Koiran huoltajuuskiista
Kiistassa ei ole nyt kyse puolisoiden välisestä kiistasta.
Homma alkoi sillä lailla että ystäväni kyseli että voisinko katsoa hänen koiransa perään 3kk, koska hän joutui lähtemään työkomennukselle amerikkaan.
Vähän ennen kuin kolma kuukautta tuli täyteen hän käväisi takaisin Suomessa (viikko) jonka aikana hänen koiransa oli minulla. Sittrn hän lähti takaisin jenkkilään.
Koira on tottunut meidän perheeseen ja siitä on tullut minulle hyvin tärkeä lenkkikaveri. Nyt sitten sain viestin että hän muuttaa takaisin Suomeen ja koira pitäisi palauttaa hänelle. Ainut ongelma on että en halua luopua hänestä, koska hänestä on tullut osa meidän perhettä. Minulla on jopa tunne siitä että hän ei halua lähteä meiltä, koska hoidamme häntä varmasti paremmin kuin ystäväni.
Olemme nyt päättäneet että emme anna koiraa takaisin ystävällemme vaan käytämme vähän niin kuin huostaanottoa turvataksemme koiran hyvin voinnin.
Onko minulla mitään laillista mahdollisuutta pitää koira ystäväni mielipiteestä huolimatta? Onko olemassa mitään samankaltaista ratkaisua kuin lasten huostaanotossa? Jos emme lain sallimissa puitteissa voi koiraa pitää niin keksimme jonkintoisen ratkaisun tilanteeseen.
Kommentit (31)
No minä sanoin ystävälleni että en haluaisi koirasta luopua ja hän vain nauroi. Sitten tarjosin että voisin ostaa koiran pois mihin hän sanoi ettei ole sellaista summaa olemassa millä koiran myisi.
Sen jälkeen emme ole puhuneet puhelimessa vaan viestitelleet asiasta.
Vierailija kirjoitti:
No minä sanoin ystävälleni että en haluaisi koirasta luopua ja hän vain nauroi. Sitten tarjosin että voisin ostaa koiran pois mihin hän sanoi ettei ole sellaista summaa olemassa millä koiran myisi.
Minäkään en myisi rakasta koiraani mistään hinnasta.
Sulla on kohta entinen kaveri.
Ps. Hän voi viedä asian oikeuteen, ja voittaa ja sinä joudut maksamaan isoja summia.
Vierailija kirjoitti:
Ystävälläsi on viestit vielä asiaansa tukemassa, kun poliisille tekee ilmoituksen varkaudesta. Hyvin tehty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sen jälkeen emme ole puhuneet puhelimessa vaan viestitelleet asiasta.Minäkään en myisi rakasta koiraani mistään hinnasta.
Sulla on kohta entinen kaveri.
Ps. Hän voi viedä asian oikeuteen, ja voittaa ja sinä joudut maksamaan isoja summia.
Niin jos koira olisi ollut rakas hänelle niin ei hän olisi lähtenyt amerikkaan töihin ilman sitä. Se kertoo paljon rakkaudesta.
LOL. Annoin ap:lle aiemmin 3/5 pistettä kohtuullisesta sunnuntaiprovosta. Tein sen niin varhaisessa vaiheessa provoa, että hän poistatti viestini häiritsemästä.
Vierailija kirjoitti:
LOL. Annoin ap:lle aiemmin 3/5 pistettä kohtuullisesta sunnuntaiprovosta. Tein sen niin varhaisessa vaiheessa provoa, että hän poistatti viestini häiritsemästä.
Höh.
Vierailija kirjoitti:
En oo poistanut kenenkään viesti. Enhän mä edes pysty niitä poistamaan 🤔
Jokaisella saa olla oma mielipide.
Koiran pitäisi saada itse päättää tuleeko sinulle vai ystävällesi. Se olisi reilua.
Vierailija kirjoitti:
No mitä kiistaa tässä on, jos omistaja on tiedossa.
No se tässä onkin kun omistussuhde on vähän auki.
Aivan turha teille on selittää kun ette halua ymmärtää kuitenkaan.
Se omistaa koiran, jonka nimi kauppakirjassa lukee. Luultavasti on provo, mutta tiedoksi muillekin, jotka ottelee kodinvaihtajia suullisella sopimuksella.
Oikeudessa pätee paperi eli ystävä saa koiransa ja sinä menet provoilemaan sinne omakotitalon pihalle. Varmasti löytyy haravoitavaa.