Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

TOUKOjen keskiviikko!

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
01.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen tässä lähössä pojan kans lääkäriin, sillä ollu nuha ja yskä jonkin aikaa. Eihän siinä mitään, mutta kun musta tuntuu että sillä on hengitys tiukilla. Toivotaan ettei mitään ihmeempää löydy..

Niin ja pitkästä aikaa farkkuja aloin änkeämään jalkaan (ollu kotona monta päivää olohousut jalassa..=)), niin ahistaahan ne. Sitten ajattelin että kokeilen äityishousuja, hyvä on mutta maha pömpöttää ihan kauheesti, näkyy siis muille. Mulla on tuota mahaa vähän ennestään, mutta jo alusta on ollu niin että ylävatsalta on ihan selkeesti pyöristyny, niin ku ois jo pitemmällä! Onko muilla millaset mahat?

Tässä pikasia, palataan!

miitu78 rv 13+4

Vierailija
2/25 |
01.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa, lunta tulee ja tulee vaan :)

En tiedä mikä muhun iski aamulla, mutta päätin leipoa rahkapullia ja unelmatortun! Iltapäivällä ajattelin siivota koko huushollin, ihme durasel olo ;)

No, kyllä asunto kaipaakin kunnon puunia. En todellakaan ole jaksanut kuin imuroida pari viimeistä viikkoa ja isompia likoja moppilla irrotella... Jos nyt alkais se energiantäytteinen keskiraskaus...

Huomenna np-ultra, hui kun jännittää... Kaveri siellä asuu, mutta onko kaikki hyvin, siis löytyykö turvotusta ja jos niin kuinka paljon...

Miitu (ko?) se oli joka kyseli masusta, mulla on sellanen pömppö, ylämasu on alkanut pömpöttää ja kyllä sen jo raskaanaolevan masuksi tunnistaa :)

Farkuille olen minä sanonut jo kiitos ja näkemiin :) Pitäs tosiaan löytää jotkut mamma housut, kun ei aina viittis kollareilla olla ihmistenilmoilla :)

Hyvät voinnit kaikille, menen nostaan viimeiset pullat uunista!

OP, Käpy rv 13+1/13+4 & " iivari" 1v1kk

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
01.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi Rimpe, olen todella pahoillani. Voin vain kuvitella miten pahalta tuntuu!

Kurpitsavatsa toivon, että vuotosi on jotain harmitonta. Itse lähtisin kyllä varmaan tarkistamaan tilanteen, jos olisi mahdollisuus siihen.

Minulla meni neuvola käynti ihan hyvin, ei mitään ihmeellistä. Ei kuunneltu sydänääniä. Oli kuitenkin ihan hyvä käynti. Nyt näitä käyntejä onkin tässä ihan urakalla. Ensi viikolla on pojan neuvola. Sitten seuraavalla viikolla on se yksityisen ultrakontrolli ja taas neuvola. Sitten varmaan tuleekin siitä parin viikon sisällä se np-ultra. Odottelen täällä sitä kutsua. Sain muuten neuvolasta sellaisen ihanan Vau' kirjan kirjan, jossa on kerrottu vauvan kehityksestä joka viikolta ja myös äidin voinnista.

Laru rv 10+0 kaks numeroisiin on nyt siis päästy :)

Vierailija
4/25 |
01.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tohon masu juttuun piti vastata. Mulla oli alussa tosi turvoksissa maha. Sitten kun oli tota huonovointisuutta, niin se hävisi, kun ei ruoka maistunut. Nyt olen sunnuntaista lähtien taas syönyt normaalisti ja taas alkaa masu pömpöttämään. Siis sillee vähän, ei vielä paljon. Ajattelin kuitenkin, että pitää varmaan mennä ensi viikolla kattomaan jotain mammahousuja valmiiksi. Tai ehkä menen vasta sen seuraavan ultran jälkeen, jos masussa on kaikki silloin kunnossa. Se on sitten vajaan parin viikon kuluttua. Syömisen jälkeen tekis kuitenkin jo mieli avata housut :)

Laru rv 10+0

Vierailija
5/25 |
01.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en saanu tollasta kirjasta :/

En nyt enkä myöskään esikoisesta... Ihme touhua...

Ai niin se talo mitä käytiin katsomassa, aivan kamalasti olis työtä, ei siinä mitään jos oltas ukon kanssa kaksin, mutta on tuo taapero ja toinenkin tulossa. Joten jätettiin väliin... Ehkä sitten joskus...

OP

Vierailija
7/25 |
01.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mäkään esikoisesta saanut raskausaikana mitään kirjaa. Eikä kai kaikki meilläkään ole just tota kirjaa saanut. Kuulemma se mikä yleensä annetaan, joku Stakesin kirja, on nyt loppu, eikä tiedetä millon niitä tulee. Joten täti antoi ton kirjan sen sijasta. Siis toi on varmaan joku tollanen neuvolalle ilmaseksi tullut (koska siinä on niitä mainoksia siitä Vau' kirja-kerhosta) ja varmaan riippuu ihan siitä onko kaikki neuvolat saanut niitä ja miten paljon. Mutta on kuitenkin ihan kiva kirja. Harmi, ettet ole saanut sitä.

Viimeksi sain jonkun ruokakirjan sitten, kun poitsu oli jo syntynyt ja käytiin neuvolassa. Eli varmaan riippuu ihan, että mitä on millonkin ja missä.

Laru

Vierailija
8/25 |
01.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea kaikille ultrassa käyneille ainakin Sussulle, Ida-Antonialle, Hetan-äidille ja Kitalle! Sussulle myös onnittelut häistä, kiva että onnistuivat hyvin:)

Toivottavasti Kurpitsavatsa saat selvyyden noihin vuotoihin ja osottautuvat ihan harmittomiksi. Näitä palstoja kun lukee, niin vuotoja tuntuu olevan aika monella ja useasti ovat harmittomia, mutta totta kai ne silti säikäyttävät.

Minnis kiva, että päätit jatkaa toukokuisissa! Mullahan kanssa laskettu aika ultran mukaan olisi 30.04, mutteivät muuttaneet sitä, kun Helsingissä muuttavat vain jos ero olisi 4 päivää tai yli. Meidän lapset perinteisesti syntyvät 4-8 päivää lasketun ajan jälkeen eli joka tapauksessa toukokuun puolella.

Ki-ra kyseli matkustamisesta. Viime raskaudessa matkustimme Lontooseen muistaakseni viikoilla 23-24 ja ihan mukavasti meni. Katsoin vähän tarkemmin syömisiäni kuin kotona ja yritin olla kävelemättä ihan hirveästi (vaikka kyllä kävelimme silti aika paljon ja iltaisin oli jalat aika tohjona). Lennon aikana yritin muutaman kerran vähän jaloitella ja join vettä. Toi lento oli vain kolme tuntia, eikä siis mikään ongelma. Hotellissa oli onneksi mukava patja, usein ulkomailla on niin pehmeät patjat, että tulee selkä normaalistikin kipeäksi, kun ei ole sellaiseen tottunut. Jos matkustatte EU:n alueelle, niin Kelasta voi hakea sosiaaliturvakortin EU:ta varten, jolla sitten saa paikallisia lääkäripalveluita, jos niitä sattuu tarvitsemaan.

Angel Eyes onnea talokaupoista! Mites meni talonkatselu eilen Onnipapunen? Oliko kiva?

Täällä tuli koko eilisen päivän vettä ja nyt aamulla on tullut ihan pikkusen räntää, vähän valkoista on esim. autojen katoilla, mutta muuten on kyllä tosi masentavan näköistä. Monin paikoin on jo tullut ihan kunnolla lunta, tulisipa tännekkin.

Nyt tarttee mennä, kun pikkuinen tossa vieressä hermostuu.

kolmeplusyks ja 14

Vierailija
9/25 |
01.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoista odottessa 20 ja risat viikoilla oltimme bussimatkalla Baltiassa ja Puolassa. Oli hyvän keskiraskauden aikaa ja ei ollut mitään ongelmia. Ainoa mikä kiusasi oli pitkästä istumisesta aiheutunut alapään puutuminen. Mah jo painoi sen verran. Kannattaa siis ainakin jaloitella ja kävellä, jos joutuu paljon istumaan.

Vierailija
10/25 |
01.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rimpelle voimia ja jaksamista! Ne asiat on surtava läpi ja siihen annettava itselle aikaa. Elämä tuntuu välillä epäreilulta, mutta uskotaan siihen, että se joskus vielä palkitseekin ja haavat arpeutuvat. Iso voima-hali!

Lentämisestä on ollut puhetta. Meillä on sellanen kirja raskaudesta, jossa ihan suositellaan hyödyntämään keskiraudesta vielä se mahdollisuus matkustamiseen. Itsellä ei vielä ole kuin enkelilapsia, mutta ystävistäni muistan, että ovat matkustelleet vielä keskiraskauden aikana. Itse asun ulkomailla ja lensin juuri suomeen. Tuolla on ilmassa sellasiakin juttuja, että raskauden ensikolmanneksella ei sais lentää. Suomen sivustoilta löysin vain varoituksia raskauden loppuvaiheesta. Aloin sit etsiä aiheesta tietoa ja löysin, tutkimuksia, joissa oli todettu lapsen ottavan tarvitsemansa hapen ja kabiinissa happitasapaino ei lasek kovin matalle ja toinen oli säteilystä, jonka vaarat nousevat vasta, kun lentokilometrejä tulee 120 000, eli kyseessä henkilöt, jotka työskentelevät lentokoneessa. Omalta lääkäriltäni viä sitä kysyin ja sanoi, ettei mitää vaaraa, jos vain ite jaksaa. Mullakin, kun se pahoinvointi oli niin rajua, niin pelotti, mutta kaikki meni hyvin. Sitä vaan tuntuu välillä seikkailevansa, mitä kummallisimpien luulojen keskellä ja niillä pelotellaan raskaana olevia. Sitä on maiden välilläkin niin paljon eroja, niinkuin se mandariinikeskustelu joku aika sitten. Silti sitä syntyy terveitä lapsia joka maassa. Itekin olen ehkä enemmänkin varovainen ja haluan ensin selvittää vaarat, mutta välillä mene kyllä noi pelottelut liian pitkälle. Että jotka haluaa matkustaa niin nauttikaa matkasta!

Nyt tuli jaariteltua palsta täyteen....

joten ihanaa talvista loppupäivää toukot!!!

Huuheli 11+4

Vierailija
11/25 |
01.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävimme UÄ:ssä pari viikkoa sitten varmistamassa raskauden ja kysyin samalla, että onko ok matkustaa vielä helmikuussa. Euroopassa voi kuulemma hyvinkin matkustaa vielä silloin, mutta ei kannata lähteä paikkaan, jossa ei ole toimivaa terveydenhuoltoa. Siihen luottaen me ollaan varattu viikon etelänmatka helmikuussa.

Vierailija
12/25 |
01.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälä myös lunta tuli taas aamusta oikein kunnolla!varmaan koko yön satanu,ainakin illalla satoi kun katoin pihalle ja aamulla edelleen:) ja sitä lunta oli kyllä hirveesti!! toisaalta ärsyttävää kun sai taas kaivaa auton tuolta syvyyksistä ja kesti iät ja ajan sitä putsailla et pääsee lähtemään. me ollaan oltu menossa koko aamu:) ja oikein piristävä olo on nyt kun ollaan oltu pois kotoa;)

MIITU78 toivottavasti pojalla ei ole mitään suurempaa. meillä kans ollut nuhaa ja yskää jo n.pari viikkoa,mut ei kuumetta ja on tuo poika jo paranemaan päin niin en oo sit käyny lääkärissä vaikka mielessä myös käynyt et pitäiskö käydä näyttämässä kun pitkittynyt yskä/nuha!

Mahasta kirjotit myös.....täälä kans tuntuu et sais sanoa hyvästit farkuille! oikein inhottaa laittaa farkut päälle kun ne on niin ahistavat:(

oli näköjään muillakin samat tuntemukset farkuista;)

ONNIPAPUNEN voi miten kateellisena luen sun leipomisesta:P njam!! oikea herkkusuu kun taas oon ollu vaihteeks niin tulipas vesi kielelle:)

LARU ja muutkin tosta VAU' KIRJASTA..mä kans sain sen taas ja reilu vuos sitten kun poikaa odotin niin sain sen myös. musta se on tosi kiva kirja,on niin kiva lukea joka viikko mitä millonkin suurinpiirtein tapahtuu. hei muuten tuolta vau' kirjan sivuilta saattaa olla mahdollista tilata se.en nyt sata varma ole,mutta ihan ku olis sellanen muistikuva et sieltä sais,jos ei neuvolasta oo saanut. ja se ei siis maksa mitään.

mitähän sitten....taidan tarkistaa het asian kirjotinko ihan sontaa tuosta vau' kirjan tilaamisesta. mukavaa keskiviikkoa kaikille:)

toymama 11+5

Vierailija
13/25 |
01.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

palaan tuosta vau' kirjasta....eipä sitä sit sieltä sivuilta voikkaan tilata,vaan sielä lukee että pyydä maksuton vauvanodotuskirja neuvolasta:) elikkä muistin väärin!

Vierailija
14/25 |
01.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin sain sen neuvolasta. Se on tosi hyvä, olin jopa ajatellut ostaa tuon tyyppisen kirjan. Neuvolassa sanottiin, että he jakavat sitä tavallaan " tiskin alta" , sitä ei oikeastaan saisi antaa, koska siinä on niin paljon mainoksia.

Vierailija
15/25 |
01.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoh! Tänään aamulla kaveri soitti puol kahdeksan aikaan että on oksennustaudissa..nooh..sen verran että söin aamupalan niin sain itsekin lähteä oksentamaan..ajattelin ensin että tää on sitä tavanomaista raskauspahoinvointia jota oon kantanu mukanani jo viikosta 7 asti..

mutta sitten ei pysynytkään mikään sisällä ja tajusin että oksennustautiahan tämä on.. oltiin juuri tämän kyseisen kaverin kanssa eilen pelicans-jokerit pelissä ja juotiin samasta mukista, niin siitähän sen on sitte saanu..

nyt sitten makaillu ja koittanu juoda paljon..ei tässä oikeen muukaan auta..ei kivaa..

Ulkona on yli 20cm lunta ja koko ajan sataa vaan lisää!!

Kiva oli koiraa käyttää lenkillä ku meillä sellanen pieni 1vuotias perhoskoira ni uppos sinne hankeen :D oli hauska kattella sen kovaa taiselua eteenpäin niissä hangissa.. toinen ku oli ihan sekasin siitä lumesta ja veteli siellä lumen alla :D

Kiitos onnitteluista :)

Nyt äkkiä taas lepäämään kun rupeaa taas mahassa kiertämään siihen malliin :(

Sussu+Timpu rv 12+4/13

Vierailija
16/25 |
01.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkästä aikaa minäkin kirjottelen tänne. Olen läynyt ahkeraan lukemassa juttuja, mutta kiirettä ollut viimepäivinä/viikkoina, että tuntuu ettei oo jaksanu/ehtiny kirjottelemaan mitään.:/

Mulla on hyviä ja huonoja uutisisia kerrottavana. Eli jos vaikka huonot ensin. Eli sain potkut töistä raskauden takia. Tämmönen tapaus. Olin vuokrausfirman kautta töissä ja luvattu loppuvuodeksi töitä ja vielä viikko sitten soittivat ja sanoivat, että työt jatkuvat vuoden loppuun. Jouduin kuitenkin jäämään 3 päivää sairaslomalle väsymyksen takia (olin jo ihan hermorauniona), jolloin he soittivat toisena sairasloma päivänä, että " sori työtilanne vaikuttaa jo vähän hiljasemmalta ja että työt loppu nyt" . Tiesivät raskaudesta ja työsopimus oli, että työt loppuvat, kun asiakasfirmalta loppuu työt, joten eipä tässä nokankopottamista ole. Semmonen tapaus.

Hyvät uutiset. Nyt voin rauhassa keskittyä vauvaan ja huilata kotona ja suunnitella mitä ostaa vauvalle ja miten sisustaa huonetta ym.:) Eilen kävin neuvolalääkärillä, tekivät perus tutkimukset ja kokeet ja kaikki oli kerrassaan erinomaisesti. Mikä parasta kuunneltiin ekaa kertaa sydänäänet. Pelästyin vähän, kun ensin ei meinannut kuulua mitään, mutta sitten kuului maailman ihanin ääni ja se sai kyllä kyyneleet silmiin ja hymyn korvasta korvaan.:D 160-170 oli syke (varmaan jumppatunti oli menossa)...;)

Perjantaina on ensimmäinen ultra ja sitä ootetaan jo innolla.:) Ihana nähdä vaaveli ekaa kertaa.

Täällä maha kasvanut jonkinverran ja jotkin farkut ja puristavat, mutta vielä menee vanhat housut jalkaan. täytyy tunnustaa, että kävin jo kurkkimassa muutamassa kaupassa valikoimia.:)

Mekin saimme neuvolasta sen kirjasen ensimmäisellä kerralla. Ihan käytännöllinen ja tosi kiva seurata jokaviikko erikseen mahan kehitystä.

Mutta nyt lopetan tämän romaanin kirjoittamisen ja lueskelen vaikka eilisen pinon.:)

Hyvää keskiviikkoa kaikille ja mahan kasvatusta!! Niin ja muistakaa varoa, nyt on tosi liukasta ulkona, ite kaaduin jo muutaman kerran, mutta en pahasti!:/

T: Daim rv 13+1

Vierailija
17/25 |
01.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla niin pikasesti kirjottelin, et piti tulla uudestaan..=)

Daim: Ootko ottanu yhteyttä liittoon? Mä ainakin kyselisin sieltä että onko tuo homma ihan laillinen ja ok..

Toymama: Ei pojalla mitään sen kummempaa ollu, mut lääkäri kuunteli keuhkot ja hiukan ne oli ahtaalla. Määräs Ventolinea ja seurailua, onko tämä ihan jotain allergiaa tms.

Onnipapunen: Onpa ihanaa jos saat jo aikaseks siivota! Myös täällä ollu hiljasta sillä rintamalla, nytkin jo monta päivää aikonu imuroida. Lähetä sitä energiaa tännekki..=)

Vau`kirjan kirjan sain myös minä neuvolasta, tykkäsin siitä. Te jotka ette oo saanu, kyselkää ens kerralla neuvolasta, jos sellasta tahtoisitte.

Vielä tästä masusta. Onneksi teillä muillaki on sitä kokoa, tässä vaiheessa se tuntuu vaan että kuvittelenko minä, vaikka selvästi mahan näkee. Mieski sanoo useesti että iso on tuo sun maha.. Mulla oli viimeksiki koko ajan iso maha, lopusta jopa kolmosia veikkailivat tulevaks..=)

Tässäpä taas asiaa, nyt kattoo Päivien viemää!

Vierailija
18/25 |
01.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oo liitosta kysellyt mitään. Selvähän toi asia on, jos sopimuksessa lukee, että työt loppuvat kun asiakkaalta tilaus/työt loppuvat. Eivät vain halunneet pitää raskaanaolevaa töissä ja vielä kun saikulle jäin ym. Vuokrafirmat on siitä perseestä, että ne voi potkia ihmiset hommasta pois ilman pätevää syytä ym.

No eipä toi enää haitaa. Aluksi olin tosi vihanen, mut nyt helpottunut kun voi rauhassa kotona olla.

Kelalla myös ihmettelivät toimintaa, mutta eivät voi tehdä mitään. Juttelin virkailijan kanssa ja hänkin vähän meinas, että kun maha alkaa näkymään niin voi olla ettei töihin enää pääse. Joten nyt otan ihan hissukseen päivä kerrallaan enkä stressaa työ asioista.

T: Daim

Vierailija
19/25 |
01.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis ei kelalla vaan työvoimatoimistolla ihmettelivät..

hajamielisyyttä näköjään ilmassa.:)

T: Daim

Vierailija
20/25 |
01.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkään en saanut Vau' kirjaa neuvolasta. Pitääpä kysästä kahden viikon päästä kun on taas aika.

Daim: paskamainen tilanne. Ei toi ihan reilulta kuulosta vaikka mitä sanoivat. Mua vähän jännittää oma työtilanteeni kun olen uudessa duunissa koeajalla. Koeaika loppu rv 24+5, joten salata tätä ei varmaan siihen asti pysty. Pitää vaan uskoa ja toivoa että eivät pistä pihalle kun uutisen kuulevat. Kyseessä on vielä mun unelmatyö ja vakkaripaikka, joten mielelläni en soisi sen menevän sivusuun.. Liittoon olin jo yhteydessä kun oli työsopparin kirjoittanut ja lupailivat apua jos huonosti käy, mutta vaikea kai näitä vastaan on tapella. Onneksi sä osaat ottaa asian positiivisesti.

Mulla on vähän maha kasvanut, mutta yläosa vaan. Alavatsa on vielä ihan samanmoinen kun aiemminkin. Olisko kasvun syynä kuitenkin enemmän nykyinen mässäily kun mahassa kasvava aarre...

Rimpelle suuret pahoittelut!

Sussulle pikaista paranemista. oksennustauti on kyllä yksi oksettavimmista!

Kiva kuulla positiivisia kokemuksia matkustelusta. Meilläkin ois tarkotus tammi-helmikuussa vielä lähteä jonnekin päin eurooppaa pitkälle viikonlopulle.

Harvakseltaan käyn täällä, joten en tiedä onko asiasta jo keskusteltu mutta ootteko jo pohtineet syntymättömän lapsen vakuutusta? mulle noi asiat on ihan utopiaa enkä tiedä mitä mieltä oon koko asiasta.. koska se pitää viimestään hakea?

Ja toinen kyssäri. aattelin että voisin olla kiinnostunut käymään yksityisessä ultrassa tsekkaamassa sukupuolen kun täällä ei sitä kunnan ultrissa ilmeisesti kerrota. Millä viikoilla toi ois paras hoitaa? tietääkö kukaan?

ipo