Miten saan vispilät irti sähkövatkaimesta?
Sain siis tuon vatkaimen eräästä kuolinpesästä ja se näyttää aika uudelta, mutta ne vispilät ei lähde mitenkään irti.
Kommentit (58)
Jos kyse on uudesta vatkaimesta, saatat löytää ohjeetkin vielä netistä. Googleta merkki. Jos ei löydy googlettaminen saattaa auttaa muutenkin, koska usein niissä käytetään samoja mekanismeja.
On niissä yleensä jokin painike mitä painamalla irtoaa. Siinä vieressä, mistä säädetään teho. Tai jopa se sama, mistä säädetään teho, mutta toiseen suuntaan säädät.
Vierailija kirjoitti:
On niissä yleensä jokin painike mitä painamalla irtoaa. Siinä vieressä, mistä säädetään teho. Tai jopa se sama, mistä säädetään teho, mutta toiseen suuntaan säädät.
Mun sähkövatkaimessa sitä tehosäädintä pitää painaa kuin nappia, jotta saa vatkaimet irti.
Tässä auttaa raaka voima. Vatkain kiinni ruuvipenkkiin ja vedät täysillä ja vääntelet samalla hieman.
Vasaralla voi naputella hieman, jos ne vatkaimet on vähän jumissa.
Muista pitää virta päällä koneessa.
Olen googletellut, paininnappulaa painanut virta päällä ja ilman, käyttänyt työkaluja ja öljynnyt ne vispilöiden kiinnityskohdat. Kaikkea kokeillut. Ehkä tuo sitten kuuluu SER-jätteeseen.
En ole uusavuton i d i o o t t i, kuten joku minua nimitti.
- ap
Jos joku kysyy täältä neuvoa mihinkä tahansa asiaan niin se, joka tulee nimittelemään häntä on itse melkoinen typerys.
Vierailija kirjoitti:
Olen googletellut, paininnappulaa painanut virta päällä ja ilman, käyttänyt työkaluja ja öljynnyt ne vispilöiden kiinnityskohdat. Kaikkea kokeillut. Ehkä tuo sitten kuuluu SER-jätteeseen.
- ap
Jos ne eivät ole irtotettavia??
Siinä päällä lienee nappi, josta painetaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- apJos ne eivät ole irtotettavia??
Miten ne tiskataan jos ei saa irti?
Tiskikonepesu auttaa. Koko värkki sinne ja jumit lähtee
Pyöriikö ne edes jos laitat virran päälle. Pyöräytä vähän
Oletko ihan varma, että kyseessä on vatkain?
Vierailija kirjoitti:
- ap
Olet kun et kerro mallia tai merkintää. Vai onko porvoo?
Vierailija kirjoitti:
Siinä päällä lienee nappi, josta painetaan.
Johan minä kerroin sitä painaneeni - moneen kertaan. Se nyt tietty ekana tuli mieleeni.
- ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- apOlet kun et kerro mallia tai merkintää. Vai onko porvoo?
Malli on Philips ja made in China. En tiedä sitten vaikuttaako tuo asiaan.
Jotain numeroitakin näkyy olevan, mutta onko sillä väliä? HR1463.
- ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- apJos ne eivät ole irtotettavia??
Miten ne tiskataan jos ei saa irti?
Hyvä kysymys.
Vierailija kirjoitti:
Tiskikonepesu auttaa. Koko värkki sinne ja jumit lähtee
Joo minäpä käyn kyselemässä, kenellä naapurilla olis tiskikone.
-ap
Vierailija kirjoitti:
Oletko ihan varma, että kyseessä on vatkain?
Jos sulla on vaikeuksia erottaa vatkain vaikka pölynimurista niin kaikilla ei ole.
Onko tuo tämä laite?
https://www.documents.philips.com/assets/20210505/127a0cff4eb340168c2aa…
Ohjeessa sanotaan, että päädyn irroituspainiketta painamalla ja samalla vetämällä vispilöitä niiden pitäisi irrota, jos ne eivät itsekseen putoa tuosta napista painamalla.
Uusavuton i D i o o t t i