Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä psykologinen ilmiö kyseessä?

Vierailija
01.10.2022 |

Heti kun elämä alkaa tuntua helpolta ja liian ihanalta, minulla tulee kova tarve juoda itseni känniin. En jotenkin pysty sietämään puhtaita onnen ja sisäisen rauhan tunteita, vaan koen samalla voimakasta tarvetta turruttaa pää. Juon alkoholia oikeastaan lähinnä tällaisiin hetkiin ja määrällisesti muutaman tujun drinkin pari kertaa viikossa (eli tulen humalaan mutta en känniin). Mikä mua vaivaa? Jos en juo, niin puren sitten hammasta, kunnes seuraavalla kerralla juon kunnolla ja korkojen kera.

Jos on heittää hyviä hakusanoja (suomi tai englanti) niin olen kovin kiitollinen. Ymmärrän, että tämä ei ole terveellistä ja haluan tarkastella asiaa nyt rakentavan objektiivisesti. Itsesyytökset ja haukkuminen ei tuota tulosta.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen luullut, että humala on sama kuin känni.

Vierailija
2/9 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Humalalla tarkoitetaan sitä vaihetta kun rattiin ei ole enää asiaa, mutta keskustelu on koherentti eikä puhe sammalla. Känni on sitä kun jutut alkaa pyöriä kehää ja vain toinen känninen jaksaa keskustella hänen kanssaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Humalalla tarkoitetaan sitä vaihetta kun rattiin ei ole enää asiaa, mutta keskustelu on koherentti eikä puhe sammalla. Känni on sitä kun jutut alkaa pyöriä kehää ja vain toinen känninen jaksaa keskustella hänen kanssaan.

Sun oma tulkintasi, ei mikään yleinen määritelmä.

Vierailija
4/9 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nää on ihan vaan sun omia määritelmäsi.

Vierailija
5/9 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin ovat omia määritelmiäni, selvensin sitä mitä tuossa edellä tarkoitan. Olisiko tämä aihe nyt käsitelty ja päästäisi asiaan? :D

Vierailija
6/9 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietenkin ovat omia määritelmiäni, selvensin sitä mitä tuossa edellä tarkoitan. Olisiko tämä aihe nyt käsitelty ja päästäisi asiaan? :D

Ei voi. Mammat kännissä vänkäävät.

Vierailija
7/9 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei voi. Mammat kännissä vänkäävät.

Tässähän on tietenkin ensin syynättävä ainakin aloituksen kielioppi ennen kuin edes harkitaan asiallista pohdintaa! Siinä kohtaa on mammamehut eli lauantaisiiderit jo puoliksi juotu.

Vierailija
8/9 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkäätkö hyvässä olossa jotain? Onko sinulla joku ajatus, että mitä paremmin menee, sitä suurempi romahdus? Tai puskeeko jokin vanha tunne esiin, ja koitat väistellä sitä?

Vierailija
9/9 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pelkäätkö hyvässä olossa jotain? Onko sinulla joku ajatus, että mitä paremmin menee, sitä suurempi romahdus? Tai puskeeko jokin vanha tunne esiin, ja koitat väistellä sitä?

Ei oikeastaan. Tuohan on aika klassinen ajatusketju, että liiallista onnea seuraa joku onnettomuus.

Itselläni sellainen sisäisen rauhan ja onnen tunne tuntuu hyvältä suunnilleen 5 minuuttia, kunnes ns vieraalla maalla oleminen alkaa ahdistaa. En ole tottunut tuollaiseen ja koen kuin olisin väärässä elämässä. Sitten alkaakin suunnitelmat esim kivasta koti-illasta ja tietenkin drinkki kädessä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kolme