Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

IS: Nina Mikkonen avautuu: Kun on yhden ihmisen tulot, mutta kolmen kulut, hinnankorotukset näkyvät radikaalistikin.

Vierailija
01.10.2022 |

Nina jättää juustopaketitkin nykyään kauppaan. Elän kädestä suuhun ja mietin, miten kirpusta tekisi tänään paistin, hän sanoo. Nina Mikkonen on kahden aikuisen pojan äiti, joka asuu kerrostaloneliössä Itä-Helsingissä.

Surullista.

Kommentit (645)

Vierailija
441/645 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö Nina Mikkonen perinyt mitään ukoltaan, kun on nyt köyhä ja kipeä.

Eiks perintö mene lapsille.

Eikö sitä aikuiset lapset pysty elättämään itsensä? Ainakin tukemaan perheen taloutta?

Vierailija
442/645 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helsingissä on kaiketi kova pula päiväkotien henkilökunnasta. Päiväkotiapulaiseksi tai tarjoilijaksi, hänellä tuntuu olevan ammattitaitoa molempiin näiden linkkien perusteella.

Perhepäivähoitajaksi ryhtyminen on myös hyvä ratkaisu. Tilaahan hänellä riittää, joten pari, kolme hoitolasta tuo jo lisätuloja.

Helsinki on karsinut perhepäivähoitajat pois aikoja sitten.

Ja vuokra-asunnossa se vaatii asunnonomistajan luvan.

Ei tarvitse olla kunnallinen perhepäivähoitaja, kun yksityinen on vaihtoehto. Jos omaan kotiin ei saa lupaa ottaa hoitolapsia, niin perhepäivähoitaja voi mennä myös hoidettavien kotiin hoitamaan. Joskus oli lehdessä juttu kolmesta perheestä, jotka palkkasivat kimpassa perhepäivähoitajan, joka kiersi viikottain kodista toiseen. Silloin voi itse vaihtaa liian ison asunnon pienempään, niin vuokra pienenee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
443/645 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En viitsinyt lukea ketjua, mutta minusta on inhottavaa miten kirjoitetaan kyseisestä ihmisestä. Olen seurannut Ninaa aina ohimennen, oikeastaan sieltä asti kun Timo T.A. :lle kävi ikävästi. Nina oli sitkeästi omaishoitajana vuosia ja sen on täytynyt olla raskasta aikaa. En tiedä yksityiskohtia miten tuo reitti on päätynyt sieltä hulppeasta ok-talosta itä-hgin lähiöön, mutta yritystä tuolta naiselta ei ainakaan ole puuttunut. Olihan hän siivoajanakin vähän aikaa kunnes kroppa petti.

Nyt löysin heidän tubekanavansa The Mikkoset oisko se ollut, noi pojat on kyl mainioita tapauksia. Varsinkin Mikael, joka nyt intissä kovasti innostuneena. Minä tykkään tästä perheestä ja toivon kaikkea hyvää heidän elämäänsä. Ai niin se julkkisBB, siinä sai kyllä hyvät naurut moneen kertaan Sani , Janne Porkka ja Nina oli kyl mainio kombo.

Vierailija
444/645 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helsingissä on kaiketi kova pula päiväkotien henkilökunnasta. Päiväkotiapulaiseksi tai tarjoilijaksi, hänellä tuntuu olevan ammattitaitoa molempiin näiden linkkien perusteella.

Minä en tuollaisen karmean kotkan kynsiin lapsiani laittaisi suurin surminkaan.

Eli, jos Nina olisi lasteni päiväkodissa töissä, niin tavallaanhan hän saavuttaisi tavoitteensa: Minä nimittäin jäisin töistä pois ja pitäisin mukulani visusti kotohoidossa!

Vierailija
445/645 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nina on polttavin syy siihen, miksi pyörittelen omia ilkeitä painokelvottomia ajatuksiani vain omissa vaatimattomissa aivoissani, ja tuulettelen niitä korkeintaan tyttökavereideni kanssa.

Enkä mene valtakunnan ajankohtaisohjelmaan julistamaan niitä ainoana autuaaksitekevänä totuutena.

Vierailija
446/645 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nina on polttavin syy siihen, miksi pyörittelen omia ilkeitä painokelvottomia ajatuksiani vain omissa vaatimattomissa aivoissani, ja tuulettelen niitä korkeintaan tyttökavereideni kanssa.

Enkä mene valtakunnan ajankohtaisohjelmaan julistamaan niitä ainoana autuaaksitekevänä totuutena.

?

Vierailija
447/645 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunnetko henkilön kannanottoja yhtään? Hänen mielestäänhän päiväkodit ovat fasistisia laitoksia, opit Himmleriltä, ja niissä kasvaa rikkinäisiä ja onnettomia ihmisiä. Hän ei ikimaailmassa soveltuisi päiväkotiin.

Vierailija
448/645 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain pientä työkeikkaa Nina M ilmeisesti tekee, kun näin hänet paikallisessa (Lahti) kenkäkaupassa esittelemässä Kotirouvan vaatteita. Kotirouva on siis liikkeen nimi.

Vierailija
449/645 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siellä Nina Mikkosen kovasti haukkumassa varhaiskasvatuksessa olisi saatettu hänenkin lastensa diagnoosit havaita jo ennen kouluikää, silloin olisi voitu aloittaa kuntoutus heti (esim toimintaterapia) ja miettiä oikeanlaiset tukitoimenpiteet koulua varten.

Olen miettinyt ihan samaa.

Vierailija
450/645 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tunnetko henkilön kannanottoja yhtään? Hänen mielestäänhän päiväkodit ovat fasistisia laitoksia, opit Himmleriltä, ja niissä kasvaa rikkinäisiä ja onnettomia ihmisiä. Hän ei ikimaailmassa soveltuisi päiväkotiin.

Perhepäivähoitajana hän voi markkinoida kodinomaista hoitoa, niin hänen ei tarvitse päiväkotiin mennä.

Vierailija
451/645 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotain pientä työkeikkaa Nina M ilmeisesti tekee, kun näin hänet paikallisessa (Lahti) kenkäkaupassa esittelemässä Kotirouvan vaatteita. Kotirouva on siis liikkeen nimi.

Pelkäänpä pahoin että rahaongelmat johtuvat vain ja ainoastaan siitä että vain hyvin palkkatut työt kelpaavat. Mikä tahansa julkisuus-hömppä, mainotukset, esittelyt, haastikset, pöljäilyt, mutta ei mikään sellainen työ jota tehdään viisi päivää viikossa 8 h päivässä, joka tuottaa tasaisen ja ennakoitavan tulon. Hömppähommiin ja julkisuuteen riittää terveyttä, aikaa ja mielenkiintoa. Toivottavasti Ke-La vähentää asuntotuet sitä mukaa kun lapset täyttävät 20. Yhteiskunnassa ei voida lähteä siitä että kutakin lasta varten pitää maksaa oma huone lapsuuden kotiin viiskymppiseksi asti.

Vierailija
452/645 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onlyfansiin lisää roposia tienaamaan jos noin rankkaa on. T*ssi* tiskiin ja reva levälleen, niin ne muutki nykyään tekee eikä ole edes paheksuttavaa vaan oikein lööpeissä kehutaan kuinka voimaannuttavaa puuhaa.

Vierailija
453/645 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi täällä puhutaan erityislapsista kuin he olisivat automaattisesti jotain kehitysvammaisia? Itsellänikin ADHD diagnosoitiin vasta yliopistossa, kun opiskelu ei sujunut sitten mitenkään. Aiemmin ajattelin että olen vaan todella hajamielinen ja impulsiivinen ja luulin että kaikille muillekin jokapäiväinen arki on kovaa työtä ja taistelua. Jos olisin kehitysvammainen, niin en todellakaan olisi päässyt yliopistoon asti ilman mitään tukitoimenpiteitä, en edes niiden kanssakaan. Koska korkeakouluopintoihin pitää olla edes suht normaali älykkyys jotta voi edes pääsykokeista selvitä. Meillä neurorkirjon ihmisillä on ihan sama älykkyyden spektri kuin muillakin ihmisillä. Esim ADHD:n ei ole todettu vaikuttavan älykkyyteen, ja meissä on huippuälykkäistä ns heikkolahjaisiin, hyvin monenlaisia ihmisiä. 

Eiköhän Mikkosen poikien ongelma ole joka asiaan sekaantuva, hyysäävä äiti. Sitä paitsi jos on autismi, niin sillä perustella saa vapautuksen armeijasta (tai ainakin muutama vuosi sitten oli vielä näin). Toivon joka tapauksessa pojille kaikkea hyvää elämään! Ja Nina voisi mennä töihin niinkuin kaikki muutkin normaalit ihmiset. 

Vierailija
454/645 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm, näemmä tilanne muuttunut sen verran että nykyään autismin perusteella ei saa välttämättä automaattisesti vapautusta armeijasta, mutta toisaalta ADHD:n perusteella sen vapautuksen voi saada, esimerkiksi jos tarvitsee jatkuvaa stimulanttilääkitystä. 

Vierailija
455/645 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hänhän oli kampaaja, kun tutustui Timo T. A Mikkoseen, miksei enää tee niitä töitä?

Tuli usein törmättyä helsingin yössä, kova bilemimmi aikoinaan.

Vierailija
456/645 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sentään aikoinaan ihan vihitty vaimo, jota jaksoi korostaa.

Vierailija
457/645 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En viitsinyt lukea ketjua, mutta minusta on inhottavaa miten kirjoitetaan kyseisestä ihmisestä. Olen seurannut Ninaa aina ohimennen, oikeastaan sieltä asti kun Timo T.A. :lle kävi ikävästi. Nina oli sitkeästi omaishoitajana vuosia ja sen on täytynyt olla raskasta aikaa. En tiedä yksityiskohtia miten tuo reitti on päätynyt sieltä hulppeasta ok-talosta itä-hgin lähiöön, mutta yritystä tuolta naiselta ei ainakaan ole puuttunut. Olihan hän siivoajanakin vähän aikaa kunnes kroppa petti.

Nyt löysin heidän tubekanavansa The Mikkoset oisko se ollut, noi pojat on kyl mainioita tapauksia. Varsinkin Mikael, joka nyt intissä kovasti innostuneena. Minä tykkään tästä perheestä ja toivon kaikkea hyvää heidän elämäänsä. Ai niin se julkkisBB, siinä sai kyllä hyvät naurut moneen kertaan Sani , Janne Porkka ja Nina oli kyl mainio kombo.

Näin on.  Mietin näitä alapeukuttajia. Millaisia te olette? Oletteko sanoneet ehkä jotain joskus, mitä itse olette katuneet tai muuttaneet ajatusmaailmaanne, oletteko kenties`?

Vierailija
458/645 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin on.  Mietin näitä alapeukuttajia. Millaisia te olette? Oletteko sanoneet ehkä jotain joskus, mitä itse olette katuneet tai muuttaneet ajatusmaailmaanne, oletteko kenties`?

En ole ikinä julkisuudessa haukkunut mitään ihmisryhmää. En myöskään yksityisesti.

Vierailija
459/645 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei hänen ajatusmaailmansa ole mihinkään muuttunut. Edelleen maailma on juuri Hänelle kaiken velkaa ja muista ei ole kiinnostunut ollut yhtään mitenkään.

Vierailija
460/645 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, mistä mä olen saanut sen kuvan, että Mikkonen pitää niistä pojistaan kiinni vähän turhankin paljon. Kyllähän tuon ikäisten pitäisi jo maksaa ylläpidosta äidilleen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kahdeksan