Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Raskaudesta kertominen myöhään

Vierailija
02.10.2022 |

Onko kukaan muu pantannut tietoa?
Molempien vanhemmille kerrotaan ekan ultran jälkeen ja sisaruksille (äitini saa itse kertoa kun ei olla läheisiä) ehkä viikon 20 jälkeen. Mutta muu suku saisi kuulla pari kk ennen laskettua aikaa, taas äitini välityksellä. Facebookiin ajattelin tehdä päivityksen sitten kun lapsi on syntynyt. Tiedän jo etukäteen että äiti varmasti jotain mutisee miten on epäkohteliasta salata asia suvulta. Mielestäni ei ole koska lapsuuden jälkeen välit ovat viilentyneet eikä mitään nimiäisiä sun muita ole luvassa. Onneksi asutaan eri kaupungissa myös.

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian aikaisin ei kannata kertoa, koska voi tulla keskenmenoja. Rakenneultran jälkeen kannattaa alkaa vasta kertomaan niin ei tarvitse abortistakin kertoa, jos siihen päädytään.

Säästät itseäsi, mitä harvemmille kerrot.

Vierailija
2/28 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketään ei kiinnosta sun porsiminen, joten ihan sama, milloin kerrot.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tuotakin tietoa pitää pantata, toisaalta ketä kiinnostaa, jotta  pantatkaa vaan ihan rauhassa. 

Vierailija
4/28 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomaa ne sen kertomattakin. 

Vierailija
5/28 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä, että ihan sama milloin kerrotaan. Ei tule tunteita puoleen eikä toiseen. 

Vierailija
6/28 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Josset oo suvun kanssa tekemisissä, niin miks sun pitää miettiä niille raportoimista ollenkaan.

Vierailija
7/28 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kertoisin 7kk tienoilla.

Vierailija
8/28 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me kerrottiin alkuraskaudessa vain siskolleni, joka oli myös raskaana. Vanhemmille vk 13, ja heiltä tieto lähti leviämään sukulaisille.

Vierailija
9/28 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä valtionsalaisuus tuo nyt pitäisi olla? 

Vierailija
10/28 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa mieltä, että ihan sama milloin kerrotaan. Ei tule tunteita puoleen eikä toiseen. 

Tai säälin tunteita tulee kyllä tulevaa lasta kohtaan, että millaiseen maailman hän joutuu syntymään. 

Vierailija
11/28 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ketään ei kiinnosta sun porsiminen, joten ihan sama, milloin kerrot.

Mä olen myös vähän samaa mieltä. Raskaus on maailman isoin juttu odottaville vanhemmille ja ehkä vielä tuleville isovanhemmille.

Mutta jos et ole juuri sukulaistesi kanssa tekemisissä, niin tuskin heitä kovin paljon kiinnostaa sinun raskautesi.

Jos mun joku Elina-serkku, jonka olen nähnyt viimeksi ukin hautajaisissa 12 vuotta sitten, saisi neljännen lapsen, niin ajattelisin, että kiva heille, mutta hetkeäkään en miettisi, miksi kuulin asiasta vasta rv 33+4.

Vierailija
12/28 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurinta osaa raskautesi ei edes kiinnosta.

Vierailija
13/28 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me kerrottiin alkuraskaudessa vain siskolleni, joka oli myös raskaana. Vanhemmille vk 13, ja heiltä tieto lähti leviämään sukulaisille.

Ja kiinnostiko ketään loppujen lopuksi?

Vierailija
14/28 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Panttaa ihan rauhassa, kun se on EVVK valitettavasti. 

Vierailija
15/28 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teet ihan niinkuin sinä ja kumppanisi haluatte.

Ihan kaikella kunnioituksella sinun suuria tunteitasi kohtaan, muille sinun raskautesi ei ole kovinkaan iso asia.

Vierailija
16/28 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä salaamista siinä on? En  minä muutenkaan levittele yksityisasioita kaikille mahdollisille kiinnostuneille. Raskaus yleensä paljastuu ennemmin tai myöhemmin.

Vierailija
17/28 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kertonut ja kieltämättä joku sukulainen oli vähän loukkaantunut, kun kuuli siitä aivan vierailta ihmisiltä.  En minä niille vieraillekaan itse kertonut, mutta huomasivat heti, kun näkivät . Syytön minä siihen olin, että sukulaiset luulivat  raskausmahaani lihomiseksi. 

Vierailija
18/28 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja kiinnostiko ketään loppujen lopuksi?

Lähimpiä lukuunottamatta luultavasti ei. Siksi siitä ei tehtykään mitään spektaakkelia enkä miettinyt, missä järjestyksessä kenellekin pitää kertoa.

Vierailija
19/28 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa kertoa vain ihan läheisimmille. Vieraampia asia tuskin edes kiinnostaa. Varaudu myös, että on ihmisiä, jotka eivät pidä uutisesta lainkaan. Omalle kohdalle on näitäkin sattunut.

Vierailija
20/28 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuollaiset asiat kiinnosta enää, joten ihan rauhassa voit kertoa milloin haluat eikä tarvtise miettiä loukkaantuuko kukaan jos viivyttelet kertomista. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kaksi