Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koiran huoltajuuskiista

Vierailija
02.10.2022 |

Kiistassa ei ole nyt kyse puolisoiden välisestä kiistasta.

Homma alkoi sillä lailla että ystäväni kyseli että voisinko katsoa hänen koiransa perään 3kk, koska hän joutui lähtemään työkomennukselle amerikkaan.

Vähän ennen kuin kolma kuukautta tuli täyteen hän käväisi takaisin Suomessa (viikko) jonka aikana hänen koiransa oli minulla. Sittrn hän lähti takaisin jenkkilään.

Koira on tottunut meidän perheeseen ja siitä on tullut minulle hyvin tärkeä lenkkikaveri. Nyt sitten sain viestin että hän muuttaa takaisin Suomeen ja koira pitäisi palauttaa hänelle. Ainut ongelma on että en halua luopua hänestä, koska hänestä on tullut osa meidän perhettä. Minulla on jopa tunne siitä että hän ei halua lähteä meiltä, koska hoidamme häntä varmasti paremmin kuin ystäväni.

Olemme nyt päättäneet että emme anna koiraa takaisin ystävällemme vaan käytämme vähän niin kuin huostaanottoa turvataksemme koiran hyvin voinnin.

Onko minulla mitään laillista mahdollisuutta pitää koira ystäväni mielipiteestä huolimatta? Onko olemassa mitään samankaltaista ratkaisua kuin lasten huostaanotossa? Jos emme lain sallimissa puitteissa voi koiraa pitää niin keksimme jonkintoisen ratkaisun tilanteeseen.

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koira pitää palauttaa OMISTAJALLEEN!

Vierailija
2/31 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäpä jos vain palautat koiran ja hankit sitten itsellesi ihan oman koiran. Muuten koira tullaan hakemaan sinulta virkavallan avulla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palauttaminen ei tule kysymykseenkään. Voisiko sellaista käyttää että hän tavallaan itse päättäisi kumpaan perheeseen menee. Niinkuin koira keskelle ja kumman luokse hän menee pitää koiran. Olen 110% varma että hän valitsee minut.

Vierailija
4/31 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ole. Koira takaisin omistajalle vaan ja te hommaatte uuden koiran. 

Vierailija
5/31 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitäpä jos vain palautat koiran ja hankit sitten itsellesi ihan oman koiran. Muuten koira tullaan hakemaan sinulta virkavallan avulla.

Koira on ollut pitään meidän perheenjäsen ja rakastanut oloaan meillä. Jos nyt ostaisin koiran niin en olisi ollenkaan varma rakastaisiko hän meitä ja me häntä. Mun mielestä on häntä kohtaan väärin jos hän joutuu lähtemään meiltä.

Vierailija
6/31 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläinsuojeluun yhteyttä ja kertoa että koiraa on laiminlyöty edellisessä paikassa?

Vierailija
7/31 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä on sekin painava peruste, että me asutaan omakotitalossa jossa on omaa pihaa temmeltää ja ystävä asuu kerrostalossa. Eihän koiralla voi olla yhtä hyvä olla kerrostalossa! Mun mielestä koiran ei kuuluisi edes asua kerrostalossa, koska se on ns eläinrääkkäystä.

Vierailija
8/31 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eläinsuojeluun yhteyttä ja kertoa että koiraa on laiminlyöty edellisessä paikassa?

Miten sitä on laiminlyöty, jos on asiallisesti hoitoon antanut? Ei kannata kuitenkaan valehtelemaan alkaa. 

Vierailija
9/31 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä rotu on kyseessä?

Vierailija
10/31 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä rotu on kyseessä?

En viitsi kertoa, koska joku voisi laskea 1+1 ja yhdistää tämän minuun 😅

Miten laki menee näissä asioissa siten että koira voisi jäädä minulle?

Vierailija
11/31 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä on sekin painava peruste, että me asutaan omakotitalossa jossa on omaa pihaa temmeltää ja ystävä asuu kerrostalossa. Eihän koiralla voi olla yhtä hyvä olla kerrostalossa! Mun mielestä koiran ei kuuluisi edes asua kerrostalossa, koska se on ns eläinrääkkäystä.

Tiedän kerrostalossa koiria, jotka pääsevät usein lenkille ja tiedän omakotitalossa koiria, joita ei lenkitetä lainkaan vaan pitää niitä omia hajuja haistella päivästä toiseen pihalla. Mieluummin kerrostaloon tuossa tapauksessa. 

Vierailija
12/31 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkä rotu on kyseessä?

No ei mitenkään, jos on se on toisen omaisuutta virallisesti. Olet ollut vaan hoitoapu. 

Vierailija
13/31 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Lemmikkien huoltajuussopimukset. Laissa lemmikki määritellään esineeksi. Siksi se lasketaan omaisuudeksi samalla tavalla kuin esimerkiksi sohva tai pöytä, kun tehdään omaisuuden jakoa. Lemmikeille ei siis ole olemassa virallisia “huoltajuus”-säädöksiä, kuin esimerkiksi lapsille.1.11.2018"

Sä olet sitte virallisesti varas!

Vierailija
14/31 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas kerran keskustelu josta en ihan tiedä onko ihmiset tosissaan vai ei. 

Vierailija
15/31 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Lemmikkien huoltajuussopimukset. Laissa lemmikki määritellään esineeksi. Siksi se lasketaan omaisuudeksi samalla tavalla kuin esimerkiksi sohva tai pöytä, kun tehdään omaisuuden jakoa. Lemmikeille ei siis ole olemassa virallisia “huoltajuus”-säädöksiä, kuin esimerkiksi lapsille.1.11.2018"

En ole varas. Eli minulle on tuotu lainaan "esine" jonka hukkasin ja en voi palauttaa 🤔

Vierailija
16/31 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystäväni lainaa minulle mersuaan-en haluakaan palauttaa sitä. Pitääkö.

Vierailija
17/31 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähän eri asia

Vierailija
18/31 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole varas. Eli minulle on tuotu lainaan "esine" jonka hukkasin ja en voi palauttaa 🤔

Sitten pitää tehdä katoamisilmoitus, jos olet sen hukannut. 

Vierailija
19/31 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vähän eri asia

Miksi? Esine kuin esine, ei niissä mitään eroa ole. 

Vierailija
20/31 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkä rotu on kyseessä?

Laki sanoo asiassa siten, että sinä syyllistys varkauteen.

Terv: Poliisi

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi seitsemän