Pyysin kavereilta muuttoapua mutta KUKAAN ei luvannut tulla!
Ei ole todellista! Yhellä kaverilla on paku mutta sanoi ettei lähde kuskiksi kun pitäis ajaa monta reissua. Okei, matka noin 25 km mutta entä sitten? Yksi kaveri auttoi pakkaamaan lasten tavaroita mut kun laatikot loppui hän lähti kesken!!
Jouduin maksaa melkein tonnin autosta ja vielä kuskille apumies kantamaan tavaroita.
Et sellaisia ystäviä mulla!!!
Kommentit (35)
Vierailija kirjoitti:
Nuoret köyhät opiskelijat muuttavat yleisesti kavereiden avustuksella pienet tavaramääränsä yksiöstä toiseen, mutta työikäiset lapsiperheet kyllä huolehtivat normaalisti omat muuttonsa ammattilaisten kanssa ja ehkä lähimpien sukulaisten avulla.
Niin tämä! Kyllä meilläkin joskus 10 vuotta sitten muutettiin aina kavereiden / sukulaisten avustuksella. Nyt kun kaikki ollaan työssäkäyviä (aikuisia) ihmisiä, niin todellakin voi jo maksaa muutosta ammattilaisille. Ei se edes niin kalliiksi tule, jos itse pakkaa kaiken valmiiksi. Ja eihän niitä muuttoja muutenkaan jatkuvasti ole.
Olisit pyytänyt minua, minusta on kivaa kantaa raskaita tavaroita eikä tarvii olla läheisen tuttukaan pyytäjä. Sen verran odotan palkkioksi, että pizzaa ja juomia riittää
Vierailija kirjoitti:
Jaa taas sä oot muuttamassa ja taaskaan kaverit ei auta. Nää provot on jo väsyneitä. Tietty ap:n kaltaisia lokkeja on paljon, mutta silti samat jutut vähän väliä kyllästyttää.
Joo kruununa provolle oli tää:
"Yksi kaveri auttoi pakkaamaan lasten tavaroita mut kun laatikot loppui hän lähti kesken!!"
Siis oletus että itse ei tarvitse tehdä mitään. Kaverit pakkaa ja tuo laatikoita tai pakkaa jätesäkkeihin?
Hyvin sä vedät ap.
Käytän aina muuttofirmaa, pakkaan itse laatikot ja muuttofirma hoitaa huonekalujen suojaamisen. Muutto on nopea kun on ammattilaiset asialla.
Muuttaminen on niin v-mäistä että en missään nimessä pyytäisi ystäviä tekemään tätä.
Paras oli se kun tää pakun omistaja sanoi et joutuis ajaan lähemmäs kymmenen reissua, kun ei sinne pakuun olis mahtunut muka kun joku ruokapöytä ja pari tuolia kerralla. Ja työhuoneen kirjahyllyjen purkamiseen ja asentamiseen tarvittaisiin muka jotain erikois työkaluja. Ei nyt pitäis olla ihan noin kädetön!
Opiskeluaikojen jälkeen ainoat muuttoavut (puolin ja toisin) on olleet sellaisia, että kaverit on olleet auttamassa esim. keittiön tavaroiden pakkaamisessa ja tämä on tapahtunut jo esim. muuttoa edeltävänä viikonloppuna. Astiat on yhdessä näperretty siistiin järjestykseen muuttolaatikoihin.
Toinen muuttoavun muoto on ollut siivoustalkoot joko siinä uudessa kämpässä ennen muuttoa tai vanhassa muuttoauton lähdettyä. Ja aina on ollut ruokaa ja juomaa, eikä ole olleet mitään koko päivän keikkoja. Myös kierrätys on hyvä auttaa muutossa! Esim. kutsutaan kaverit tsekkaamaan kaappien aarteita ennen kuin viedään kirpparille tai jäteasemalle.
Lopeta jo se typerä provoilus.
Et sä itsekään kavereitas ole valmiina jeesaamaan, joten kita kiinni.
Ei ne ole mitään hyväntekeväisyyslaitoksia sullekaan, valmiusvelvollisuudella.
Vierailija kirjoitti:
Paras oli se kun tää pakun omistaja sanoi et joutuis ajaan lähemmäs kymmenen reissua, kun ei sinne pakuun olis mahtunut muka kun joku ruokapöytä ja pari tuolia kerralla. Ja työhuoneen kirjahyllyjen purkamiseen ja asentamiseen tarvittaisiin muka jotain erikois työkaluja. Ei nyt pitäis olla ihan noin kädetön!
Niinpä, kyllä sen pakun on pakko liikkua vain auttamisen halulla ja lässynlässynlää. Eihän se 500 kilometriä edestakaisin ajelua maksa kuskille mitään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa taas sä oot muuttamassa ja taaskaan kaverit ei auta. Nää provot on jo väsyneitä. Tietty ap:n kaltaisia lokkeja on paljon, mutta silti samat jutut vähän väliä kyllästyttää.
Joo kruununa provolle oli tää:
"Yksi kaveri auttoi pakkaamaan lasten tavaroita mut kun laatikot loppui hän lähti kesken!!"Siis oletus että itse ei tarvitse tehdä mitään. Kaverit pakkaa ja tuo laatikoita tai pakkaa jätesäkkeihin?
Hyvin sä vedät ap.
AP taitaa odottaa kavereiden tuovan laatikoiden lisäksi muuttoauton, -pizzat ja -bisset
Joo kaikilla on joku selkävika, migreni tms..
Ennen ihmiset auttoivat toisiaan, sodan jälkeen jopa rakennettiin taloja talkoilla. Nykyään on vaan minä, minä.
Minun viimeisin muutto kahden lapsen kanssa. Minulla oli kaksi viikkoa asunnot samaan aikaan käytettävissä. Vein joka päivä niin paljon tavaraa kun omaan farmariautoon mahtui, siivoisin pikkuhiljaa sekä uutta että vanhaa. Muuttoavuksi tuli isäni peräkärryn kanssa. Sillä roudattiin viimeisenä isot huonekalut ja pesukone. Isälläni meni siihen hommaan 2h. Lopuksi tarjosin ruuan.
Ei olisi tullut mieleenkään pyytää apua pakkaamiseen, eikä muun tavaran roudaamiseen.
No kyllä minä pyydän aina kavereilta apua muuttoon ja aina olen myös saanut. Autan myös kavereita muutossa aina kun pyydetään. Yhden kerran jouduin kieltäytymään, koska olin töissä. Pizzat perinteisesti tarjotaan ja olutta tai muuta juotavaa. Mitään enempää en odota puolin enkä toisin, ei kavereiden apua tarvitse ostaa. Paitsi koska ajokorttia ei minulla ole, niin kuskina toimivalle kaverille olen aina tarjonnut vähän enemmän, joskus rahaakin. Muuttaminen on ihan hirveää, joten totta kai kavereita autetaan! Ainoastaan hyvätuloiset kaverit ovat hoitaneet muuttonsa firmojen avulla, meillä muilla ei ole varaa moiseen.
Mikset tarjonnut "ystäville " rahaa? Olisit varmaan päässyt halvemmalla. Et kai kuvittele että kukaan ilmaiseksi alkaa muuttamaan , ei edes bensarahoja?