Onko terapeutin tehtävä kehottaa eroamaan? Ei fyysistä väkivaltaa.
Kommentit (25)
Terapeutti ei saa antaa tuollaisia neuvoja. Kysyä voi kaikenlaista, mutta ei kehoittaa.
Vierailija kirjoitti:
Huoh, jää roikkumaan ketään ei kiinnosta.
Onko se jotenkin sinun henkilökohtainen ongelmasi? Ottaako pannuun kun mies ei sinua huolinutkaan.
Vierailija kirjoitti:
Terapeutti ei saa antaa tuollaisia neuvoja. Kysyä voi kaikenlaista, mutta ei kehoittaa.
Itseasiassa ihmettelen hänen PETTYNYTTÄ ääntään, kun en aio erota, ainakaan toistaiseksi. Ei hän muutenkaan minun parastani halua, antaa kovastikin neuvoja, jotka ovat monet ihan lapsen tasolla.
Miksi sinä sitten haluat olla tuollaisessa suhteessa? Ei tietenkään ole pakko vastata, arvelen että syyt ovat vakavat.
Kyllä. Voi sanoa nätisti jos näyttää toivottomalta ja haitalliselta asiakkaalle. Vastata kysymyksiin tai perustella. Töksäyttely ei varmaan hyvä, koska se voi ajaa tyypin syliin uudelleen ja itkemään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko se jotenkin sinun henkilökohtainen ongelmasi? Ottaako pannuun kun mies ei sinua huolinutkaan.
Mikä mies? Ap:n henkisesti väkivaltainen mies? En tiedä huolisiko se minua, mutta minä en huolisi sitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itseasiassa ihmettelen hänen PETTYNYTTÄ ääntään, kun en aio erota, ainakaan toistaiseksi. Ei hän muutenkaan minun parastani halua, antaa kovastikin neuvoja, jotka ovat monet ihan lapsen tasolla.
On ymmärrettävää ettet luota (moni ei luota kehenkään) ja jos ne muut ovat huonoja neuvoja. Se ei tarkoita silti etteikö ole oikeassa tuossa asiassa, koska moni muu ihminen olisi samaa mieltä, ettei kannata tuhota itseään enempää hlön kanssa - jos on henkistä väkivaltaa suhteessa. Saisit toiselta jonkun arvion, joka on parempi. Eri vastaaja tässä.
Terapeuttien joukkoon mahtuu myös hyvin outoja tapauksia joten suosittelen terapeutin vaihtoa jos nykyisen kanssa tökkii. Tai sitten voit ihan avoimesti sanoa että et tykkää hänen tavasta kommentoida
Terapeutti on ammattitaidoton, mikäli hän kehottaa asiakastaan suoraan eroamaan.
Hän voi vain vaikkapa kysyä, oletko itse koskaan ajatellut eroa, tai onko ero tullut itsellä mieleen, kun on ollut vaikeaa?
Keskusteluissa on tarkoitus, että asiakas itse huomaa, ne kipupisteet, mitä parisuhteessa on.
Ja alkaa ajatella niitä monipuolisesti, myös miehen kannalta.
Terapia ei ole sitä, että terapeutti yhtä-äkkiä, noin vaan, poistaa asiakkalta kaikki ongelmat ja sanoo suoraan, että tee näin, tai tee noin.
Tarkoitus on keskustelujen kautta johdattaa ihminen mm. parempaan itsetuntemukseen, ja päästä pois jumeista, jotka ovat kalvaneet vuosikausia.
Jos itse ei sitoudu kunnolla terapiaan, vaan käy vaan siellä puhumussa tunnin, ja ajattelee sitten että huh, onneksi taas tämäkin istunto on, niin ei terapiasta juuri hyötyä taida olla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä sun oma toiminta tai ajattelu on sellaista, että ne vaatii lapsen tasoisia neuvoja.
Kyllähän sen jo tästä aloituksestakin huomaa, että et ihan penaalin terävin kynä ole.
Vierailija kirjoitti:
Terapeutti on ammattitaidoton, mikäli hän kehottaa asiakastaan suoraan eroamaan.
Hän voi vain vaikkapa kysyä, oletko itse koskaan ajatellut eroa, tai onko ero tullut itsellä mieleen, kun on ollut vaikeaa?
Keskusteluissa on tarkoitus, että asiakas itse huomaa, ne kipupisteet, mitä parisuhteessa on.
Ja alkaa ajatella niitä monipuolisesti, myös miehen kannalta.
Terapia ei ole sitä, että terapeutti yhtä-äkkiä, noin vaan, poistaa asiakkalta kaikki ongelmat ja sanoo suoraan, että tee näin, tai tee noin.
Tarkoitus on keskustelujen kautta johdattaa ihminen mm. parempaan itsetuntemukseen, ja päästä pois jumeista, jotka ovat kalvaneet vuosikausia.
Jos itse ei sitoudu kunnolla terapiaan, vaan käy vaan siellä puhumussa tunnin, ja ajattelee sitten että huh, onneksi taas tämäkin istunto on, niin ei terapiasta juuri hyötyä taida olla.
Voitko selventää tätä?
Vierailija kirjoitti:
Terapeuttien joukkoon mahtuu myös hyvin outoja tapauksia joten suosittelen terapeutin vaihtoa jos nykyisen kanssa tökkii. Tai sitten voit ihan avoimesti sanoa että et tykkää hänen tavasta kommentoida
Minulle terapeutti mm. sanoi työllistymistäni pohtiessani "sitten ei auta muu kuin alanvaihto!"
Olin tosi, tosi pöyristynyt. Generalistialan tutkinto, ei sen kanssa varsinaisesti vaihdeta alaa, eikä sille tarvettakaan, kun samalla tutkinnolla voi tehdä töitä vaikka millaisessa ympäristössä.
Mekaanisesti sentään pahoitteli, kun hermostuin tästä neuvosta, mutta ei millään ymmärtänyt miksi hermostuin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä sun oma toiminta tai ajattelu on sellaista, että ne vaatii lapsen tasoisia neuvoja.
Kyllähän sen jo tästä aloituksestakin huomaa, että et ihan penaalin terävin kynä ole.
Ehkä en ole penaalin terävin kynä, mutta et sitä ole sinäkään. Ymmärrän, että sinua kiukuttaa yksinäisyytesi, mutta se ei ole minun vikani.
Itselläni terapeutti lähinnä esitti vai mietittäväkseni erilaisia kysymyksiä, joihin itse itse etsin vastauksia. Eihän kehoita minua kuin siihen, että mietin todelliset syyt suhteeseen jäämiseen sekä sitä, että syyni ei ole uhriutuminen vaan todella se, että haluan itse jäädä.
Tilanteeni on tosi täysin toisenlainen eikä siihen liity väkivalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulle terapeutti mm. sanoi työllistymistäni pohtiessani "sitten ei auta muu kuin alanvaihto!"
Olin tosi, tosi pöyristynyt. Generalistialan tutkinto, ei sen kanssa varsinaisesti vaihdeta alaa, eikä sille tarvettakaan, kun samalla tutkinnolla voi tehdä töitä vaikka millaisessa ympäristössä.
Mekaanisesti sentään pahoitteli, kun hermostuin tästä neuvosta, mutta ei millään ymmärtänyt miksi hermostuin.
Vähän samaa minun kohdallani, vaikka tuolla ylempänä joku arvelikin minun olevan tylsä kynä penaalissa. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän sen jo tästä aloituksestakin huomaa, että et ihan penaalin terävin kynä ole.Ehkä en ole penaalin terävin kynä, mutta et sitä ole sinäkään. Ymmärrän, että sinua kiukuttaa yksinäisyytesi, mutta se ei ole minun vikani.
Jos sinä tuollein puhut terapeutillesikin (kuvittelet tietäväsi kaikenlaisia asioista kenestä tahansa), niin en edelleenkään yhtään ihmettele, miksi sinua pitää neuvoa niin kuin lasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä sitä taas huomaa miten pässejä suurin osa on. Itse aikoinaan erosin suhteesta, josta eroaminen oli hengenvaarallista. Pullahiiret ne pää pensaassa antaa ohjeita ja arvostelee, kun on niin helppo elämä itsellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän sen jo tästä aloituksestakin huomaa, että et ihan penaalin terävin kynä ole.Ehkä en ole penaalin terävin kynä, mutta et sitä ole sinäkään. Ymmärrän, että sinua kiukuttaa yksinäisyytesi, mutta se ei ole minun vikani.
Jos sinä tuollein puhut terapeutillesikin (kuvittelet tietäväsi kaikenlaisia asioista kenestä tahansa), niin en edelleenkään yhtään ihmettele, miksi sinua pitää neuvoa niin kuin lasta.
Mistä sinä tiedät miten kenellekin puhun. Olettaminen on tosi ärsyttävää ja sitä harrastaa vähempiälyiset, kuten esim. sinä. Mene nyt vaan muualle omaa oloasi kipuilemaan.