Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kootaan tänne halpoja reseptejä ja ruokavinkkejä

Vierailija
03.10.2022 |

Nyt kun korot ja sähkön hinta ovat nousseet ja ruoka siinä mukana, niin ajattelin että tänne voisi koota halpoja reseptejä ja yleisiä ruokavinkkejä.

Itselläni ainakin on vaikeuksia pihistää ruokamenoissa, kun olen tosi laiska ja mielikuvitukseton tekemään ruokaa. Paljon menee rahaa esim. proteiinivanukkaisiin yms. välipaloihin, ja aika paljon syön valmisruokaa tai ostan pakasteesta jotain helppoa.

Makaronilaatikkoa teen silloin tällöin, se on aika halpaa.

Miten teillä säästetään ruokakuluissa? Mitä ruokaa teette ja mitä ostatte kaupasta?

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
03.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehokkain keino on pidentää kaupassakäyntiväliä, kerran kahdessa viikossa vaikka ja syödään sitä mitä kotona on. 

Vierailija
22/27 |
03.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Punaisista linsseistä tehty linssikeitto. Voi varioida monella tavalla. Itse tykkään heittää chilihiutaleita mausteeksi. Siihen voi myös upottaa mahdolliset bataatinjämät ja hieman kärsineet tomaatit tai paprikanpalat kaapista. Ihana lämmittävä oranssi lautasellinen ja sopii mainiosti pakastettavaksi myös.

Alkaa korventaa mahaa jo lukiessa.  Chilit, bataatit, tomaatit, paprikat...  

Nykyään kaikki maistuu jollekin hiton chilille ja paprikalle.  Kaikki "ihanat" ruuat on punaisia.  Huippu oli, kun kalafileitä myytiin paprika-chili -maustettuina, ei suolaa, ei mitään.  Poltti suupieliä.  Kalan sentään pitäisi maistua kalalle ja vain merisuolalle ja korkeintaan tilliä mausteeksi.  

Mutta kaikki pilataan nykyään näillä punaisilla ja kirvelevillä mausteilla ja aineilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
03.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ruokien lisukkeena vihreän salaatin sijasta kaaliporkkanaraastetta, mikä on etikka-öljy-sokeri-suola -marinoitua. Edullista ja hyvää.

En ole ikinä ymmärtänyt noita porkkana-, kaali- ja lantturaasteita.  Niitä oli työpaikan ruokalassa lisukkeena joka jumalan päivä ja samoin aikanaan koulussa.  Varmaan terveellisiä juu, mutta juuri kukaan ei niistä tykännyt eikä niitä juurikaan syöty.  Samaa raastetta oli koko viikon, lisättynä vaan vähän tuoreemmalla ja jotain mehua pirskutettu sekaan.  Helpolla ja halvallahan siinä tietysti pääsee.

En kyllä ymmärrä, miksi halveksut porkkanaa, kaalia ja lanttua?

En halveksi, mutta niistä voi tehdä ihan maittavaa syötävääkin, eikä vaan nopeasti raastaa ja tarjota raakana.  Kaalia ei itse asiassa kaikkien vatsat edes kestä raakana, ja ainakin minulle tulee lantturaasteesta suu kipeäksi.  Keitettynä ja haudutettuna ne on erinomaista ruokaa.  

Vierailija
24/27 |
03.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita kattilaan 5dl vettä, lämmitä levyllä kunnes kiehuu. Lisää 2 rkl suolaa hiukan sekoittaen ja anna sitten kattilan jähtyä. Tarjoillaan syävässä lautasessa ja juomaksi lasillinen vettä.  On halpaa.

Vierailija
25/27 |
03.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Punaisista linsseistä tehty linssikeitto. Voi varioida monella tavalla. Itse tykkään heittää chilihiutaleita mausteeksi. Siihen voi myös upottaa mahdolliset bataatinjämät ja hieman kärsineet tomaatit tai paprikanpalat kaapista. Ihana lämmittävä oranssi lautasellinen ja sopii mainiosti pakastettavaksi myös.

Nykyään kaikki maistuu jollekin hiton chilille ja paprikalle.  Kaikki "ihanat" ruuat on punaisia.  Huippu oli, kun kalafileitä myytiin paprika-chili -maustettuina, ei suolaa, ei mitään.  Poltti suupieliä.  Kalan sentään pitäisi maistua kalalle ja vain merisuolalle ja korkeintaan tilliä mausteeksi.  

Mutta kaikki pilataan nykyään näillä punaisilla ja kirvelevillä mausteilla ja aineilla.

No jätä se chili pois. Kokeile vaikka linssi-kookosmaitokeittoa, niin on lempeämmät maut.

Vierailija
26/27 |
03.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ruokien lisukkeena vihreän salaatin sijasta kaaliporkkanaraastetta, mikä on etikka-öljy-sokeri-suola -marinoitua. Edullista ja hyvää.

En ole ikinä ymmärtänyt noita porkkana-, kaali- ja lantturaasteita.  Niitä oli työpaikan ruokalassa lisukkeena joka jumalan päivä ja samoin aikanaan koulussa.  Varmaan terveellisiä juu, mutta juuri kukaan ei niistä tykännyt eikä niitä juurikaan syöty.  Samaa raastetta oli koko viikon, lisättynä vaan vähän tuoreemmalla ja jotain mehua pirskutettu sekaan.  Helpolla ja halvallahan siinä tietysti pääsee.

En kyllä ymmärrä, miksi halveksut porkkanaa, kaalia ja lanttua?

En halveksi, mutta niistä voi tehdä ihan maittavaa syötävääkin, eikä vaan nopeasti raastaa ja tarjota raakana.  Kaalia ei itse asiassa kaikkien vatsat edes kestä raakana, ja ainakin minulle tulee lantturaasteesta suu kipeäksi.  Keitettynä ja haudutettuna ne on erinomaista ruokaa.  

No sitten sä teet niistä sellaista kuin haluat, mutta älä raaka-ainetta halveeraa.

Vierailija
27/27 |
03.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jätä se chili pois. Kokeile vaikka linssi-kookosmaitokeittoa, niin on lempeämmät maut.

Suksi nyt kuuseen linsseines!!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kolme