Missä se "uusi normaali & paluuta ei ole" on josta korona-aikana höpötettiin niin paljon? Turvaväleistä on luovuttu, etätyöskentelyt ja etäopiskelut on jo lopetettu?
Ei kyllä tuo "peruutatmaton uusi normaali" näy missään, vaikka siitä jankutettiin yli kaksi vuotta putkeen. Valehdeltiinko meille?
Kommentit (33)
Vierailija kirjoitti:
Monessa paikassa etätyöt jääneet mahdolliseksi vaikkei olisi ennen ollut. Kaupoissa enemmän käsidesejä. Kuitit edelleen monessa paikkaa "ota itse" periaatteella. Enemmän muistutellaan "tulethan vain terveenä". Noi ny tuli ekana mieleen tapahtuneista muutoksista, varmana on muutakin, kun alkaa miettimään.
Kättely ei varmaan palaa tavaksi...
Työkaverin koko perhe on koronassa, myös työkaveri.
Enpä kyllä muista itse mitään "peruuttamatonta" uutta normaalia, josta olisi jankutettu. Minusta tuo uusi normaali viittasi siihen, että sopeuduttiin sen hetkisiin rajoitustoimiin.
Vierailija kirjoitti:
Enpä kyllä muista itse mitään "peruuttamatonta" uutta normaalia, josta olisi jankutettu. Minusta tuo uusi normaali viittasi siihen, että sopeuduttiin sen hetkisiin rajoitustoimiin.
Samaa mieltä. Rokotevastaiset eniten pitivät mekkalaa, mutta nyt ovat ihan hiljaa kun kaikki palasikin normaaliksi.
Vierailija kirjoitti:
Ja pieniä "käytäntömuutoksia". Kassoille on ne pleksisuojat jätetty ja kättely on edelleen todella harvinaista tilanteissa joissa se olisi ennen töissä ollut tavallista, nekin on osa uutta normaalia. Ikinä en edes ajatellut sen tarkoittavan mitään suurta ja mullistavaa vaan pieniä muutoksia vanhoihin tapoihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samaa mieltä. Rokotevastaiset eniten pitivät mekkalaa, mutta nyt ovat ihan hiljaa kun kaikki palasikin normaaliksi.
Ei mikään ole todellakaan palannut normaaliksi. Tai siis siltähän se näyttää kun sinäkin luet vain yleä, hesaria ja iltapaskaa.
Kulisseissa agenda etenee ja talouden nollaus on tulossa. Sitten sosiaalinen pisteytys ja pakkopiikit. Tosi normaalia olla eliitin orja.
Kyllä tulee hirveä talvi kun energia loppuu, korona tekee comebackin, terveydenhuolto romahtaa, talous romahtaa ei tässä ole mitään normaalia
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uusi normaali on huonompi elintaso, ei koronakiuruilu onneksi. Hallitus yritti kyllä säätää työelämän koronapassin, mutta THL torppasi tuon diktatuurin onneksi.
Ei työpaikkojen koronapassia ole torpattu. Tällä hetkellä satojen tuhansien suomalaisten työpaikoilla on koronapassivaatimus: 3 rokotetta tai ulos -- eikä muuten ole oikeutta työttömyyskorvauksiinkaan. Tämä koskee koko sote-alaa. Hoitajia, palomiehiä.... Laki on voimassa vuoden loppuun ja Linden on suositellut työpaikkojen koronapassin jatkamista vielä senkin jälkeen, vaikka pula sote-alan osaajista on huutava.
Ei joka paikassa... tunnen monta rokottamatonta hoitajaa, jotka keväällä olisivat joutuneet pois, elleivät olisi "sopivasti" saaneet koronaa alle. Itseasiassa näkivät paljon vaivaa saadakseen tartunnan. Sillä saivat 6kk lisäaikaa, joka on jo umpeutunut. Mitä on tapahtunut? Ei mitään. He jatkavat töissä. Työnantaja ei ole tehnyt virallista päätöstä, että työvoimapulan takia saisivat jatkaa. Laissahan on kohta, että "jos töidenjärjestely vaatii" tmv. Eli käytännössä, jos ei muuten ole tekijöitä. Nyt on näköjään vedetty linja, että ei virallisesti anneta lupaa, muttei "muistetakaan" asiaa vaan työvuorolistaa pukkaa toisensa perään. Tässähän on kyse siitä, ettei haluta myöntää, että vaatiminen oli jo virhe, mutta toisaalta ei ole varaa myöskään heittää ulos. Siispä teeskennellään porukalla, ettei huomata mitään.
Uutisissa kun näytetään poliitikkojen tapaamisia eu:ssa ja ympäri maailmaa, ovat kätelleet muina miehinä jo pitkään. Ei tullu kumartelemisesta ja kyynärmätkäyksestä uutta normaalia. Tassua vaan.
Itseä inhottaa jos pitäis kätellä jotain. Mitä kaikkee likaa ja basiliskoja käteeni siirtyykään!
Mun uusi arki on kaukana ennen koronaa.
Miesystäväni hyvä ystävä sai koronan ja sairaalassa luultiin ei selviä.
Tämä sai aikaan muutoksia meidän elämään.
Lapseni muuttivat pois kotoa, täysin yllättäen.
Olen yli 10 v puljannut kirppistavaroiden kanssa, joka nyt on entistä elämää.
Myin kotini kesän jälkeen, ostin unelmieni asunnon top sijainnilla. Sinne tehtiin täydellinen pintaremontti, kestin2 kk ja nyt sinne muutti perhe asumaan.
Muutin tilapäisesti remontin ajaksi miesystäväni luo asumaan. Mutta jäinkin tänne ja asunto laitettiin vuokralle
Teen työtä vain etänä. Rakastan tätä uutta asuinaluetta ja puolikotirouvuutta.
Teen aamulla aamupuuron meille ja illalla on dinneri valmis , kun miesystävä tulee töistä kotiin.
Ainoastaan työpaikka on sama. Kaikki muut ovat muuttuneetk
Vierailija kirjoitti:
Työkaverin koko perhe on koronassa, myös työkaveri.
Siis ihan hirveen kiinnostavaa. Hyvä kun ilmoitit täällä.
Miten niin etätyöt ja etäopiskelut on loptettu? Ei ole, enkä itse usko että enää koskaan kokkonaan lopetetaankaan. Hybridi on tullut jäädäkseen.