5 astetta lämmintä. Noin 7v:n pukeutuminen ulkoleikkeihin?
Tämä on nyt osittain vitsillä kysyttyä, koska ihmiset aina kauhistelee, että lapset topataan heti syksyn ensikylmillä... Meillä tytölle laitettiin nämä, kun äsken meni ulos. Fleecepaita, pitkikset, välikausitakki ja-housut, villasukat, kumpparit, ohut aluskypäräpipo+peruspipo, vuorilliset kurahanskat.
Liikaa? Liian vähän? Sopivasti? :)
Kommentit (174)
9 v ulkoilee: huppari, ohut takki auki, trikoot ja lenkkarit. Jos sataa, fleecevuorillinen pidempi sadetakki ja saappaat. Muuta ei oo tarvittu vielä pk-seudulla.
Teinit kulkee hupparissa vielä, eivät näytä takkia tarvivan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä on 8 astetta lämmintä. 7-vuotiaalla on tällä hetkellä pihalla ulkotakki ja ulkohousut ilman ylimääräisiä välikerroksia, Näiden päällä vuorittomat kurahousut. Kumisaappaat ja tavalliset sukat jalassa. Ohuet lapaset ja kurarukkaset. Trikoopipo päässä. Kauluri.
Aivan älyttömästi noi pipot, kaulurit ja kuravaatteet ja saappaat.
Miksi ihmeessä???
Siis mitä? Jos on 8 astetta ja jos vieläpä yhtään tulee ei pipo ja kauluri/tuubi ole yhtään liikaa. Ja märällä tietysti saappaita ja muuta vedenpitävää.
Tuon ikäisen kohdalla on se hyvä puoli, että osaa itse kertoa, onko kylmä tai kuuma.
Vierailija kirjoitti:
Aivan järjettömästi 2 pipoa? Kurahanskst? Kumisaappaat?
Älyttömän hiostavaa js täysin turhaa.
Aluskypärän idea on suojata lähinnä niskaa ja kaulaa, ei se ole kovin kuuma itsessään. Se varsinainen pipo tekee myös ulkonäöllisesti kivemman näköiseksi kuin pelkkä kypäräpipo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä on 8 astetta lämmintä. 7-vuotiaalla on tällä hetkellä pihalla ulkotakki ja ulkohousut ilman ylimääräisiä välikerroksia, Näiden päällä vuorittomat kurahousut. Kumisaappaat ja tavalliset sukat jalassa. Ohuet lapaset ja kurarukkaset. Trikoopipo päässä. Kauluri.
Miksi ihmeessä???
Miten teidän lapset pukeutuu jos ulkona on viileää ja kosteaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä???
Siis mitä? Jos on 8 astetta ja jos vieläpä yhtään tulee ei pipo ja kauluri/tuubi ole yhtään liikaa. Ja märällä tietysti saappaita ja muuta vedenpitävää.
Minä laitan itsellekin pipon ja kaulaan jotain, jos alle 10 !
Vierailija kirjoitti:
Ihan hyvä varustus, mutta fleecen käyttöä en ymmärrä. Aluskerrastot ja haalarit/takit villaa
fleece paha koska ?
Kypärälakki? Kurahanskat? Eikö kyse ole kouluikäisestä.
Meillä 7v ja 8v ovat ulkona. Normit sisävaatteet eli collarit ja hupparit, päälle kuoritakki ja kuorihousut. Vk kengät, vk sormikkaat ja ohut pipo. Toinen taisi laittaa putkihuivin kaulaan. Hiki päässä juoksevat. Osaavat tulla sisälle jos kylmä. Eri asia hiekkalaatikossa istuvat taaperot.
Vierailija kirjoitti:
Kypärälakki? Kurahanskat? Eikö kyse ole kouluikäisestä.
Meillä 7v ja 8v ovat ulkona. Normit sisävaatteet eli collarit ja hupparit, päälle kuoritakki ja kuorihousut. Vk kengät, vk sormikkaat ja ohut pipo. Toinen taisi laittaa putkihuivin kaulaan. Hiki päässä juoksevat. Osaavat tulla sisälle jos kylmä. Eri asia hiekkalaatikossa istuvat taaperot.
Siis eihän aluskypärä ole sama kuin sellanen paksu taaperojuttu vaan se on niinku kaulurin tilalle laitettava ohuempi.
Meillä 6 ja 8, voit laskea näistä keskiarvon! Pienempi ulkoili aamupäivällä vuorellisisessa kurahaalarissa. Ja saappaat, pipo, kurarukkaset. Isommalla oli kaksiosainen välikausipuku, saappaat, pipo, välikausirukkaset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä???
Koska kaikki meistä ei asu Fuengirolassa.
Etelä-Suomessa oli taas näitä päivä, että aamu- ja iltapäivä oli kuin eri vuodenaika. Aamulla kylmää ja kosteaa ja 7,5 V oli aamupäivän ulkona lämpimässä välikausipuvussa ja kuriksissa, pipo ja hanskat ja saappaat tietysti myös. Nyt iltapäivällä tarkenee auringossa hyvin ilman takkia, pipoa ja hanskoja, lenkkarit jalassa.
Aurinkoinen tyyni 5 astetta on ihan eri kuin pilvinen tuulinen 5 astetta. Jälkimmäiseen ap:n lapsen vaatteet olisi passeli.
Jos välikausivaatteissa on yhtään vuorta, lisäpaita ja välihousut on varmaan vähän liikaa. Vuoratut kurarukkaset on tuohon lämpötilaan sopivat, nollassa saattaa tarvita jo lapasta lisäksi. Pipo kyllä tarvitaan, aluspipo ei välttämättä, mutta jos se on ihan ohkanen, niin eipä se haittakaan.
Hyvältä vaatetukselta kuulostaa!
Tämä lasten pukeutuminen on muuten asia, johon ihmiset helposti puuttuvat ja tulevat esittämään mielipiteensä. Kerran menin esikoisen kanssa ulos, kun hän oli vauva. Naapurin vanhempi rouva heti siinä ovella kauhisteli, miten vähän lapsellani on vaatetta. Jatkoin kuitenkin matkaa, vähän vauvan pipon asentoa korjaillen. Kävelin postilaatikolle n. 50 m, niin vastaan tuli toinen mummeli, joka kauhisteli, miten paljon vaatetta lapsella on. Hiki kuulemma tulee. Naureskelin itsekseni. Lapsi istui hiljaa rattaissa joten päättelin, että olin pukenut hänet juuri säähän sopivasti. :)
Mieshän ei koskaan saa mitään huomauttelua, vaikka lapsi olisi alasti. Se on vain niin hienoa, kun mies hoitaa. No, nyt minulla on jo niin monta lasta, että paha tulla enää mummojen neuvomaan. Siis neuvoja otan kyllä vastaan, jos ne ovat aiheellisia.
Jestas mikä määrä vaatetta! Ei noissa varusteissa ainakaan juosta, pyöräillä, kiipeillä eikä pompita trampalla. Ja eikö 7 v pue itse, siis valitse itse vaatteita? Ekaluokkalainen jo!
Mun 8v oli tänään ulkona samassa lämpötilassa verkkareilla, lenkkareilla (varrelliset ja kosteuden pitävät), pitkällä paidalla, collegetakilla, tuubihuivilla ja lippiksellä. Itsellä sama muuten, mutta kumpparit ja ohut pipo.
Vierailija kirjoitti:
Jestas mikä määrä vaatetta! Ei noissa varusteissa ainakaan juosta, pyöräillä, kiipeillä eikä pompita trampalla. Ja eikö 7 v pue itse, siis valitse itse vaatteita? Ekaluokkalainen jo!
Mun 8v oli tänään ulkona samassa lämpötilassa verkkareilla, lenkkareilla (varrelliset ja kosteuden pitävät), pitkällä paidalla, collegetakilla, tuubihuivilla ja lippiksellä. Itsellä sama muuten, mutta kumpparit ja ohut pipo.
No ei kai... mut hei, ei sentään toppavaatteita!
Olen ohis mutta veikkaan että ulkona on märkää ja on kivempi leikkiä kun vaatteet ei kastu?