Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsi kiukkuinen aamut ja aamupäivät

Vierailija
01.10.2022 |

Vaikka olisi nukkunut miten hyvin ja riittävän pitkät yöunet on melkein joka aamu ja aamupäivä kiukkuinen, ja kiukuttelee ihan mitättömistä asioista. Tänään jo kiukutteli minulle puoli tuntia siitä, että sanoin lähdetään ulos enkä sanonut että mennään ulos. Usein kiukuttelu alkaa jo ennen kuin nousee edes sängystä, mutta vaikka söisi kunnon aamupalan niin se ei kiukkua ja huonoa tuulta poista eli nälästä ei johdu. Kun päivä etenee niin iltapäivät ja illat on hyväntuulinen eikä kiukuttele mistään, ero lapsessa on kuin yössä ja päivässä aamun ja iltapäivän välillä. Alan itse olla aika loppu siihen, että tyhjästä kiukutellaan kaikki aamut ja aamupäivät, minun päivä menee monesti jo pilalle siitä, että joudun kuuntelemaan puolen tunnin huutoa vaikkapa siitä mitä tavallista sanaa satuin käyttämään. Millähän saisin poistettua kiukkuisuuden aamupäivistä? Ja tämä ei siis riipu siitä onko lapsi kanssani vai vaikka hoidossa.

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa lapsi on vaan aamuäreä luonteeltaan. On valitettavaa että lapsesi ei ole sellainen kuin sinun elämääsi parhaiten sopii mutta ehkä voit harjoitella lapsen hyväksymistä sellaisena kun hän on. Ei ehkä kannata kurilla puristaa häntä sinulle sopivaan muottiin ja opettaa häntä tukahduttamaan itsensä. Kun lapsi kasvaa niin asiat varmasti muuttuvat.

Vierailija
22/24 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin lapselle, et tekee asiat itse. Turhasta kiukuttelevaa en auta. Ja lisäisin vielä, että voin sanoa mitä vaan, vaikka rintipotin ripitihei, eikä siitä tarvii kiukutella. Nyt ulos ja vaatteet niskaan niinku olis jo!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Te muut joiden lapsi alkaa kiukuttelemaan jostain jo ennen kuin nousee sängystä, niin miten toimitte? Siis jos kiukutteluun ei ole mitään ilmeistä syytä, esim. joku selkeä asia huonosti, jonka pystyisitte korjaamaan? Yritättekö lohduttaa, vaikka lohduttaminen ei tuntuisi auttavan? Vai jätättekö yksin sänkyyn kiukuttelemaan, vaikka sekään ei tuntuisi auttavan? Mutta ainakin silloin itse pääsisitte aamupalalle ja vaikka aamusuihkuun? Ap

Annoin kiukutella sängyssä rauhassa ja ajtkoin omia aamupuuhiani ihan normaalisti. Saatoin huikata että aamupala on valmis tulehan aamutoimien kautta syömään. Mutta muuten en kiinnittänyt huomiota. Aamukiukkuilijani on nyt 19v ja edelleen aamuäreä mutta osaa jo kontrolloida itseään ja minä olen oppinut olemaan aamusta hiljaa niin että en latele heti kaikkia päivän juttuja enkä hoputa. Tärkeät tekemiset joissa halutaan hyvää tuulta sovitetaan iltapäiväksi. Mitä vähemmän aamukiukkuun lähti mukaan ja kiinnitti huomiota sen paremmin asiat meni ajan kanssa.

Vierailija
24/24 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki eivät ole aamuihmisiä. Itse olen iltakukkuja ja aamut on vaikeita. En jaksa aikuisenakaan oikein jutustella mitään mukavia heti herättyäni. Ärsyttää, jos joku pirteä peipponen on siinä höpöttämässä aurinkoisena, kun itsellä kestää se herääminen muutamankin tunnin. Toisinaan mua fyysisesti sattuu, kun kello soi aamulla ja pakottaa syvästä unesta pois. Antais vaikka oikean kätensä, että sais nukkua lisää.

Joku kyllä heitti mielestäni hyvän pointin siitä verensokeristakin. Onko iltapala kunnollinen? Jospa kokeilisi vaikka antaa lapselle illalla tuhdimman annoksen syötävää, jotakin joka pitää nälkää hyvin aamuun saakka. Kunnon iltapuuro, johon paljon voita ja vaikka joku hedelmä kylkeen? Rasvaa, kuitua ja hiilaria pitäisi kaikkia olla. Ehkä kantsis käydä myös lääkärissä selvittelemässä, ettei ole mitään fyysistä syytä taustalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kuusi