Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä järkeä on oikeasti roikkua Facebookissa, jos ei ikinä päivitä sinne mitään?

Vierailija
01.10.2022 |

Aina puhutaan siitä, kuinka jotkut jakavat kaikkea turhaa somessa, mutta onko se toisten pelkkä stalkkaaminen ilman, että itse tuottaa mitään sisältöä, sen enempää moraalisesti oikein? Minusta ne, joista ei vuosiin kuulu mitään, voisivat oikeasti harkita tilin sulkemista..
Ja kyllä, helppohan heidät on lempata kavereista. Mutta ihmettelen vaan, että mitä sellaiset ihmiset Facesta hakevat.

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on profiili, mutta en ole kenenkään kaveri. Profiili on ryhmien takia. Muuten sitä en ikinä olisi luonutkaan. 

Vierailija
22/43 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pystyy osallistumaan harrasteryhmien keskusteluihin, vaikka ei kiinnosta levitelläkään omaa elämää kaikkien retosteltavaksi. Siksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No enemmän siinä on järkeä kuin roikkua täällä taivastelemassa muiden tekemisiä :D

Vierailija
24/43 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tykkää jakaa omia ajatuksia tai kuviakaan, kun alkaa olla kavereita niin monenlaisista syistä. Mutta facesta näkee hyvin paikalliset keikat ja esim. kulttuuritapahtumat. Joitain käteviä ryhmiä on myös, sekä työhön että kiinnostuksen kohteisiin liittyviä, ja kaupunginosan omasta ryhmästä tykkään.

Aika vaikea pitää stalkkauksena siellä oloa, vaikka tiettyjen tyyppien kuulumiset saakin lähinnä vain sitä kautta. Tietty jos varta vasten menee jonkun profiiliin ja tarkastaa kaikki kuvat ja kirjoitukset säännöllisesti, niin se alkaa olla jo vähän henkilökohtaista. Itse en edes muista minä vuonna olen viimeksi jonkun profiilin katsonut.

Vierailija
25/43 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ryhmät. Ja mese.

Vierailija
26/43 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siellä tarvi erityisemmin roikkua. Jos on tunnukset hommannut sinne, siellä se tili on roikkumatta.

Vierailija
27/43 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poistelen yksi toisensa jälkeen FB-kavereita kun syötteessä alkaa olla epäilyttävää juttua jos satun huomaamaan. Esim. viimeksi tänään entisen koulukaverin joka kutsui minut johonkin sähkönsäästöryhmään ja sitä spämmiä alkoi näkyä omassa ryhmien syötteessäni.

En lue sitä kavereiden syötettä koskaan, ihan oikeasti ei vaan kiinnosta kenenkään tekemiset ja vielä vähemmän sinne kiinnostaisi päivittää omia.

Ryhmät, niiden takia sitä Facen RYHMÄsyötettä tulee selattua päivittäin. Siellä ihmiset keskustelevat asioita jotka kiinnostavat juuri minua. Ei tarvitse lukea mitään entisen ala-asteen koulukaverin lapsen syyslomaterveisiä tms diipadaapaa.

Vierailija
28/43 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en päivitä mitään henkilökohtaiselle tililleni facebookiin eikä juuri kukaan kavereistanikaan. Muutamassa ryhmässä olen ja niitä seuraan sekä jonkun taiteilijan yms. sivuja. Ainakin omassa tuttavapiirissä henkilökohtaisia päivityksiä laittavat instagramiin, ne ketkä laittavat. Itse en ole instagramissa enkä päivitä mihinkään mitään, miksi jakaisin elämäni tapahtumia muille? Elän ne itse läheisteni kanssa.

Vierailija
29/43 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ottanut seurannan pois _kaikilta_. Pahinta ovat tyypit, jotka lataavat lärvinsä eetteriin jokaisesta paikasta ja tapahtumasta jossa piipahtavat. Logiikkaa en tajua. Seuraan ryhmiäni ja niiden ilmoittelua.

Vierailija
30/43 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poistan ne jotka jakavat itsestään ja elämästään kaiken.

Vierailija
31/43 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhtä paha on, jos vain jakaa linkkejä tai hömppäkuvia yms. idioottimaisia juttuja "aforismeilla".

Mielestäni sellaisen, joka ei kykene luomaan yhtään omaa sisältöä someen, pitäisi pysytellä sieltä poissa. Kaksikin tapausta ihan vastikään, jossa tämmöinen linkkienjakaja on levittänyt virusta ja onnistunut toheloimaan oman fb-tilinsä kaapatuksi. Jollei osaa käyttää nettiä, pitäisi pysyä poissa

Vierailija
32/43 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen Facebookissa ainoastaan kirppari-/roskalavaryhmien vuoksi sekä seuraan yritysten yms sivuja. En jaksa selata kavereiden julkaisuja.

33/43 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se vaan on unohtunut. Mäkin roikun twitterissä, vaikka en oo vuosikausiin sinne mitään julkaissut 😅

Vierailija
34/43 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottelen vanhoille kavereille syntymäpäivät ja nostan peukkua jos jollakulla on aidosti joku reaktion arvoinen päivitys . Kaikkien ei tarvitse ole töröhuulisia influenssereita vaan jokainen eläköön tyylillään.

Vierailija
35/43 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mua kiinnosta ihmisten stalkkaaminen. Seuraan mm. Vantaan Sanomien uutisointia sitä kautta.

Vierailija
36/43 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä oon just tämmönen "stalkkeri". En päivitä mitään, enkä kyllä tykkäile liiemmin kenenkään päivityksistäkään.

Olen siellä, koska seuraan muutamia myyntipalstoja, paikallista puskaradiota ja erilaisia koirapalstoja.

Ja koska seuraan näitä niitä näkyy feedissäni.

Ja sitten siihen miksi jotkut on vuosikausia ilman, että näkyy mitään aktiviteettia...niitä kuolleita on hemmetin vaikea saada sieltä pois ellei salasana ole tiedossa. Kannattaa jollekkin läheiselle kertoa, mistä löytyy tällaisetkin. Nimimerkillä kokemusta on.

Ja aika moni lemppasi facen, kun insta tuli, mutta ei kuitenkaan poistanut tiliä kokonaan. Siksi ne tilit näyttää kuolleilta, vaikka henkilö olisikin elossa.

Vierailija
37/43 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut pienet paikalliset yritykset saa vain Facen kautta kiinni. Ei niillä ole varaa tehdä/teetättää mainostoimistolla hienoja nettisivuja, ja päivittää niitä.

Vierailija
38/43 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Poistan ne jotka jakavat itsestään ja elämästään kaiken.

Mäkin poistin sellaisen, joka jakoi hyvin kärjistettyjä perussuomalaisia kommentteja. Ihan hirvee lukea niitä paatoksellisia ja valheellisia juttuja milloin mistäkin.

Vierailija
39/43 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Seuraa tiettyjä ryhmiä.

Mä joskus päivitänkin, mutta on tosiaan monta ryhmää joita seuraan päivittäin ja oon niissä aktiivinen.

Ja kommentoin kyllä kavereiden päivityksiä.

Vierailija
40/43 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai, minä oon luullu ettei sinne oikein muutenkaan kukaan enää tee niitä tilapäivityksiä.

Itsellä on noin 200 "kaveria" siellä eikä ainakaan etusivulla ole pitkään aikaan muuta näkynyt kun mainoksia tai joitain ryhmäjulkaisuja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän neljä