Onko ihmisiä, jotka eivät osaa rakastaa?
Eli ovat itsekkäitä, mielihalujensa mukaan meneviä. Välillä voivat olla sitten toisesta ihmisestä välittäviä, mutta tämä on häilyvää.
Kommentit (28)
Minä varmaankin? En vain pidä ihmisistä, siedän harvoja ja suurinta osaa vain välttelen. En halua kertoilla asioitani ympäriinsä eikä minua toisaalta kiinnosta muiden ihmisten asiat. En kaipaa läheisyyttä, lähinnä inhottaa ihmisten kättelykin.
Osin varmaankin liittyy lapsuusaikaan (paha koulukiusaaminen) ja omien vanhempien ongelmiin, että "viihdyn" lähinnä omassa seurassani. Eläimistä kyllä pidän. Toisaalta taustalla voi olla jotain neurologistakin. En ole koskaan viitsinyt selvittää.
Vierailija kirjoitti:
Nouseeko aurinko aamuisin?
Ainakin tähän mennessä on noussut.
ap
Narsistit ovat kyvyttömiä rakastamaan. Psykopaatit myös. Sosiopaatit varmaan hekin. Lisäksi on erilaisia persoonallisuus- ja muita häiriötiloja, joissa henkilön kiintyminen toiseen on vaikeutunut.
Vierailija kirjoitti:
Minä varmaankin? En vain pidä ihmisistä, siedän harvoja ja suurinta osaa vain välttelen. En halua kertoilla asioitani ympäriinsä eikä minua toisaalta kiinnosta muiden ihmisten asiat. En kaipaa läheisyyttä, lähinnä inhottaa ihmisten kättelykin.
Osin varmaankin liittyy lapsuusaikaan (paha koulukiusaaminen) ja omien vanhempien ongelmiin, että "viihdyn" lähinnä omassa seurassani. Eläimistä kyllä pidän. Toisaalta taustalla voi olla jotain neurologistakin. En ole koskaan viitsinyt selvittää.
En sano, että kiusaaminen olisi oikein tai omaa syytäsi, ei ole. Mutta olisiko mahdollista, että olit tuollainen jo ennen kiusaamista. Silloin häiriintyneet ihmiset haistavat sen ja "tulevat haaskalle".
Minä. En ole itsekäs k*usipää, vaan pahasti jo lapsuudessa traumatisoitunut. Minua on pahoinpidelty, kidutettu jne., joten en pysty rakastamaan. Anteeksi.
Vierailija kirjoitti:
Narsistit ovat kyvyttömiä rakastamaan. Psykopaatit myös. Sosiopaatit varmaan hekin. Lisäksi on erilaisia persoonallisuus- ja muita häiriötiloja, joissa henkilön kiintyminen toiseen on vaikeutunut.
Varmaan on ihmisiä, jotka eivät osaa rakastaa vaikka varsinaisesti ei voisi persoonallisuushäiriötä diagnosoida, mutta aika lähellä sitä ollaan. Varmaan epävakaa -piirteinenkin voisi olla tällainen, joka ei osaa rakastaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En sano, että kiusaaminen olisi oikein tai omaa syytäsi, ei ole. Mutta olisiko mahdollista, että olit tuollainen jo ennen kiusaamista. Silloin häiriintyneet ihmiset haistavat sen ja "tulevat haaskalle".
Varmaan osin joo, vietin lapsenakin aikaa lähinnä yksin, en ollut koskaan tarhassa tai kerhoissa ja muutettiin usein, eli eipä siinä mitään kaverisuhteita pahemmin tullut ajateltua. Opin lukemaan tosi nuorena ja luin paljon tai sitten soitin joitain omaksi huvikseni, eli sinällään en ollut mitenkään passiivinen. Ja kiusaaminen ei sinällään koskaan mennyt varsinaisesti ihon alle, ehkä se lähinnä vahvisti sitä minä vs. muu maailma - vastakkainasettelua ja turhautumista.
Vierailija kirjoitti:
Minä. En ole itsekäs k*usipää, vaan pahasti jo lapsuudessa traumatisoitunut. Minua on pahoinpidelty, kidutettu jne., joten en pysty rakastamaan. Anteeksi.
Luin viestini uudestaan ja tässäkin huomaa, että lapsipersoonani oli mukana kirjoittamassa, hän ei osaa kirjoittaa oikein.
Vierailija kirjoitti:
Mä tiedän tuollaisen. Meni ihan hyvin suhteessa mutta oli heti valmis vaihtamaan sellaiseen jolta kuvitteli enemmän saavansa hyötyä. Ei saanut ja nyt välttelee sitä mielestään parempaa parhaansa mukaan kun sai hänet ensin kiintymään itseensä. Äijä pyörii nyt nurkissa ja koittaa saada naisen innostumaan mutta ei näyttäisi olevan kovin hyvät tulokset. Sattumaseksiin vielä kerta viikossa kelpaa, koska narsistillehan seksi on vain fyysinen suoritus ilman mitään yhteistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luin viestini uudestaan ja tässäkin huomaa, että lapsipersoonani oli mukana kirjoittamassa, hän ei osaa kirjoittaa oikein.
Voiko lapsipersoonalla olla lukihäiriö, mutta sillä aikuisella ei?
Rakastaminen on vahva sana, en käyttäisi sitä kuin jossain disney animaatioissa. Jokainen välittää tyylillään, kusipäistä ei välitä kukaan mutta se kusipääkin välittää ihmisestä jos siihen on aihetta.
mitä on rakkaus minä 55v miehenä en ole kokenut kuin kiimaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voiko lapsipersoonalla olla lukihäiriö, mutta sillä aikuisella ei?
En osaa sanoa, mutta minun helvettini alkoi paljon ennen kouluikää jolloin en osannut kirjoittaa. Muistan kun minut 4-vuotiaana pahoinpideltiin henkihieveriin. Ehkä tätä ennenkin oli hakattu, mutta niitä en muista.
rakkaus= kiimaa kirjoitti:
mitä on rakkaus minä 55v miehenä en ole kokenut kuin kiimaa
Yritä kerrankin irrottaa rakkaudesta seksuaalisuus? Ei onnistu? Jep. Olet kykenemätön elukka.
Sanoisin, että ei. Kaikki ihmiset rakastavat jotain. Käsitykset rakkaudesta ja sen kohteesta ovat yksilöllisiä.
?! ?