Mistä toi handmaid's tale tarkalleen kertoo?
Katson juuri jotain kohtausta siitä, en ole ennen katsonut sekuntiakaan koko ohjelmaa, mutta muistan kyllä kun sarjasta aikoinaan oli paljon puhetta.
Mikä tuon sarjan perusjuoni siis on?
Kommentit (29)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä on aika hyvin tiivistetty mistä on kyse.
Aika woke-roskalta vaikuttaa.
Mikähän siinä vaikuttaa juuri "wokelta"? Kai tiedät, että Atwoodin kirja, johon tuo sarja pohjautuu, ilmestyi vuonna 1885?
Hän syntyi 1939!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika woke-roskalta vaikuttaa.
Mikähän siinä vaikuttaa juuri "wokelta"? Kai tiedät, että Atwoodin kirja, johon tuo sarja pohjautuu, ilmestyi vuonna 1885?
Hän syntyi 1939!
Kun googlasit tuon, olisit samalla googlannut Orjattaresi-kirjan julkaisuvuoden, niin olisit hoksannut, että tuossa oli vuosisadassa näppäilyvirhe.
Se kertoo nuorista miehistä joidenka intohimo liittyy toisen miesten tyydyttämiseen "käsipelillä". Mutta muut miehet sallivat tämän ainoastaan, jos nämä miehet pukeutuvat naisiksi, kokovartalomekkoihin yms.
Se aiheuttaa valtavaa ristiriitaa näiden nuorten miesten mielissä: "Emmekö ole hyväksyttyinä ellemme pukeudu naisiksi? Emmekö riitä näin?"
Vierailija kirjoitti:
Fiktion perusasetelma on sosialidemokratia, jossa valtio määrää jokaisen ihmisen paikan. Vapaus on minimoitu.
No millaisen paikan sosiaalidemokraattinen valtio on sulle määrännyt?
Vierailija kirjoitti:
Artikkeli on 2018 mutta Yhdysvaltain viimeaikainen muutos on vielä huolestuttavampaa.
Vierailija kirjoitti:
Onko se sarja missä näyttelee Ralph Fiennes ja Elisabeth Moss? Itse en ole katsonut mutta tosi suosittuhan se oli muutama vuosi sitten. Vieläkö sitä tehdään?
No ei näyttele Ralph tässä sarjassa. On toinen Fiennes.
Kirja ja filmi vuodelta 1990 olivat ihan hyviä, sarja lienee huonoa sössöä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko se sarja missä näyttelee Ralph Fiennes ja Elisabeth Moss? Itse en ole katsonut mutta tosi suosittuhan se oli muutama vuosi sitten. Vieläkö sitä tehdään?
No ei näyttele Ralph tässä sarjassa. On toinen Fiennes.
Jo mä ajattelin että onpahan hänenkin uransa lopahtanut.
Ja huonot näyttelijät.