Noniin, eilinen päivä oli ensimmäinen 0,35 sentin sähkömaksulla ja nyt tarkistin sovelluksesta käytön
7,1 kWh meni enkä tehnyt mitään ylimääräistä, ei siis pyykkiä, ei ruoanlaittoa, tiskiä tms. Edellisvuonna mennyt 7,5 kWh ja sitä edellisenä 6,6 kWh. Mitenhän olen onnistunut noin pienellä pitämään v 2020.
No tästä yhdestä päivästä on nyt sitten tulossa laskua siirtoineen ja veroineen 3,01 €, tuo x 30 eli 90 € / kk ja tähän vielä kuukausimaksut 16,92 päälle niin kyllä saa aika pienellä käyttöä pitää jos yrittäisin pysyä esim. 100 € kuukausilaskuissa.
Syyskuun lasku on esim. vain 70 kaikkine kuluineen.
Alustavaan budjettiin olen laskenut tästä lokakuusta alkaen 117 euroa, mahtaako riittää...
Mulla on vanha irtopakastin, täytyisi jotenkin saada laskettua sen käyttökulut.
Kommentit (23)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on vanha irtopakastin, täytyisi jotenkin saada laskettua sen käyttökulut.
On olemassa sähkönkulutusmittareita. Laitetaan sähkälaitteen ja pistorasian väliin. Koita saada jostain sellanen lainaan.
Sama onnistuu ihan sillä sähkölaitoksen sovelluksella, sehän (ainakin Helenillä) näyttää kulutuksen ihan tuntitasolla. Katso sellainen tunti milloin et tarvitse mitään sähkölaitetta tai -valoa, päällä vain se pakastin. Sitten seuraavana päivänä voit katsoa sen tunnin sähkökulutuksen. Sitten vain laskutoimituksia, niin näet paljonko sähkölaskustasi on sitä yhtä laitetta.
No mietin kanssa josko otan sen pois päältä tunniksi ja katson kulutusta tms.
Vertasin omaan kulutukseen kesällä, kun en itse ollut paikalla. Se oli noin puolet tuosta 3,6kWh. Pakastin, jääkaappi, osa valoista ja verkko päällä. Kyllä sinulla jossakin on nipistämisen varaa. Pakastin on yksi jos se on tosi vanha. Valot kannattaa katsoa, onko niissä vanhoja hehkulamppuja. Led lamppuja on välillä halvalla tarjouksessa.
Sama onnistuu ihan sillä sähkölaitoksen sovelluksella, sehän (ainakin Helenillä) näyttää kulutuksen ihan tuntitasolla. Katso sellainen tunti milloin et tarvitse mitään sähkölaitetta tai -valoa, päällä vain se pakastin. Sitten seuraavana päivänä voit katsoa sen tunnin sähkökulutuksen. Sitten vain laskutoimituksia, niin näet paljonko sähkölaskustasi on sitä yhtä laitetta.