AV-matka hailuodon saareen
Lähdetäänkö av-matkalle Hailuodon saareen?
Ihania nähtävyyksiä Pohjanmerellä, ehdottomasti ohjelmiin kalastusta ja uintia!
Huhujen mukaan mm suloiset haitkinnkäyvät tuolle kääntymässä, niitähän voi silitellä jne ihan kuin delfiinejä.
https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Hailuoto
Hailuoto on siis tuollä, lautalla ihan päästäisiin.
Kai mukaan tulijoita riittää?
Kommentit (48)
Vierailija kirjoitti:
Hankitaanko täältä yhteinen teltta?
https://www.deluxtents.com/cat-pics.asp?action=category&scat=1
Teltta lisätty matkavarusteisiin, voidaan vielä yöpyä ihan hyvin siellä kun Suomen kesä on niin lämmin.
Oli hyvä idea, ei tule ainakaan kuuma kenellekään.
Halukkaat voivat kyllä mennä hotelliin/kalastusmajoihin jos tahtoo autenttista tunnelmaa/hotelliin niin yötä.
Järjestelykysymys, mutta minä ainakin teltassa tai kalastusmajassa varmaan nukun.
Ja myös ne ehdotetut sukellusvarusteet listalle laitettu, mennään metsästämään haikaloja harppuunoilla jos kaikille sopii.
Millainen matkavakuutus meillä on, kattaako ihan kaikki kriisitilanteet? Olen katsonut jokaisen sharknado elokuvan ainakin 20 kertaa.
Ilman kunnollista vakuutusta en tiedä uskaltaako matkalle tulla mukaan. Mutta saadaan ainakin jos vakuutus korvaa, niin harjoitella survivalismiakin, ehkä.
Vai milloin Hailuodossa onkaan tornado kausi?
Vierailija kirjoitti:
Snorkkeli ja sukellusvarusteet ehdottomasti mukaan.
Lisäksi voi avokelalla leikkiä tonnikalan saalistajaa merellä veneillessä.
Aika pitkästi saat kahlata, ennen kuin pääset sukeltamaan, ellet sukella Marjaniemen satamassa. Ehtii vilu tulla ennen kuin edes polvet kastuu.
AP kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
https://www.deluxtents.com/cat-pics.asp?action=category&scat=1Teltta lisätty matkavarusteisiin, voidaan vielä yöpyä ihan hyvin siellä kun Suomen kesä on niin lämmin.
Halukkaat voivat kyllä mennä hotelliin/kalastusmajoihin jos tahtoo autenttista tunnelmaa/hotelliin niin yötä.
Järjestelykysymys, mutta minä ainakin teltassa tai kalastusmajassa varmaan nukun.
Ja myös ne ehdotetut sukellusvarusteet listalle laitettu, mennään metsästämään haikaloja harppuunoilla jos kaikille sopii.
Luotsihotellissa taitaa olla vain joku 20 huonetta, ei kai kaikki kermaperseet niihin mahdu?
Vierailija kirjoitti:
AP kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
https://www.deluxtents.com/cat-pics.asp?action=category&scat=1Teltta lisätty matkavarusteisiin, voidaan vielä yöpyä ihan hyvin siellä kun Suomen kesä on niin lämmin.
Luotsihotellissa taitaa olla vain joku 20 huonetta, ei kai kaikki kermaperseet niihin mahdu?
Hotelliin mahtuu 100 hlö kun joka huoneeseen tungetaan 5 hlöö.
Siihen kun lisätään teltat ja mahdolliset paikallisten asukkaiden majoitukset sekä survivorssit jotka nukkuu riippumatoissa tai ilmapatjoilla niin busseja tarvittaan aika monta.
Tulipa aika pitkä lause mutta matkakin on melko pitkä että on hyvä totutella kaikenlaiseen jo ennalta ettei tule mitään yllätyksenä.
Paitsi että onhan ne ylläritkin aika metkoja, niissä näkkee ihimisen todellisen luonteen.
Olin kerran yhdellä saarella jonka nimen olen unohtanut missä oli viinaa jonka nimi oli ouzo ja sitä sai hotellin respasta vaikka keskellä yötä eikä maksanut paljon. Onko Hailuodossakin ouzoa? Onko siellä allaspyyhkeet vai pitääkö olla oma?
Onko merimatkalla kova aallokko? Miten paljon lautta keinuu? Onko siellä tax-free?
Matka maksaa av-jäsenkortilla 100 e, muuten se on 200 e.
Sisältää aivan kaiken, eli kuljetukset, majoitukset, ruuat, juomat, alkoholin ja vessapaperin.
Vessapaperi ei lopu, siitä on huolihdittu.
Matka-asuna on virallisesti leggingsit ja paitulia, uimassa ollessamme bikinit - av-laadulla ei tule kylmä.
Vielä päätettäviä asioita ovat:
+ Mikä on virallinen matkatervehdyksemme, joku ehdotti esim "hai sie" tai joku muu lause missä esiintyy sana hai - tämä pitää yhdessä päättää tai äänestää.
+ Bussikuskit, kuka niitä ajaa?
+ Lähdön tarkka päivämäärä
+Montako ilmoittautuu
Onko lisää osallistujia, että matka voidaan tehdä kunnolla ja ideoita?