Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kootaan tänne halpoja reseptejä ja ruokavinkkejä

Vierailija
03.10.2022 |

Nyt kun korot ja sähkön hinta ovat nousseet ja ruoka siinä mukana, niin ajattelin että tänne voisi koota halpoja reseptejä ja yleisiä ruokavinkkejä.

Itselläni ainakin on vaikeuksia pihistää ruokamenoissa, kun olen tosi laiska ja mielikuvitukseton tekemään ruokaa. Paljon menee rahaa esim. proteiinivanukkaisiin yms. välipaloihin, ja aika paljon syön valmisruokaa tai ostan pakasteesta jotain helppoa.

Makaronilaatikkoa teen silloin tällöin, se on aika halpaa.

Miten teillä säästetään ruokakuluissa? Mitä ruokaa teette ja mitä ostatte kaupasta?

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
03.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokien lisukkeena vihreän salaatin sijasta kaaliporkkanaraastetta, mikä on etikka-öljy-sokeri-suola -marinoitua. Edullista ja hyvää.

Vierailija
2/27 |
03.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teeppä palstalla haut Edullista kotiruokaa, halpaa ruokaa, halpaa kotiruokaa jne. EI jaksa enää tällä viikolla kirjoittaa kaikkea uudestaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
03.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turha ap:lle mitään reseptejä tai edullisia ruokia ehdottaa. Sehän jo aloituksessa sanoo syövänsä eineksiä ja proteiini- sun muita rahkoja. Laiskuuttaan.

Vierailija
4/27 |
03.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Turha ap:lle mitään reseptejä tai edullisia ruokia ehdottaa. Sehän jo aloituksessa sanoo syövänsä eineksiä ja proteiini- sun muita rahkoja. Laiskuuttaan.

Senhän takia minä toivoinkin reseptejä ja vinkkejä, kun haluan säästää ja muuttaa ruokailutottumuksia.

-AP

Vierailija
5/27 |
03.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Punaisista linsseistä tehty linssikeitto. Voi varioida monella tavalla. Itse tykkään heittää chilihiutaleita mausteeksi. Siihen voi myös upottaa mahdolliset bataatinjämät ja hieman kärsineet tomaatit tai paprikanpalat kaapista. Ihana lämmittävä oranssi lautasellinen ja sopii mainiosti pakastettavaksi myös.

Vierailija
6/27 |
03.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa syödä vuodenaikojen mukaan. Tällä hetkellä edullista on kaalit ja juurekset sekä sian ruhosta ne rasvaiset osat (ne parhaat ravinnollisesti)

Vierailija
7/27 |
03.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Punaisista linsseistä tehty linssikeitto. Voi varioida monella tavalla. Itse tykkään heittää chilihiutaleita mausteeksi. Siihen voi myös upottaa mahdolliset bataatinjämät ja hieman kärsineet tomaatit tai paprikanpalat kaapista. Ihana lämmittävä oranssi lautasellinen ja sopii mainiosti pakastettavaksi myös.

Suksi nyt kuuseen linsseines!

Vierailija
8/27 |
03.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Linssikeitto nyt vaan on halpojen, hyvien ja nopeiden ruokien klassikko. Itse teen sitä kookosmaidolla. Toinen lemppari on kaalilaatikko.

Vierailija
9/27 |
03.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulujen, päiväkotien ja muiden laitosten ruokalistoilta saa hyviä vinkkejä halpaan ruokaan.

Vierailija
10/27 |
03.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Linssikeitto nyt vaan on halpojen, hyvien ja nopeiden ruokien klassikko. Itse teen sitä kookosmaidolla. Toinen lemppari on kaalilaatikko.

Vain sun omassa mielessäsi.

Kaalilaatikko on tosin ihan ok.

Vierailija
11/27 |
03.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odota hetki käyn kopioimassa vastaukseni muista ketjuista. : ) 

Vierailija
12/27 |
03.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ollut viimeiset 10 vuotta noin 15 tuotteen kauppalista.

Kana, kalkkuna, kala, muna, maanpäälliset kasvikset, mantelit, marjat, siemenet, kreikkalainen jogurtti, oliiviöljy, suola, pippuri, yritit, sitruuna ja pikakahvi.

Vierailija
13/27 |
03.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitää jankuttaa samaa asiaa jatkuvasti?

Tästä asiasta tehty kymmeniä aloituksia.

Vierailija
15/27 |
03.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Let me guess! LIHAAAAA sen olla pitää.

Vierailija
16/27 |
03.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ruokien lisukkeena vihreän salaatin sijasta kaaliporkkanaraastetta, mikä on etikka-öljy-sokeri-suola -marinoitua. Edullista ja hyvää.

En ole ikinä ymmärtänyt noita porkkana-, kaali- ja lantturaasteita.  Niitä oli työpaikan ruokalassa lisukkeena joka jumalan päivä ja samoin aikanaan koulussa.  Varmaan terveellisiä juu, mutta juuri kukaan ei niistä tykännyt eikä niitä juurikaan syöty.  Samaa raastetta oli koko viikon, lisättynä vaan vähän tuoreemmalla ja jotain mehua pirskutettu sekaan.  Helpolla ja halvallahan siinä tietysti pääsee.

Vierailija
17/27 |
03.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et nyt lukenut aloitusta kunnolla. Oli kai niin kiire päästä arvostelemaan.

eri

Vierailija
18/27 |
03.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Let me guess! LIHAAAAA sen olla pitää.

Niin pitääkin. Onko se jotenkin outoa?

Vierailija
19/27 |
03.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole ikinä ymmärtänyt noita porkkana-, kaali- ja lantturaasteita.  Niitä oli työpaikan ruokalassa lisukkeena joka jumalan päivä ja samoin aikanaan koulussa.  Varmaan terveellisiä juu, mutta juuri kukaan ei niistä tykännyt eikä niitä juurikaan syöty.  Samaa raastetta oli koko viikon, lisättynä vaan vähän tuoreemmalla ja jotain mehua pirskutettu sekaan.  Helpolla ja halvallahan siinä tietysti pääsee.

En kyllä ymmärrä, miksi halveksut porkkanaa, kaalia ja lanttua?

Vierailija
20/27 |
03.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Porkkanaraaste kieltämättä joskus voi vähän kyllästyttää, mutta olen tykästynyt punakaaliraasteeseen. Leikkaan sen ihan ohueksi suikaleeksi.