Kuinka moni kehtaa myöntää että autossa oli vielä
eilen kesärenkaat (tai on vielä tänään)?
Nyt äkkiä sitten vaihtamaan!
Kommentit (21)
Taitaa tuo etelän tyhmyys olla tarttuvaa :)
Otanpa bussin alle enkä enää taistele hangessa kuten eilen.
Virolaiset on jo tosi tyhmiä, mutta afrikan villeistä ei voi edes puhua samana päivänä, kuin Suomen Pohjoisen Viisaasta Kansasta.
ollaan joka vuosi syysloma lapissa, sinne ei kannata mennä kesärenkailla siihen aikaan enää...
satoi täysillä vettä ja oli 5 astetta lämmintä. En ymmärrä tätä haukkumista tyhmistä eteläsuomalaisista. Meillä vielä kesärenkaat, mutta kun aikoja ei saanut nopeasti.
Huomiseksi varattu aika - mutta tänään kuljen bussilla. Ja ihan Helsingissä asun, vieläkin täällä Malmilla on vain määrät tienpinnat, ei jäässä eikä lumisia (vaikka nurmikko onkin valkoinen)...
tulossa tänään kotiin kanarialta...
Eikös kaikki kuitenkin tiedä että ennen marraskuuta täytyy ne vaihtaa? Niin eikös sitä aikaa voi sitten tilata ajoissa?
Mekin asutaan " etelässä" ja talvirenkaat vaihdettiin " jo" viime viikolla.
en kyllä tajua miksi, kun se pirskaati aina sieltä tulle ja suurinpiirtein joka vuosi samaan aikaankin....
Vierailija:
satoi täysillä vettä ja oli 5 astetta lämmintä. En ymmärrä tätä haukkumista tyhmistä eteläsuomalaisista. Meillä vielä kesärenkaat, mutta kun aikoja ei saanut nopeasti.
Ihan hyvin niillä eilenkin ajoi. Illalla satoi vettä. Ottaa vaan vähän rauhallisemmin. Tosin en kiellä sitä, etteikö olis vähän uhkarohkeeta ajaa näillä keleillä ilman nastoja.
Tänään mulle kuitenkin vaihdetaan talvirenkaat.
mies vaihtaa viimeistään viikonloppuna nastat alle. Hyvin pärjäs eilen liikenteessä kun osaa ennakoida ja suhteuttaa nopeuden keliin ja renkaisiin
Pakolliset talvirengaskuut on joulu-tammi-helmi.
mutta eipä niillä ajakaan tällä hetkellä.
päivällä kyllä vaihdettii kun pyry vaan sakeni
ihanaa, kun ei joka puolivuotista vaihtoruljanssia!
Kukaan ei halua ajella viikko tolkulla talvirenkailla asfaltilla. Vaihdetaan kun lumi tulee.
eikä viel ees vaihtoo suunnitteilla
eikö ihmiset osaa itse vaihtaa renkaita autoon?! paniikki iskee kun lumi tulee ja aikoja ei sit yhtäkkiä saakaan.. onneksi olen sen taidon aikanaan opetellut niin eipä tule hätä vaikka sattuis rengas tien päällä puhkeamaan. ja ne, jotka ei meinaa vaihtaa vielä nastoja, joo älkää ihmeessä vaihtako. hyvin näkyi eilenkin kesärenkailla sujuvan!
Tänään on talvirenkaat.
Olen pohjoisesta tänne etelään muuttanut ja heti musta tuli avuton talviliikenteessä ;)