Äitini ei kestä nähdä minua humalassa - vaikka on itse koko minun olemassaoloni aikana ollut alkoholisti. Miksi?
Alkaa heti minua haukkumaan. Arvostelemaan ja ihmettelemään. Voi arvostella vain olemustani vaikka en tekisi mitään muuta kuin puhuisin.
Aina. Tein sitten mitä tahansa, niin olen arvostelun kohde. Kertoo ettei minun iässåni juonut paljoa ja oli sivistyneempi. Oli muutenkin kaikkea muuta kuin mitä itse olen.
Jos taas onnistun jossain, kokee, että minussa on sittenkin jotain mitä hänessä on. Sitä jotain samaa älyä ja kykyä sittenkin.
Itse hän on humalassa hirviö ja olen saanut traumoja. On ollut kaikkea epämääräistä.
Jos minä olen päissäni ja hän silloin minua harvemmin näkee niin halveksuu ylikaiken.
Mistä tällainen voisi johtua?
Kommentit (15)
Se tietää, miten kamala myrkky alkoholi on. Itse joutunut sen hirviön kitaan eikä halua sinun joutuvan sinne.
Varmaan juuri siitä syystä, että näkee humalaisessa sinussa itsensä ja alkoholismin kauheuden.
Muta pois himasta.Mene sen jälkeen terapiiaan ettet sama kakka jauha koko loppuvuoden tällä. Kuka sun juttuja enää jaksaa?Äiti sitä tätä tota.Ootko itse päihteiden väärin käyttäjä? Vissiin?
No juuri siksi. Olet kuin peili, näkee sinussa itsesi eikä kestä itseään.
Haluaa ettei käy samoin kuin hänelle. Tai alkoholi sekoittaa pään, sitten hän haukkuu siksi. Ihmiset eivät ole miellyttäviä humalassa tai kuka lapsensa haluaa nähdä sekaisin. Miksi haluat esiintyä lähisukulaisten seurassa humalassa tai juoda humalahakuisesti? Voiko alkoholin jättää tai ottaa vähemmän.
No juuri SIKSI! Etkö tajua? Hän ei halua että teet samat virheet elämässäsi kuin hän. Ja vaikka mä en olekaan kenenkään äiti niin sanonpahan vain, että laita se korkki kiinni nyt. Tuossa vaiheessa se on vielä helppoa. Et varmasti halua olla parinkymmenen vuoden päästä kuin minä, joka en suostunut lopettamaan juomista nuorena. Tässä iässä se todellakin kostautuu. Ei pysty lopettamaan vaikka haluaisi.
Vierailija kirjoitti:
Se tietää, miten kamala myrkky alkoholi on. Itse joutunut sen hirviön kitaan eikä halua sinun joutuvan sinne.
Silti hakee minulle heti alkoholia jos pyydän. Harvemmin pyydän mutta joskus. Ei tule kahta sanaakaan, ennemmin kysyy, että riittääkö perus olutta vai pitääkö ostaa vahvempaa.
Sitten tulee ja halveksuu.
Jotenkin vain vihaa minua vaikka kaikki työni ja opiskeluni olen hoitanut kunnialla. Lisäksi humalassa etenkin halveksuu, kaikkia. On todella ilkeä.
Sitten joinakin päivinä rakastaa ja haluaa kaikkea hyvää.
Ei perässä pysy. Sitä en kuitenkaan ymmärrä miksi jos itse juon niin se on jotenkin todella halveksuttavaa vaikka ovat molemmat vanhemmat juoneet aina. Jopa äiti itse on laittomuuksia humalapäissään tehnyt.
Minä en ja olen paljon maltillisempi. Olen omissa oloissani lähinnä enkä halua satuttaa ketään, en mitenkään.
Ap
Vastasit itse kysymykseesi aivan oikea vastaus;
Hän näkee itsensä sinussa.
Ne on ne geenit, valitan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Silti hakee minulle heti alkoholia jos pyydän. Harvemmin pyydän mutta joskus. Ei tule kahta sanaakaan, ennemmin kysyy, että riittääkö perus olutta vai pitääkö ostaa vahvempaa.
Sitten tulee ja halveksuu.
Jotenkin vain vihaa minua vaikka kaikki työni ja opiskeluni olen hoitanut kunnialla. Lisäksi humalassa etenkin halveksuu, kaikkia. On todella ilkeä.
Sitten joinakin päivinä rakastaa ja haluaa kaikkea hyvää.
Ei perässä pysy. Sitä en kuitenkaan ymmärrä miksi jos itse juon niin se on jotenkin todella halveksuttavaa vaikka ovat molemmat vanhemmat juoneet aina. Jopa äiti itse on laittomuuksia humalapäissään tehnyt.
Minä en ja olen paljon maltillisempi. Olen omissa oloissani lähinnä enkä halua satuttaa ketään, en mitenkään.
Ap
No koska ei hän osaa muutakaan. Juuri tota alkoholismi on. Paetaan tunteita sinne alkoholiin ja sitten ne tunteet räjähtelee välillä kuitenkin. Tällä tavalla se myös periytyy. Ei pelkästään geenien kautta.
Miksi pyydät äitiäsi hakemaan alkoholia, kun tiedät hänen käyttäytyvän noin ja että tiedossa on todennäköisesti riitoja ym. ongelmia?
Äidin käyttäytymisen motiiveja voi vain arvuutella, mutta tuskin hän tulee muuttumaan miksikään. Itse voit valita otatko häneen etäisyyttä vai altistatko itsesi jatkuvalle arvostelulle milloin mistäkin.
Alkkiksilla on usein luonnehäiriöitä.