Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko jollain peitto kuten näkee joissain sarjoissa

Vierailija
01.10.2022 |

Tai leffoissa. Siis nukkuessa jalkopäästä käännetty sinne patjan alle? Kuinka pitkä se pitäisi olla jotta yltää edes, joku puoli metriä yli sängyn vähintään?

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaalassa petaavat noin. En tykkää ja otan pois patjan alta.

Muistan myös että lapsena kesäsiirtolassa oli pakko nukkua tuollain pedattuna sängyssä. Itse siis pedattiin.

Vierailija
2/28 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne ihmiset ja sängyt on lyhyempiä kuin suomalaiset.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistan myös että lapsena kesäsiirtolassa oli pakko nukkua tuollain pedattuna sängyssä. Itse siis pedattiin.

Niin tekevät ja ekana revin irti. Kyllä ne ihan normipituisia peittoja ovat.

Vierailija
4/28 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on pidemmät sängyt kuin muualla. itse asun työsuhdeasunnossa Englannissa ja mulla on Queen size sänky. Pitäisi olla extra length, että olisi saman pituinen kuin Suomessa.

Kunhan saan siirron ja muutan poikaystäväni kanssa yhteen, on tarkoitus hommata King XL sänky, koska näin 180 cm pitkänä normipituinen sänky on hieman lyhyt.

Vierailija
5/28 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on aika usein käännetty. Siksi, että kaikki tyynyt joita on vievät sängyn päädystä yhteensä n 50cm. Pystytään silti miehen kanssa hyvin nukkumaan.

Vierailija
6/28 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä petasin 17 vuotta sairaalassa. Tuo oli ehdottomasti kiellettyä, koska potilaiden nilkat vääntyvät. Taitokset tehdään toki aluslakanan kulmiin ja pussilakanan sivut ja jalkopää käännetään alapuolelle näkyttömiin, ei patjan alle.

Vierailija
7/28 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin, että pussilakanan ja peiton saisi patjan alle, mutta tällöin se on liian lyhyt.

Nyt on sitten pakko nukkua sukat jalassa, kun muuten palelen.

Vierailija
8/28 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on aika usein käännetty. Siksi, että kaikki tyynyt joita on vievät sängyn päädystä yhteensä n 50cm. Pystytään silti miehen kanssa hyvin nukkumaan.

Taidatte olla melko lyhyt pariskunta?

Vierailija
9/28 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä petasin 17 vuotta sairaalassa. Tuo oli ehdottomasti kiellettyä, koska potilaiden nilkat vääntyvät. Taitokset tehdään toki aluslakanan kulmiin ja pussilakanan sivut ja jalkopää käännetään alapuolelle näkyttömiin, ei patjan alle.

Olin 4-vuotiaana sairaalassa viisi viikkoa ja seurasin aina, kun hoitajat petasivat, koska mun mielestä se oli niin hienon näköistä touhua ja tuli siistit sängyt. Muistan vieläkin, miten painoin mieleen lakanan kulmataitokset. Ne oli erityisen mielenkiintoiset. Oli paljon mielekkäämpää touhua kuin mennä toisten lasten kanssa leikkimään. Ei siitä ole kuin 57 vuotta aikaa. 

Vierailija
10/28 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa on pidemmät sängyt kuin muualla. itse asun työsuhdeasunnossa Englannissa ja mulla on Queen size sänky. Pitäisi olla extra length, että olisi saman pituinen kuin Suomessa.

Kunhan saan siirron ja muutan poikaystäväni kanssa yhteen, on tarkoitus hommata King XL sänky, koska näin 180 cm pitkänä normipituinen sänky on hieman lyhyt.

Ai se pituus tekee tuon queen/king-koon? Olen ajatellut että leveys. No huh, jos lyhyempiä kuin nämä meidän2-metriset. Jopa näin 174-senttiselle just sopivia.

Vierailija
11/28 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai se pituus tekee tuon queen/king-koon? Olen ajatellut että leveys. No huh, jos lyhyempiä kuin nämä meidän2-metriset. Jopa näin 174-senttiselle just sopivia.

Queen/king on leveyksiä, mutta XL tarkoittaa lisäpituutta. :)

Vierailija
12/28 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Fiksu sääntö siellä. Juu nilkat vääntyy ja tosi ikävä kun ei pysty liikuttamaan jalkoja juurikaan. Veritulppavaarakin on suurentunut. Revin peiton pois aina sairaalassa patjan alta.

Vierailija
13/28 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne ihmiset ja sängyt on lyhyempiä kuin suomalaiset.

Missä asuu mainitsemasi pygmien kansa?

M 160 cm

Vierailija
14/28 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin 4-vuotiaana sairaalassa viisi viikkoa ja seurasin aina, kun hoitajat petasivat, koska mun mielestä se oli niin hienon näköistä touhua ja tuli siistit sängyt. Muistan vieläkin, miten painoin mieleen lakanan kulmataitokset. Ne oli erityisen mielenkiintoiset. Oli paljon mielekkäämpää touhua kuin mennä toisten lasten kanssa leikkimään. Ei siitä ole kuin 57 vuotta aikaa. 

Jep, perinne eli pitkään, kulmilla lakana pysyy paremmin paikallaan.....erityisesti sähkösänkyjen kanssa, muuten lakanat eivät kestä pääty ylös-pääty alas -jumppaa. Muotoonommellut ovat sittemmin vallanneet alaa, eipä ole sitäkään enää.

Vierailija
15/28 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eivät petaa tai ainakaan ei pitäisi.

Vierailija
16/28 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitajana voin sanoa että kyllä sängyn peitto pitää laittaa juurikin typerästi sinne patjan alle.

Hieno homma että jossain osataan ajatella mikä on järkevintä. Viittaan tuohon 17-vuotiaaseen sairaala-apulaiseen. 👍

Vierailija
17/28 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on päiväpeitto aina puoleksi sängystä ja jalkopäästä kiinni patjan alla. On aina lämmin sänky! Sitten aamulla vaan vedän päiväpeiton eläreunan koko sängylle. Siistiäkin.

Vierailija
18/28 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluaisin, että pussilakanan ja peiton saisi patjan alle, mutta tällöin se on liian lyhyt.

Nyt on sitten pakko nukkua sukat jalassa, kun muuten palelen.

Eikö se riitä että kääntää peiton sivuilta ja jalkopäästä alle? On siellä sitten ikään kuin pussissa. Näin minä teen mutta ohuet sukat toki silti usein jaloissa.

Vierailija
19/28 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hoitajana voin sanoa että kyllä sängyn peitto pitää laittaa juurikin typerästi sinne patjan alle.

Hieno homma että jossain osataan ajatella mikä on järkevintä. Viittaan tuohon 17-vuotiaaseen sairaala-apulaiseen. 👍

Korjaan. 17 vuotta sairaalassa töissä olleeseen, ei 17-vuotias. Saattaa olla hoitajakin.

Vierailija
20/28 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen 43. Olin sairaalahuoltajana ikävuodet 22-39, sitten oli asuntolaina maksettu. Tuo onkin sitten ainoa hyvä asia, mitä taysista on sanottavaa, pedataan oikein.