Paljon teillä on huoneenlämpötila?
Ja onko sähkölämmitys? Täällä tasan 22c ja kaukolämpö.
Kommentit (957)
Vierailija kirjoitti:
22,7 astetta oli kun äsken katsoin, eilen illasta oli 22,0 astetta. Kaukolämpö.
Niin ja ylin kerros kerrostalossa. Tuolla maantasossa on varmaan viileämpää.
18 on tällä hetkellä. Ei ole sähkölämmitystä. Olen yksin kotona tämän viikon, enkä kaipaa enempää lämpöä. Jos tulee kylmä, laitan takkaan tulen.
Sähkölämmitys (mutta ei ole vielä tänä syksynä kytketty päälle). Tällä hetkellä huonelämpötila 20,3 astetta.
Lattianrajassa meillä on vielä 22-23 astetta ja noin 1.5m korkeudessa edelleen 25-26, korkeammat lämpötilat aina iltaisin. Rivitalo jossa sähkölämmitys, mutta talo kuumeni niin paljon kesällä ettei olla vielä laitettu pattereita päälle. Saa nähdä kuinka kauas nuo kesän helteet kantaa.
Näyttää olevan 25°C tällä hetkellä. Kaukolämpötalo. Kesällä oli noin 7°C lämpimämpää kuin nyt.
Noin 20 astetta. Patterit ei ole vielä päällä. Kaukolämpö.
26 plussaa, on yhden makkarin ikkuna auki. Normi + 28, kaukolämpötalo. Vastike 245 €, kattaa kaiken, siis myös lämmön ja veden. Neliöitä 83, uusi rivitalon päätyasunto.
Itsellni kerrostaloasunto, jossa patterit kylmät.
Lämmitysmuoto kaukolämpö. Asteet noin varmaan 21.
Ostanut prismasta sähköpatterit.
Olen perussairas ja palelen.
Omistusasunto, joka ei todellakaan ole ilmainen asua.
Ensin laskut sitten ruoka ja huvit.
Vuokra-asuntoa en vapailtamarkkinoilta saa halvalla.
Omalla työtulolla maksan asumisen.
Se sähkön säästämisestä.
Olohuone ja työhuone 22 astetta, makuuhuone 18 astetta. Kaukolämpö.
Vierailija kirjoitti:
Näyttää olevan 25°C tällä hetkellä. Kaukolämpötalo. Kesällä oli noin 7°C lämpimämpää kuin nyt.
Mistä löysit astemerkin näppäimistöstä 😮?
Vierailija kirjoitti:
18, 8 astetta näyttää olevan ja vielä ei ole ollut pakkasta edes öisin. Tosin parempi tämä on kuin se pari kuukautta sitten ollut 26 astetta.
Ihan paras on 20-22 astetta.
Yksi liki pakkasyö (tai olihan tuo näemmä tunnin verran just pakkasen puolella) ja sisälämpötila laskenut eilisestä puolella asteella.
Ja tuon eron huomasi ihan mittaria katsomattakin. Hippasen hirvittää miten sitten kun alkaa oikeasti olla pakkanen päivisinkin. Nyt ei edes aurinko lämmitä ikkunoista.
20.4. on nyt ja olen ihan jäässä. 22 olis sopiva
Vierailija kirjoitti:
Pudotimme jo syyskuun alussa makkaran lämpötilan +17*
Ja olohuone ja keittiö on +19*.
Ei ole oikein mistä säästää enää.
Ruokaan jää rahaa ( minä ja mieheni) noin 280€ /kk.
Ja muut ostokset minimissään.
Aika kylmää makkaraa! :D
22. Olen aina shortseissa ja t-paidassa kotona. Tarkenee.
Vierailija kirjoitti:
Mä en käsitä, miksi te hytisette niissä asunnoissa? Tehkää edes jotain valitusta sinnikkäästi. Olen huomannut meidän taloyhtiössä että asukkaat voivat keskenään valittaa kylmyyttä mutta kukaan (paitsi joku yksi ja tietty) ei laita asiaa eteenpäin isännöitsijälle tms. Yhden puheisiin eivät usko, "ei kukaan muukaan ole valittanut". Alkaa niin rasittaa.
No isännöitsijät nyt _aina_ pakenevat tuon "kappas vaan mutta kun kukaan muu ei ole valittanut ikinä mistään mitään (etcetera)" -lässytyksen taakse työnteolta. 🥱
Kannattaa muistaa, että esim. Englannissa joka talvi menehtyy ihmisiä hypotermiaan, jonka syynä ovat liian viileät asuintilat. On yleinen ja tyypillinen väärinkäsitys, että hypotermia uhkaa ainoastaan tyyliin jäiseen mereen joutunutta; tila voi kehittyä myös varsin salakavalasti ihan kotioloissa. 🥱
25 nyt, lämmitettiin eilen asunto kunnolla kun tänään sähkölasku kallistuu huimasti. Nyt sitten lämmöt kiinni siihen asti ettö laskee johonkin 19 ehkä.
Saa nähdä miten pärjätään, kun jo 21 palelen kovin 🙈 mutta jospa tuohon alempaan lämpötilaan tottuu. Pakko tottua. Sähkölämmitys rivariasunto.
19,8 näkyy olevan nyt.