Hirveimmät hautajaiset?
Häissä sattuu ja tapahtuu, mutta mites hautajaiset? Oletko ollut hautajaisissa, jossa on tapahtunut jotain erikoista tai jotenkin muuten menneet täysin pieleen?
Kommentit (15)
Tiedän hautajaiset joissa yksi omainen sai sairaskohtauksen ja putosi monttuun.
Kamalimmat olivat sukulaisen hautajaiset, joiden järjestämisen varasti vainajan lapsi. Siis ei pitänyt vainajaan mitään yhteyttä ja mullekin tämä edesmennyt puhelimessa itki, kun lapsonen ei edes jouluna tullut käymään,, vaikka oli niin luvannut.
Mutta annas olla, kun kuilema korjasi. Jo päästiin katsomaan, että arkun päällä olevien kukkien väri mätsää vainajan kasvattamien kukkien kanssa jne. Se läheisin lapsi suljettiin järjestelyistä pois. Se, joka piti vainajaan yhteyttä ja auttoi. Olisi toki halunnut järjestää viimeisen matkankin, mutta ei alkanut tämän huseeraajan kanssa tapella. Edes musiikkia hautajaisiin ei saanut olla valitsemassa ja pappi ei puhunut mitään niistä hyvistä asioista, joita vainaja oli elämänsä aikana tehnyt. Ei, koska tämä huseeraaja oli sanonut, että ei hänen kohdallaan ole tuolla tavalla auttanut. Unohti vaan, että ei itse pitänyt mitään yhteyttä.
Pienissä hautajaisissa oli vain muutama vieras, kaikki sukulaisia. Eräs sukulainen ilmoitti, että heitä tulee 10, lasten seurustelukumppanitkin ovat tulossa. Muille ventovieraita nuoria aikuisia, ei heitä olisi edes häihin kutsuttu, kun eivät olleet vakiintuneita kumppaneita.
Hirvilauma saapui Irenen taikametsästä ja kaatoi sahdit.
Se, kun yksi hautajaisvieras vain lauloi ja lauloi, vaikka oli kuoron esiintyminen. Siis yksinään kirkon penkistä. Muut kuuntelivat sitä kuoroa.
Mummon hautajaisissa papan housut meinas pudota kun se oli menossa laskemaan kukkia arkulle ja äitini joutui pitelemään niitä ylhäällä. Voin kertoa että nauratti vaikka surullinen tilaisuus olikin
Eräät rupesivat hautajaisissa perintöä jakamaan ja kiistelemään, pappi joutui puuttumaan peliin ja hääti rahanvaihtajat kirkosta. Tämä on tosijuttu vaikka ei oikein voisi uskoa jos ei tietäisi.
Kirkosta ulos tullessa vainajan tytär (noin 60v) sai sydänkohtauksen. Hänen tyttärensä (30+) joutui elvyttämään omaa äitiään. Se oli kamalaa.
En ollut itse paikalla mutta läheisen sukulaisen puolison sukulaosen hautajaisissa papilla oli ollut väärä puhe. Toisen henkilön elämästä. Hiekan oli sirotellut kuitenkin oikealla nimellä.
Alkoholisti-äitini on järjestänyt parissakin hautajaisissa humalatilansa vuoksi sellaisia kohtauksia, että itse en enää voi osallistua mihinkään minne hän osallistuu. Emme ole väleissä. Hän on aina ensimmäisenä tunkemassa hautajaisiin ja tekee siellä itsestään numeron ja häpäisee muut. Häntä ei vaan saa pidettyä poissa. Mummon hautajaiset päättyivät täyteen skandaaliin, kun hän ensinnäkin huusi suoraa huutoa kuin hullu, sitten alkoi jauhaa miten huonosti häntä on kohdeltu ja lopulta hänet talutettiin taksiin, minne ei halunnut mennä vaan alkoi kamppailemaan vastaan. Minä sain vielä kerran kokea sen häpeän, jota koin lapsena kun hän tuli esim vanhempainiltaan humalassa. Isäni oli juoppo myös, mutta kuoli onneksi aikoja sitten.
Itse en ollut, mutta tuttaville kävi niin, että hautajaiset oli menossa ja ilmeni että hautaa ei oltu kaivettu, oli kaivettu ihan muualle väärään paikkaan. No, ne jäi kesken ja jouduttiin järjestämään uusinta.
Varmasti oli niillä ihmisillä aika kauhea kokemus, jotka oli hautajaisissa ja paikalla oli väärä vainaja. Tällainen uutinen oli muutama vuosi sitten lehdessä. Oli ollut selvittelyä ja etsimistä ennen kuin löytyi. Onneksi ei sentään keretty kumpaakaan väärää haudata toisen nimissä.
Vierailija kirjoitti:
Alkoholisti-äitini on järjestänyt parissakin hautajaisissa humalatilansa vuoksi sellaisia kohtauksia, että itse en enää voi osallistua mihinkään minne hän osallistuu. Emme ole väleissä. Hän on aina ensimmäisenä tunkemassa hautajaisiin ja tekee siellä itsestään numeron ja häpäisee muut. Häntä ei vaan saa pidettyä poissa. Mummon hautajaiset päättyivät täyteen skandaaliin, kun hän ensinnäkin huusi suoraa huutoa kuin hullu, sitten alkoi jauhaa miten huonosti häntä on kohdeltu ja lopulta hänet talutettiin taksiin, minne ei halunnut mennä vaan alkoi kamppailemaan vastaan. Minä sain vielä kerran kokea sen häpeän, jota koin lapsena kun hän tuli esim vanhempainiltaan humalassa. Isäni oli juoppo myös, mutta kuoli onneksi aikoja sitten.
:(
Vierailija kirjoitti:
Muutama vuosi sitten pappani hautajaisiin odotettiin saapuvan n.30 hlö. Siunaustilaisuuden alkaessa paikalla oli vain minä ja isäni. Pappikin tokaisi ilmaa keventääkseen, että taitaa olla pienimmät hautajaiset, joissa hän on ollut. Onneksi ei varattu mitään pitopalvelua tms muistotilaisuuteen vaan isän kanssa kahden istuttiin luonani ja muisteltiin pappaa. Sen jälkeen ei olla kyllä muihin sukulaisiin yhteydessä oltu.
Missäs tämä oletettu 30 henkilöä olisi sitten kahvitellut kun isäsi kanssa menitte vaan sulle kahville???????
Muutama vuosi sitten pappani hautajaisiin odotettiin saapuvan n.30 hlö. Siunaustilaisuuden alkaessa paikalla oli vain minä ja isäni. Pappikin tokaisi ilmaa keventääkseen, että taitaa olla pienimmät hautajaiset, joissa hän on ollut. Onneksi ei varattu mitään pitopalvelua tms muistotilaisuuteen vaan isän kanssa kahden istuttiin luonani ja muisteltiin pappaa. Sen jälkeen ei olla kyllä muihin sukulaisiin yhteydessä oltu.