmyksenä.
nyt kesällä oltiin (onneksi!!) 2 viikkoa kreikassa. Talvella on 2 reissua tiedossa, Thaimaa sekä Kanaria. Ilman noita matkoja olisin ihan risa.