Miten saan vispilät irti sähkövatkaimesta?
Sain siis tuon vatkaimen eräästä kuolinpesästä ja se näyttää aika uudelta, mutta ne vispilät ei lähde mitenkään irti.
Kommentit (58)
Vierailija kirjoitti:
Googlaa käyttö ohje netissä.Laita vispilän merkki ja teksti käyttö ohje.
Googlaa ite yhdys sanat.
Vierailija kirjoitti:
Väärät vispilät tungettu koneeseen ja siksi jumissa? Jos eivät pyöri edes virta päällä, niin laite kuuluu jätteisiin.
Voi olla näin.
- ap
Pitäsköhän antaa vaan olla, kun näköjään vispilät pyörii virran ollessa päällä?
Voihan tuon tiskata, vaikka eivät irtoakaan. Pitää kuitenkin pienempää ääntä kuin ikivanha koneeni eikä naapurit häiriinny.
- ap
Vierailija kirjoitti:
Uusavuton i D i o o t t i
Terve!
Laita nimimerkkisi tuohon nimimerkkikenttään.
Jos sillä vatkata pystyy, niin peset varovasti vispilät kiinni vatkaimessa. Ei sen takia kannata pois heittää ja uutta ostaa. Siitä on varmaan rikki se irroitusmekanismi. Ehkä koko koneen saisi ruuvattua auki jotenkin. Mutta itse käyttäisin noin vaan.
Mulla tuon näköinen vispain, ja irroitus on ollut aina hankalaa. Joskus saa irti, yleensä ei. Joku suunnitteluvika varmaan mallissa. Olen sitä silti 20v käyttäynyt.
Vierailija kirjoitti:
Jos sillä vatkata pystyy, niin peset varovasti vispilät kiinni vatkaimessa. Ei sen takia kannata pois heittää ja uutta ostaa. Siitä on varmaan rikki se irroitusmekanismi. Ehkä koko koneen saisi ruuvattua auki jotenkin. Mutta itse käyttäisin noin vaan.
Samaa mieltä. En haluaisi heittää toimivaa vehjettä roskiin.
- ap
Vierailija kirjoitti:
Kun järki loppuu astuu voima peliin.
Tässä ei ole kyseessä voima.
- ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pyöriikö ne edes jos laitat virran päälle. Pyöräytä vähän
Ei tapahdu mitään ja kerroinkin jo, että kokeilin virrat päällä.
- ap
Paskanahan se on sitten koko laite. En jaksaisi tuhla yhtään aikaa tuohon. Kaupasta saa ihan hyviä vatkaimia edullisestikin.
Uusissa voi olla tosi jäykkä mekanismi. Omassa Kenwoodissani irrotusnappula on jotenkin hankalasti vinossa osassa ja sitä joutui alkuun painamaan kaksin käsin juuri oikeassa kulmassa, että sai irti. Nyt rupeaa hieman helpommin toimimaan, mutta tarvitsen silti kaksi kättä, toinen pitää laitetta ja toisella painan nappulaa. Meinasin tehdä reklamaation laiteesta, kun en saanut niitä irti. Muutkin perheenjäsenet saivat tapella sen kanssa. Vanhassa antiikkisessa Philipsissä kaikki toimi helposti yhdellä kädellä, nosti vaan peukalon napia painamaan ja vispilät tipahti samantien ulos.
Itse olen sahannut vispilät irti ja liimannut ne käyttäessäni vatkainta uudelleen. Lopulta liimaa kertyy niin iso klöntti, että vispilät voi vain taivuttaa irti ja tökätä taas takaisin paikoilleen. Kätevää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pyöriikö ne edes jos laitat virran päälle. Pyöräytä vähän
Ei tapahdu mitään ja kerroinkin jo, että kokeilin virrat päällä.
- apPaskanahan se on sitten koko laite. En jaksaisi tuhla yhtään aikaa tuohon. Kaupasta saa ihan hyviä vatkaimia edullisestikin.
Ei se ihan paskana ole. Tarkoitin tuolla 'virrat päällä', että vispilät ei irtoa, mutta kyllä se kumminkin toimii.
- ap
Vierailija kirjoitti:
Saat vielä sähköiskun siitä.
https://i.pinimg.com/originals/d1/d7/9c/d1d79c61cea551812a4fe677880978b…
Vierailija kirjoitti:
Itse olen sahannut vispilät irti ja liimannut ne käyttäessäni vatkainta uudelleen. Lopulta liimaa kertyy niin iso klöntti, että vispilät voi vain taivuttaa irti ja tökätä taas takaisin paikoilleen. Kätevää.
No hitto! Tätä pitääkin kokeilla.
- ap
Väärät vispilät tungettu koneeseen ja siksi jumissa? Jos eivät pyöri edes virta päällä, niin laite kuuluu jätteisiin.