Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten saatte tehtyä asioita, joita ei ole pakko tehdä heti?

Vierailija
03.10.2022 |

Itsellä tuppaa jäämään kaikki aina viimeiseen hetkeen kun joku asia on pakko tehdä.
Millä tavalla ajattelee henkilö, joka tekee asioita etukäteen tai lepäämisen sijasta vaikka valitsee järjestellä kodin kaapit uudestaan ?

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
03.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama haaste täällä. Lapsiperheissä on eri tilanne kuin aikuistaloudessa. Mieluiten tekisin vapaa-ajalla kaikkea muuta mukavaa kuin koti- tai rästitöitä. Aina ei jaksa puurtaa esim. rankan päivän jälkeen on vapaailta. Jonkun verran on toiminut pari konstia vapaa-ajan koti/rästitöissä:

- Teen paperille, läppärille tai puhelimeen listan tehtävistä asioista ja niitä on kiva vetää yli tai poistaa.

- Päätän, että teen joka päivä esim. 30 min tai 2h tai esim. 6-10h/vko ja rastit paperille, kun olen tehnyt itseni kanssa sopimani määrän.

- Laitan kännykkään muistutuksia aloittamisesta itselleni sopivaan kellonaikaan illalla, kun olen ehtinyt tulla kotiin ja huilia.

-Ns. Pomodoro-tekniikka sovellettuna eli ajastin päälle ja sitten sopiva määrä tekemistä esim. 25 min ja sitten pieni tauko, 25 min jne.

Työn luonne vaikuttaa tietysti mutta töissä toimii nuo työlistat, kiireellisyysjärjestyksessä.

Vierailija
22/24 |
03.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun kotona tai töissä odottaa epämiellyttävät tehtävät, pidä Power Hour. Tee töissä ne tylsimmät hommat heti aamusta, vastaa tylsimpään meiliin ja tarkista varastokuorma. Kotona siivoa weski ja putsaa tiskipöytä. Eli tunnin verran panosta hommiin jotka ovat tervanjuontia. Sitten kun pääset vauhtiin, voikin huomata että Into jatkuu vielä tunnin jälkeenkin. Ja palkitse itsesi tunnin jälkeen kahvilla tms.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
03.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh, voiskohan hommia pilkkoa niin pieniin osiin, ettei niistä edes pysty tunnistamaan homman nimeä? Olis kuin palapelin palat irrallaan. Jos ei sitten ahistais.

Vierailija
24/24 |
03.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua auttaa listojen teko. Pilkon työt pieniin osasiin ja aikataulutan ne. Silloin mulle tulee semmonen ajatus, että teen tämän päivän hommat ja pikkusen huomista, niin pääsen huomenna sitten helpommalla. Ja teen vielä vähän tuota lauantain hommaa, niin voin sitten lauantaina vaan levätä. Näin huijaan itseäni tekemään päivittäin vähän enemmän kuin mitä muuten viitsisin :) ja itselle jää hyvä mieli.

Joo, on tää ehkä vähän säälittävää, mutta haittaako se, jos se auttaa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän seitsemän