Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lauantain vietto 80-luvulla, muistoja?

Vierailija
01.10.2022 |

Millaisena muistat lauantait 80-luvulla? Mitä silloin teitte ja millainen oli lauantai silloin?

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsille oli lastenohjelmia aamupäivällä, ei tietoa kuinka aivopeseviä. Lauantaisin oli joskus vanhempien tuttuja vieraita iltapäivällä (keskustelu ja kahvittelu, keksi, pulla) tai ulkoilua, kirjoja, tv-sarja, viihde, pelit, piirtäminen, soitto kaverille tai leikkiminen leluilla. Mielikuvitus oli hyvä. Jotkut kävivät uimahallissa mutta varmaan viikolla enemmän.

Vierailija
22/29 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lauantaina rakenneltiin isän kanssa taloa/tehtiin polttopuita/korjattiin autoja yms.. Ja samalla juotiin pöytäviinaa. Illalla saunottiin ja syötiin lämpimiä voileipiä. Äitipuoli valitti juopottelusta ja yleensä lähdettiin isän kanssa yöksi tenuuttamaan ryyppyporukoihin. Äitipuoli jäi kitisemään nuorempien sisarpuolien kanssa. Sunnuntai-iltana palattin vahvasti juovuksissa kotiin. Minä maanantaina kouluun krapulassa ja isä töihin. Oi niitä aikoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saunapäivä, saunan jälkeen jotain hyvää iltapalaa, lauantai-tanssit, karkkipäivä lapsuusmuistoja :)

Vierailija
24/29 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sauna- diskon jonoon. tai

Sauna - pileisiin. tai

Sauna - itsetehtyä pitsaa- dynastia.

Vierailija
25/29 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun kotonani oli sama juttu kuin näköjään monella muullakin, eli että limpsaa sai vain lauantaisin saunan jälkeen (tosin join jotain muuta lajia kuin keltaista jaffaa, koska siitä en tykännyt). Tähän liittyy sellainenkin ikävä muisto, että toinen isoäitini sattui kuolemaan, oltuaan joitakin viikkoja sairaalassa, juuri lauantaina. Siitä soitettiin meille illalla, juuri kun olin katsomassa televisiota limpsapullo kädessä. Siitä on jotenkin jäänyt mieleen se täydellinen tunnelman muutos.

Vierailija
26/29 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut hakivat kioskilta lottoa, limonadin, lehden tai karkkia. Toisaalta oli lauantaipussi lapsille päivällä tai muu.

Vierailija
27/29 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leivontapäivä, sauna, Lauantaitanssit/Napakymppi, unnissa paistettu kokonainen broileri, Zoo-limppari

Vierailija
28/29 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kävin diskossa. Silloin oli mulle parhaiten sopiva hiusmuoti. Eli takaa hiukset olkapäille asti ja muualta lyhyemmät sekä permanentti.

Diskoissa sai polttaa tupakkaa (itse en polttanut) ja vaatteita joutui aika tavalla tuulettamaan seuraavana päivänä. Siellä oli ilma sakeana savua.

29/29 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkupäivästä isoon markettiin ruokaostoksille vanhempien kanssa. Meille lapsille ostettiin karkkia.

Iltapäivällä muutama tunti ulkona kavereiden kanssa: pihaleikkejä, metsässä seikkailemista tms.

Neljän, viiden maissa kotiin, jossa tuoksui valmistumassa oleva ruoka. Ruokaa odotellessa sisarusten kesken leikkimistä, riehumista, riitelyä.

Päivällinen yhdessä perheen kanssa. Sen jälkeen saimme karkit.

TV:n katselua, jonka jälkeen taloyhtiön saunavuoro.

Saunasta tultua jotain illallista, esim. lämpimiä leipiä tai kiukaalla paistettua makkaraa + salaattia.

Loppuillasta TV:n katselua koko perheen voimalla: Bergerac, Der Alte, elokuvia.