Lapsella joka päivä kamala päänsärky koulun jälkeen
14v poika. Kipu on niin kova, että ei muuta kuin nuku ja makoile. Sitten kun syö, juo ja lepää niin menee pikkuhiljaa ohi. Mitään fyysistä vikaa ei löydy. Silmät ok, hartiat ok...
Kommentit (63)
Stressi, migreeni tai joku muu esim. sairaus.
Rasitus? Pystyisikö menemään vaikka puoli tuntia aikaisemmin nukkumaan? Ja luokassa ei eturiviin, jos älytaulu. Joo, ja syökö kouluruokaa?
Mulla tulee migreeni jos verensokeri laskee liikaa. Voisiko ottaa välipalapatukoita kouluun mukaan? Myös vettä pitäisi juoda päivän aikana , ei limsaa.
Alkaako jo koulussa vai vasta koulupäivän jälkeen?
Missä ne silmät on katsottu? Jos ei silmälääkäirllä veisin sinne nyt vielä varuiksi. Kyllä optikonkin pitäisi mm. hajataitto huomata, mutta eihän sitä aina tiedä, mikä tyyppi siellä on ollut töissä.
Syökö se koulussa kunnolla. Meillä oli sama homma varsinkin lätkätreenien jälkeen kunnes kiinnitettiin enemmän huomiota ruokailuun ja välipalaan.
Mitä tarkoitat silmät ok? Silmälääkärissä käyty?
Syöminen? Jos ei syö, niin pääsärky siitä tulee.
Ahtaako koulupäivän aikana suklaata naamariinsa ja saa siitä migreenin? Suklaahan on yksi pahimmista migreenin laukaisijoista.
Syöhän lapsi koulussa? Jos kerran syömällä ja juomalla paranee olo niin tämä kannattaa selvittää. Mutta kyllähän tuosta lääkärille kannattaisi lähteä tutkimuksiin, jos on jatkuvaa.
Vierailija kirjoitti:
Stressi, meteli ja home tuli ekana mieleen
Näistä voi olla kaikki syynä.
Mulla on itsellä migreeni mutta ei tuo ole samanlaista. Tuo on kuitenkin ilmeisesti melko tasainen kipu eikä pahene. Ei myöskään oksentele.
Syö koulussa. Vesipullon annoin mukaan kun luulin tuon olevan nestehukkaa. Ei ole auttanut.
Nukkumaan menee 22-23 ja herää 7.00 että ihan ok unet saa joka yö.
En tiedä. Ärsyttävä vaiva jolle ei ole syytä löytynyt.
Ap
Onko käytetty näöntarkastuksessa? Itselläni oli tuota ennen kuin sain lasit. Hometta epäilen toiseksi vaihtoehdoksi. Itse olin koko ala- ja yläasteen sekä vielä huonoksi onnekseni amiksenkin umpihomeisissa kouluissa ja voi jeesus sitä pahoinvoinnin määrää. Yläasteella oli pakko pitää kovilla pakkasillakin muutamissa luokissa ikkunat auki että pysyi edes tajuissaan.
Kiusataanko koulussa ? Minua kiusattiin ja aina oli päänsärkyä sen ahdistuksen ja jännityksen ja pelon takia.
Minä sain lapsena päänsärkyä liian kuumista päähineistä eli ilmavampi pipo oli parempi kuin tiukka lakki. Kylmä auttoi heti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näistä voi olla kaikki syynä.
Mulla on itsellä migreeni mutta ei tuo ole samanlaista. Tuo on kuitenkin ilmeisesti melko tasainen kipu eikä pahene. Ei myöskään oksentele.
Syö koulussa. Vesipullon annoin mukaan kun luulin tuon olevan nestehukkaa. Ei ole auttanut.
Nukkumaan menee 22-23 ja herää 7.00 että ihan ok unet saa joka yö.
En tiedä. Ärsyttävä vaiva jolle ei ole syytä löytynyt.
Ap
Migreeni voi oireilla eri ihmisillä eri lailla, joten et voi sanoa omien oireidesi perusteella ettei olisi sitä.
Vesipullo mukaan kouluun. Aamupala ja kouluruokailu ovat tärkeitä, joku välipalakin tarpeen iltapäivälle.