Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko pienen omakotilon muuttaa hobitinluolaksi lämmityskulujen takia?

Vierailija
03.10.2022 |

Millaisia lupia tarvitaan ja miten rakennustekniikka pitää huomioida, jos muuttaa omakotitalon hobitinluolaksi eli peittää pintamaalla kauttaaltaan? Tarvitseeko rakenteita lujittaa maamassojen kantamiseksi jotenkin? Pitääkö esim. ulkoseinien tuuletus järjestää vaikkapa putkistoja käyttäen? Paljonko olisi kustannusarvio esim. yksikerroksisen alle sataneliöisen suorakaiteen muotoisen pientalon kattamisesta? Omaa maa-ainesta riittää joten sitä ei tarvitse ostaa, vain kaivurityö.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
03.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee enemmin talon sisään joku pesä vaikka styroxista tai vessapaperisäkeistä. 

Vierailija
2/7 |
03.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tee enemmin talon sisään joku pesä vaikka styroxista tai vessapaperisäkeistä. 

Haluan asua ihan asunnossa enkä roskaläjässä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
03.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eniten kiinnostaa tuo että kestääkö rakenteiden lujuus maakerroksen tai kuinka sitä voi vahvistaa. Onko tietoa? Muuten on turha suunnitella pidemmälle jos ei tämä selviä. Ap

Vierailija
4/7 |
03.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa järkevältä mutta vaatii varmasti paljon hommaa . Kesällä olisi myös viileää , oletan . Onnea yritykselle , voisi olla hieno asumus . Ei tarvitsi miettiä tarviiko uutta maalipintaa jne. 

Vierailija
5/7 |
03.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen suuri omakotilon suosija. Tällä hetkellä olen kotiloitunut läpärin kanssa, peiton alle, omaan makuuhuoneeseen. Miksi omakotiloista ei puhuta palstalla tarpeeksi?

Vierailija
6/7 |
03.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eniten kiinnostaa tuo että kestääkö rakenteiden lujuus maakerroksen tai kuinka sitä voi vahvistaa. Onko tietoa? Muuten on turha suunnitella pidemmälle jos ei tämä selviä. Ap

Ei kestä.

Vierailija
7/7 |
03.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä rakensin mökillä jo kallioon sellaisen.räjäytin jopa luolaa siihen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kolme