Helsingin paras asuinalue näillä kriteereillä?
-hyvät liikuntamahdollisuudet
-hyvä palvelu- ja ravintolatarjonta
-lyhyt matka keskustaan
-luontoa löytyy( joko merta tai viheralueita)
-lapsiperheystävällinen
-rauhallinen
Kommentit (46)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olis hyvä tietää, mitä lyhyt matka sulle tarkoittaa ja kuljetko omalla autolla vai julkisilla.
Mun mielestä kriteereihin sopisi ainakin Töölö, Meilahti, Munkkiniemi, Munkkivuori, Lauttasaari, Herttoniemi, Vuosaari, Pasila, Käpylä, Oulunkylä, Maunula...Vaikuttaa olevan perheellinen joten autolla liikkuu.
Miten tuo perheellisyys ja autolla liikkuminen liittyvät yhteen? Mäkin olen perheellinen, eikä mulla ole autoa. Eikä juuri kenelläkään mun ystävistäkään.
Juu on kuultu että autoa ei ole kun bussissa pitää laittaa korva tulpat syvemmälle.
Meitä on niin moneksi. Itse taas helsinkiläisenä lapsiperheen edustajana en muuttaisi jonnekin Töölöön, Ullanlinnaan tai Punavuoreen mistään hinnasta. Ainainen tappelu jostain parkkipaikoista joka päivä, kaupat kaukana, pihaa ei taloissa ole, joten aina on lähdettävä jonnekin kun ulko-ovesta astuu ulos. Suosisin jotain rauhallista lähiötä, missä on omat koulut ja kaupat lähellä. Metrolla pääsee nopeasti keskustaan. Jos nyt muuttaisin, voisin ajatella vanhaa Herttoniemeä, Roihuvuorta, Puotilaa, Laajasaloa, Myllypuroa tai Vartiokylää.
Muuttaisin kjk4-6 heti ku sais fyrkkaa
Ihmettelen tuota Kulosaaren hehkutusta palstalla. Saarella ei ole enää edes omaa kirjastoa, vaan joku sivutyyppinen kirjasto Ståhlbergintiellä, joka on auki kahtena päivänä viikossa kolme tuntia kerrallaan.
Onko edes muita ruokakauppoja kuin ostarin Alepa? Ennen ostarilla oli K-kauppa ja Elanto, lisäksi oli ainakin yksi pienempi K-kauppa, Varuboden ja Mjölkcentralen muualla saaressa.
Tosiasiassa saarelaiset hakevat palvelunsa muualta, joko Herttoniemestä tai kantakaupungin puolelta. Käyttipä sitten omaa autoa tai metroa, ei kauhean ekologista. Ja aikaakin siihen kuluu.