Ovatko lapsettomat naiset mielestäsi alempiarvoisia?
Eli jos et vielä ole tavannut henkilöä, et tiedä hänestä paljoakaan paitsi sen, ettei hänellä yli kolmekymppisenä ole lapsia. Ajatteletko automaattisesti, että hänessä on jotain vikaa ja ettei hän ole täysin nainen?
Kysymys luonnollisesti suunnattu naisille, joilla on lapsia. Rehellisiä vastauksia, kiitos.
Kommentit (65)
Enemmän vikaa on niissä, jotka lapsia tehtailee eivätkä sitten jaksa niistä huolehtia.
Mutta kyllä kavereiden elämä nykyisin kuulostaa niin tyhjältä ja säälittävältäkin, kun kuuntelee niitä ainaisia juttuja baarireissuista yms.
Itse olen 27v ja kahden lapsen äiti.
Olin itsekin vielä nelikymppisenäkin ilman lapsia. Nyt niitä on sitten kaksi.
Mutta kyllä varmasti hiljaa mielessäni miettisin et mikähän on syynä ettei tuon ikäisellä ole vielä miestä tai lapsia.
Se kyllä selviää monesti ihan itsestään juttelemalla ihmisen kanssa melko nopeastikin.
Arvostan ihmisen päätöstä silloin, kun hän voi rehellisesti seisoa niin sanotusti päätöksensä takana.Eikä siis tule jossain vaiheessa katkeraksi!
eikä minulle vielä ole valjennut että millä tavalla se elämä nyt on sitten täysipainoisempaa kuin ennen niitä lapsia. Ei ehdi panostaa oikein mihinkään, kaikki on tehtävä vasemmalla kädellä. Ennen lapsia sentään oli sitä aikaa...
Minusta tuntuu että olen jotenkin saamattomampi ihminen nyt kun olen äiti. Lapset vielä pieniä 2,5v ja 5kk. Ehkä tämä siitä sitten kun kasvavat.
Ihan hullu kysymys mielestäni. Mutta huomasin kyllä tuosta yhdestä ketjusta, että moni taitaa ajatella noin. Jos noin ajattelee, niin silloin sen oman elämän ainoa saavutus on ilmeisesti ne lapset.
Ja kuinka joku voi ajatella, että se mieskin täytyy olla jokaisella? Nainen ei ole siis minkään arvoinen, jos ei sitä ukkoa ole? Aika yksinkertaista ajattelua ja minusta näin voi ajatella vain nainen, joka ei arvosta naisia. Ei siis ihme, että miesten asema on edellenkin parempi tässä yhteiskunnassa :(. Kyllä naiset näyttävät itse alentavan itsensä :((((
Eli jos et vielä ole tavannut henkilöä, et tiedä hänestä paljoakaan paitsi sen, ettei hänellä yli kolmekymppisenä ole lapsia. Ajatteletko automaattisesti, että hänessä on jotain vikaa ja ettei hän ole täysin nainen?
Kysymys luonnollisesti suunnattu naisille, joilla on lapsia. Rehellisiä vastauksia, kiitos.
Olin itsekin kolmikymmisenä lapseton. Nyt 38-vuotiaana kolmen lapsen äiti.
Enemmän minä hämmästyn jos vastaan tulee joku 20-kymppinen monen lapsen äiti, mutta en minä häntäkään alempiarvoisena pidä.
Mutta vastaan kuitenkin, en tietenkään. Eikä kukaan, jolla on pikkasen itsetuntoa ajattele noin.
Lapsilla ja naisellisuudella ei ole mitään tekemistä keskenään. Katsokaapa vaan mammat peliin. Lapset eivät ole elämän tarkoitus.
Tähän kysymykseen ei kukaan järkevä nainen voi vastata millään muulla tavalla.
Mun oma elämä ei ole muuttunut mitenkään täydempään suuntaan tai edes enemmän naiselliseksi sen jälkeen kun noin ipanat tohon tuli.
Yritän vain asiallisesti kysyä, koska tuosta toisessa ketjussa tuli aika monen mielipiteet julki.
Minun mielestäni ajatus on myös järjetön, mutta niin vain moni tuntuu ajattelevan juuri näin. Että lapseton kolmekymppinen nainen on hylkiö. En vain ymmärrä mistä tämä oikein kumpuaa.
Tosin, jos nainen on omasta valinnastaan lapseton, ajattelen hänen kuitenkin olevan tietyllä lailla itsekäs ja mukavuudenhaluinen.
eikös tietyssä mielessä ole myös itsekästä tehdä lapsia tähän pahaan maailmaan?
Tosin, jos nainen on omasta valinnastaan lapseton, ajattelen hänen kuitenkin olevan tietyllä lailla itsekäs ja mukavuudenhaluinen.
mutta tyhmänä kyllä :P
Turha sit valittaa lapsettomuutta jos hedelmällisimmät vuodet on vaan bailattu ja miestä vaihdettu kuin sukkia.
En ole lukenut sitä toista ketjua, mutta eipä ole tullut mieleenkään että tuo voisi olla kovin yleinen näkökanta (siis että kolmekymppisenä lapseton nainen olisi jotenkin luuseri). Ehkä siellä taas vain pari kovaäänistä provoilijaa melskaa siitä ilosta että aiheuttavat hämminkiä?
Lapsethan tehdään itselle. Että on joku josta pitää huolta, joku jota aina rakastaa, joku joka tarvitsee sinua, joku joka rakastaa sinua ehdoitta, joku joka toivottavasti pitää huolta sinusta kun olet vanha, joku jonka kanssa olla, joku jonka kanssa viettää aikaa.
Ja joo, täällä jotkut ärsyttävät tahallaan haukkumalla muita, ei siihen kannata kiinnittää mitään huomiota.
valintoja. Esim. suurin osa miehen lapsettomuudesta aiheutuu siitä, että äiti on aikoinaan syönyt tai ollut syömättä oikein. Tupakoinut, sairastanut raskausaikana ym.ym.
Eli, kannattaa miettiä, miten sille omalle pojalle käy.
mutta tyhmänä kyllä :P
Turha sit valittaa lapsettomuutta jos hedelmällisimmät vuodet on vaan bailattu ja miestä vaihdettu kuin sukkia.
Voi pyhä sylvi, siitähän se lapsettomuus aina johtuukin, että "hedelmälliset vuodet bailattu" ja vaihdettu miestä kuin sukkia. Tiesitkö, että moni lapsettomuuden syy on täysin syntymästä asti mukana kannnettu eikö niin sanostusta itse aiheutettu.
Mutta ajattelen, että parikymppinen monen lapsi äiti on.