Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pyysin kavereilta muuttoapua mutta KUKAAN ei luvannut tulla!

Vierailija
01.10.2022 |

Ei ole todellista! Yhellä kaverilla on paku mutta sanoi ettei lähde kuskiksi kun pitäis ajaa monta reissua. Okei, matka noin 25 km mutta entä sitten? Yksi kaveri auttoi pakkaamaan lasten tavaroita mut kun laatikot loppui hän lähti kesken!!
Jouduin maksaa melkein tonnin autosta ja vielä kuskille apumies kantamaan tavaroita.
Et sellaisia ystäviä mulla!!!

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko montakin kertaa itse auttanut heitä, vai oletko niitä kavereita jotka ottavat yhteyttä vain kun tarvitsevat jotain?

Vierailija
2/35 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teet niistä entisiä kavereita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa taas sä oot muuttamassa ja taaskaan kaverit ei auta. Nää provot on jo väsyneitä. Tietty ap:n kaltaisia lokkeja on paljon, mutta silti samat jutut vähän väliä kyllästyttää. 

Vierailija
4/35 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras tapa pilata ystävyyssuhteet on pyytää muuttoapua. Niin monessa muutossa olen ollut mukana kuskina tai kantajana ja aina on päivän päätteeksi ollut jotenkin hyväksikäytetty olo.

Jos itse joskus muutan, pakkaan itse tavarani ja palkkaan muuttofirman kuskaamaan valmiiksi pakatut kamat uuteen osoitteeseen.

Vierailija
5/35 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paras tapa pilata ystävyyssuhteet on pyytää muuttoapua. Niin monessa muutossa olen ollut mukana kuskina tai kantajana ja aina on päivän päätteeksi ollut jotenkin hyväksikäytetty olo.

Jos itse joskus muutan, pakkaan itse tavarani ja palkkaan muuttofirman kuskaamaan valmiiksi pakatut kamat uuteen osoitteeseen.

Tajuutko yhtään mitä muuttofirmat maksaa? Just niin ET!!

Vierailija
6/35 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisitko voinut antaa sen tonnin kavereillesi muuttoavusta?

Vierailija
7/35 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monessako muutossa olet itse ollut auttamassa?

Vierailija
8/35 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä työ maksaa. Miksi teettäisit ystävillesi raskasta työtä ja käyttäisit hyväksi?

Vierailija
9/35 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja sinä odotat ystäviesi tulevan kaalikeittopalkalla?

Vierailija
10/35 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hyvänen aika näitä vastauksia. Vielä 10 vuotta sitten oli itsestäänselvää että kavereita autetaan pikkuasioissa. Olen auttanut itse vaikka kuinka monessa muutossa. Tähän on ilmeisesti tultu, ystävyyssuhteet mitataan rahassa ja muussa hyödyssä pelkästään nykyään.

Vierailija
11/35 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisillä on omat elämät ja tekemiset. Raskas muuttohomma ilmaiseksi ei ehkä kiinnosta.

Vierailija
12/35 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä se kaveri olisi voinut tehdä, kun muuttolaatikot loppuivat?

Vierailija
13/35 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutto hoidetaan itse.

Vierailija
14/35 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi hyvänen aika näitä vastauksia. Vielä 10 vuotta sitten oli itsestäänselvää että kavereita autetaan pikkuasioissa. Olen auttanut itse vaikka kuinka monessa muutossa. Tähän on ilmeisesti tultu, ystävyyssuhteet mitataan rahassa ja muussa hyödyssä pelkästään nykyään.

Pikkuasia? Onko esim. pakulla ajelu edestakaisin 25 km pikkuapu? Ja siihen päälle vielä nostamiset ja kantelut? Mitä olisit maksanut bensarahaa ja vaivanpalkkaa?

Vierailija
15/35 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tajuun. Ehkä tässä 20 muuton aikana on oppinut sen, kuinka paljon maksaa roudata tavaraa. Siksi mulla sitä roinaa ei olekaan niin paljoa, että joutuu tonnin muuttomiehille maksamaan. Yleensä mun muutot on noin 500€ + henkilöauto vuokra itselleni. Itse kyllä pakkaan kaiken valmiiksi aina. Jäljelle jää pelkästään pintojen pyyhintä kun tavarat on saatu pois.

En ikinä kehtaisi muita käyttää muuttoapuna. Jos tilanne on se, että pitää muuttaa niin sitten ostan palveluna. Paljon stressivapaampaa.

Vierailija
16/35 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lukenut ketjua, mutta kerroitko ap kuinka monessa muutossa olet itse jeesannut?

Vierailija
17/35 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pikkuasia? Onko esim. pakulla ajelu edestakaisin 25 km pikkuapu? Ja siihen päälle vielä nostamiset ja kantelut? Mitä olisit maksanut bensarahaa ja vaivanpalkkaa?

"Saa tuoda omat syömiset ja juomiset jos haluaa! (mulle kans)"

Vierailija
18/35 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmiselvä trolli. Tämä on ollut täällä aikaisemminkin.

Vierailija
19/35 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jahas, taas provoillaan. Mutta aina on saanut muuttoapua. Tosin olen myös ollut vastavuoroisesti kavereiden muutoissa apuna. Alla helppo resepti, kuinka saa jatkossakin näissä apua ;)

Paku kannattaa vuokrata itse. Halvimmillaan saa kympillä päivä plus bensat. Silloin ei tarvitse tapella auton käytöstä. Kamat pakataan valmiiksi niin, että muuttoporukka vaan kantaa ne alas auton kyytiin tai sieltä uuteen kämppään.

Kun kaikki on hoidettu ja auto palautettu (ja sopivissa tilanteissa myös muuton aikana) apuja pyytänyt tarjoaa pizzat ja bisset. Tai mikä nyt sopivaa onkaan, pizza on aika helppo kun jokainen saa haluamillaan täytteillä eikö tarvitse ekäyttää aikaa kokkaamiseen. Joskus on jääty sopivalla talkooporukalla "kaaossaunaan" muuton jälkeen.

Eli tiivistetysti älä lokkeile ja homma mahdollisimman helpoksi ja nopeaksi apukäsille.

Vierailija
20/35 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuoret köyhät opiskelijat muuttavat yleisesti kavereiden avustuksella pienet tavaramääränsä yksiöstä toiseen, mutta työikäiset lapsiperheet kyllä huolehtivat normaalisti omat muuttonsa ammattilaisten kanssa ja ehkä lähimpien sukulaisten avulla.