Miksi Suomessa naisilla on niin harvoin musta tukka (joko oma tai värjätty)? Ei käy selitykseksi ettei sovi kalpealle iholle
Mustia hiuksia on paljon slaavimaissa ja naiset on niissä usein jopa suomalaisia kalpeampia. Samoin jenkeissä aika yleinen väri ihan valkoihoisilla ruskettumattomilla.
Musta on hiuksissa upea väri.
Kommentit (30)
On hyvän näköistä. Minusta mustat hiukset oli vielä joku 5 vuotta sitten hyvinkin muodissa täälläkin.
Mustaksi värjätyt hiukset ei näytä hyvältä, verrattuna aitoihin mustiin hiuksiin kun niissä on upea kiilto.
Vierailija kirjoitti:
Musta väri taitaa olla kaikista myrkyllisin ja lisäksi allergisoi eniten. Jatkuva tukan mustaksi värjääminen ei kannata, eikö se lisännyt jopa rintasyöpäriskiä. Oli lehdissä muutama vuosi sitten tämä tutkimus.
Ihan suoraa yhteyttä juuri mustaan hiussävyyn ei löytänyt, mutta hiusten värjäämiseen riskeistä löytyy tästä:
https://www.cancer.org/healthy/cancer-causes/chemicals/hair-dyes.html
Maailmassa on 7 miljardia mustatukkaista. Se on tylsää bulkkia.
Vain pienellä vähemmistöllä on kaunis vaalea, ruskea tai punainen tukka. On hienoa olla erityinen :)
Kyllähän Pohjois-Suomessa on paljonkin tummatukkaisia suomalaisia.
Monilla slaaveilla on sävyltään oliivi iho, vaikka tosi vaalea olisikin. Oliivi-ihoon sopii hyvin mustat hiukset.
Itselläni on tosi luonnostaan tummanruskea (melkein musta) mutta värjään sitä pois, koska minulla on vaaleat kulmakarvat, niin tummat hiukset eivät sovi minulle ilman että leikkaan kulmakarvojani tummemmaksi.
Monilla suomalaisilla on vaaleat kulmakarvat, niin siksi mustat/tummat hiukset eivät sovi heille ilman että leikkaavat kulmakarvojaan tummemmaksi. Ja aina ei jaksa meikata kulmakarvoja, niin siksi muun väriset hiukset on helpommat
Kalpeuttakin on eri sävyä. Olen itse kalpea, mutta ihoni on kellertävä, jonka takia näytän ihan haudasta nousseelta, jos minulla on kylmiä värejä päällä tai hiukset värjätty kylmällä sävyllä. Ehkä slaavit ovat useammin pinkkejä pohjaväriltään, jolloin ne kylmät värit sopivat paljon paremmin, vaikka olisikin kalpea.
Vaatii värjäystä usein, koska haalistuu nopeasti ja juurikasvu näkyy äkkiä. Muut värit helppohoitoisempia juuri tuon takia.
Ainakin täällä pohjoisessa löytyy, itsellänikin oli musta tukka, nyt on harmaa, em viitsi värjätä kun sitä saa tehdä 3viikon välein, ja myt vanhempana kun ihon värikin on muuttunut niin nykyinen sopii patemmin. Lumikki look meni jo..