Nainen, mitä ikäviä piirteitä sinulle on tullut kun ikää on yli 40 vuotta
Olen juuri tajunnut, että itselleni on viime vuosina tullut tiettyjä ikäviä piirteitä ja nyt tajusin, että ne saattavat olla juuri niitä mistä keski-ikäiset naiset tunnetaan.
Kommentit (34)
-Täytyy olla juomatta nesteitä pari tuntia ennen nukkumaan menoa, että ei tarvitse yöllä herätä vessahätään.
-Valvomisesta tulee krapulainen olo.
-Ei jaksa enää minkäänlaisia juhlia isolla porukalla. Mitä rauhallisempaa sen parempi.
-En koe enää tarvetta miellyttää muita. Helpompi olla, kun ei ole enää ulkoapäin ohjautuva.
-Helpommin kyllästyy ihmisiin. Osaan kavereista olen ottanut etäisyyden, koska ei vaan jaksa enää tiettyjä luonteenpiirteitä. Tullut ns. kuppi täyteen.
-Kaikesta huolimatta olo on seesteisempi enkä haluaisi olla enää nuori. :)
Seksiä alkanut tehdä mieli nyt kun puolisolla ei enää tee mieli tai ole entistä kykyäkään. Miksi menee näin ristiin tämä asia???
En voi enää juosta, koska koko selkää ja alaraajoja särkee lenkin jälkeen. Myös pari tapaturmaa ollut 40v jälkeen ja niistä jäänyt kipuja ja rajoitteita. Painoa kertyy helpommin. Naama näyttää aika pahalta nykyään. Väsymys ja innottomuus lisääntynyt.
V*tuttaa joka päivä jokin pienikin negatiivinen asia. Tekisi mieli vain karjua ja huutaa itsensä tyhjäksi. 😔
Kuten moni muukin on kirjoittanut niin ärsytys nousee aika vähästä pintaan. Esim teen jotain ja mies pyytää vaikka tuomaan kännykän kun on lähdössä niin se saa ärsytyksen tunteen pilkahtamaan mielessä. Minulla on joku asia kesken ja nyt se pitää keskeyttää.
Hidastelu ärsyttää. Jos joku puhuu liian hitaalla temmolla, tai kun kysytään jotain niin menee 5-10 sekunttia ennenkuin vasta puoli saa suunsa auki on ärsyttävää.
Odottaminen. Asioiden pitää sujua. Hommien pitää hoitua.
Ei jaksa vängätä asioista, vaikka toisaalta on valmis puolustamaan omaa näkemystä, jos se tuntuu oikealta. Ja valitettavasti sitä huomaa aika usein luulevansa että minun tapani tehdä asia tai ajatella asia on oikea.
Ennen olin hyvin erilaisuutta sietävä ja ajattelin että jokaisella on oma tyylinsä ja tapansa elää. Nyt huomaan olevani kuin ne tuttavat ja kolleegat silloin joskus kun he olivat tässä iässä; erilaisuus saattaakin ärsyttää.
Ai tänään jatketaan tästä samasta aiheesta tällaisella avauksella. Ettekö te ikinä kyllästy? Saisko jotain muita provoja välillä?
Vierailija kirjoitti:
Minä puolestani olen rauhoittunut. Nuorena hermostuin ja ärryin helposti. Elämä on opettanut että kaikissa on vikoja. Eikä minun tarvitse puuttua kaikkiin vääryyksiin, koska paha saa palkkansa muutenkin.
Ikäviä piirteitä just nuo että siedän kofeiinia ja alkoholia huonommin, ja lihon paljon helpommin kuin ennen. Ja aamuisin pitää venytellä.
Meidän suvussa on myös selkeästi näin, että nuorena ollaan temperamenttisia ja iän myötä seestytään.
Käsitykseni vanhemmista naisista onkin ollut varmaan tuon(kin) vuoksi aina lähinnä sellainen vanha viisas seesteinen, ei mitenkään negatiivinen.
Ehkä joistain ns. kilteistä tytöistä tulee iän myötä katkeria ja ärsyttäviä, kun pettyvät maailmaan ja kynnysmattoiluun? Meillä ei ole sen luontoisia suvussa tai lähipiirissä, niin en osaa varmaksi sanoa, mutta voisin kuvitella että nuoruuden ylikiltteily voi kääntyä joillain noin. Toki jotkut saa olla kilttejä koko elämänsä, jos elämä menee hyvin ja osuu hyviä tyyppejä ympärille.
Keski-ikä kirjoitti:
Kuten moni muukin on kirjoittanut niin ärsytys nousee aika vähästä pintaan. Esim teen jotain ja mies pyytää vaikka tuomaan kännykän kun on lähdössä niin se saa ärsytyksen tunteen pilkahtamaan mielessä. Minulla on joku asia kesken ja nyt se pitää keskeyttää.
Hidastelu ärsyttää. Jos joku puhuu liian hitaalla temmolla, tai kun kysytään jotain niin menee 5-10 sekunttia ennenkuin vasta puoli saa suunsa auki on ärsyttävää.
Odottaminen. Asioiden pitää sujua. Hommien pitää hoitua.
Ei jaksa vängätä asioista, vaikka toisaalta on valmis puolustamaan omaa näkemystä, jos se tuntuu oikealta. Ja valitettavasti sitä huomaa aika usein luulevansa että minun tapani tehdä asia tai ajatella asia on oikea.
Ennen olin hyvin erilaisuutta sietävä ja ajattelin että jokaisella on oma tyylinsä ja tapansa elää. Nyt huomaan olevani kuin ne tuttavat ja kolleegat silloin joskus kun he olivat tässä iässä; erilaisuus saattaakin ärsyttää.
Hassua, kun minusta kuvaat nuoruutta ja nuoruuden ehdottomuutta ja kärsimättömyyttä :D
Kai se sitten joillain vain menee just päinvastoin.
Joo, olen huomannut: Olen rohkeampi ja rennompi kuin ennen, ja seksielämä on parempaa.
Pystyn sanomaan asiat suoremmin kuin nuorena.
Osan sanoa Ei, enkä suostu kenenkään kynnysmatoksi.
Tiedän kukan olen ja mitä elämältäni haluan.
Nämä voivat olla jonkun mielestä ikäviä piirteitä, mutta voin kertoa että elämä alkaa kun täyttää 40 v.
Vierailija kirjoitti:
-Täytyy olla juomatta nesteitä pari tuntia ennen nukkumaan menoa, että ei tarvitse yöllä herätä vessahätään.
-Valvomisesta tulee krapulainen olo.
-Ei jaksa enää minkäänlaisia juhlia isolla porukalla. Mitä rauhallisempaa sen parempi.
-En koe enää tarvetta miellyttää muita. Helpompi olla, kun ei ole enää ulkoapäin ohjautuva.
-Helpommin kyllästyy ihmisiin. Osaan kavereista olen ottanut etäisyyden, koska ei vaan jaksa enää tiettyjä luonteenpiirteitä. Tullut ns. kuppi täyteen.
-Kaikesta huolimatta olo on seesteisempi enkä haluaisi olla enää nuori. :)
Nämä kaikki pätee muhun ja olen 33.
No tämähän on trolli koko aloitus. Ap haluaa saada keski-ikäiset naiset haukkumaan itseään. Vaikka me ollaan oikeasti aika ihania! 😘