Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ryeqo-lääkkeestä kokemuksia?

Vierailija
30.09.2022 |

Minkälaisia sivuvaikutuksia on tullut ja kuinka nopeasti?

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonkin verran väsymystä alkuun ja vatsaoireita.

2/28 |
06.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nyt käyttänyt 2kk lääkettä ja vuodot loppuivat ensimmäisen kahden viikon jälkeen kokonaan eikä ole tullut mitään sivuvaikutuksia tähän asti. Syksyllä käyn kontrollissa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
13.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitin Ryeqon vasta vajaa kk sitten (kp3, sehän pitää ohjeen mukaan aloittaa ennen kp 5), joten ihan kaikkia vaikutuksia ei varmaan vielä näy. Mutta ei se ainakaan minulta vuotoja lopettanut. Menkat loppui ja uudet alkoi kp 18 kohdalla. Ja on runsasta vuotoa, kunnolla hyytymiä ym eli ei kyllä ole juurikaan eroa entiseen ei muita sivuvaikutuksia.

Vierailija
4/28 |
10.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up. Ryeqo on mun viimeinen toivo endometrioosiin. Aloitan lääkkeen kohta. Jos ei toimi, leikataan kaikki pois.

Vierailija
5/28 |
10.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla loppui vuoto kokonaan. Yli vuoden olen syönyt, myoomat vaivana. En tiedä tekeekö mun ikä vaiko ryeqo, mutta seksihalut väheni. Olen yli 50v.

Vierailija
6/28 |
10.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua kiinnostaa siis erityisesti, loppuiko teillä kivut? (Minulla päivittäiset Dienogest / Letrozol -yhdistelmästä huolimatta)

Vierailija
7/28 |
10.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se jokin mieleterveyslääke? Kaiki eivät tiedä läkkeiden nimiä.Koska eivät niitä popsi.

Vierailija
8/28 |
10.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko se jokin mieleterveyslääke? Kaiki eivät tiedä läkkeiden nimiä.Koska eivät niitä popsi.

Jos et syö tai edes tunne kyseistä lääkettä, kysymys ei ollut tarkoitettu sinulle.

Vierailija
9/28 |
10.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
10/28 |
13.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
11/28 |
13.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi sitten avasit tän?

Vierailija
12/28 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite alotin kesän alussa ja lopetin ku tuli menkat 2 vkon välein. Olo oli kyllä mahtava. Lopetin ku En halunnu et kesällä vuotaa. Nyt alotin taas kk sitten ja ens vkolla pitäs menkat alkaa. Kipuja ei ole,turvottaa mahaa ainakin. En voi sietää menkkoja et katotaan kui käy tällä kertaa. Miulahan ei tuu kuukautisia ollenkaan sairauden takia ilman hormoonihoitoa/keltarauhaskorvaushoitoa. Sairautena aivolisäke kasvain gushingin syndrooma.

Vierailija
13/28 |
24.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse syönyt tätä nyt pian vuoden. Meni pari kk ennenkuin alkoi vaikuttaa mitenkään. Sitten näytti, että menkat jää pois. Ennen joulua kävin myoomakontrollissa, ja siellä sanottiin ettei myooma ole ainakaan kasvanut (on nytkin aika iso, noin 9x6 cm) ja jatkossa tarvitsee käydä vasin 3-5 vuoden jälkeen kontrollissa, koska vuodot oli pysyneet hyvin pois, voin jatkaa reseptiä ja poistuin kohdunpoistojonostakin. No, sitte onkin siitä asti vuotanut vähäsen joka kk - vain toukokuu oli vuodoton. Tiputtelee tai välillä lorahtaa enemmän, ei mitään "kaavaa" - ja lääkäri sanoi, että Ryeqo ei lakkaa toimimasta, jos se on alkanut toimia. Eli kai se on vain se myooma, mikä nyt alkanut vuotamaan itekseen. Eli ei ollut oikotie onneen tämäkään. Mitään muita oireita mulla ei siis ole, ei kipuja, maha nyt ehkä vähän turvonnut (kohtu on pyöristynyt jo myooman koon takia) mutta vuodothan mulla oli helvetilliset ennen tätä, en voinut enää poistua kotoa kun päässä alkoi heittää väliin ja mitkään suojat ei pitäneet - supertampooni ja kaksi yösidettä sekä siteet vielä edessä ja takana poikittain, ja kerrasta tuli kaikesta läpi. 

Vierailija
14/28 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen syönyt reilun kuukauden ja vuotanut koko ajan. Mietin jo lopettamista mutta jos toivoa on että 2kk jälkeen voisi helpottaa vuodot niin jatkan. Mielummin vuodan vähän koko ajan kun että tulee megamenkat. Olen jonossa myooman höyläykseen. 

Vierailija
15/28 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko lisää kokemuksia? Itse aloitin eilen ja nyt pientä päänsärkyä.

Vierailija
16/28 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitin viikko sun jälkeen ja oireina on ollut päivittäinen päänsärky (migreenitaipumus), pienesti ärtyneisyys ja välillä on tosi kuuma, sit tosi kylmä.

Vierailija
17/28 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nyt syönyt melkein 3 kk ja vuotoja ja vähän myös kipuja tulee välillä, ilman mitään aikakaavaa. Ikää +50 ja odottelen vaihdevuosien alkamista. Ovat tuloillaan, mutta vielä on toinen munasarja elinvoimaisena. En ole huomannut mitään sivuoireita tai sitten ne ovat olleet niin pieniä endometrioosin aiheuttamiin oireisiin, että en niitä ole noteerannut. Lääkitystä piti käyttää 3 kk, mutta jatkamme ainakin 6 kk lisää, koska oireet tulevat edelleen lääkkeestä huolimatta.

Vierailija
18/28 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen  syönyt muutaman päivän ja aiheuttaa kyllä pahoinvointia,vähän kuin raskaana ollessa. Itse odotan leikkaukseen pääsyä, myooma 13x13cm ja lisäksi endometrioosi

Vierailija
19/28 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen syönyt 2,5 vuotta, ei mitään sivuoireita. Menkat pysynyt pois koko tuon ajan. Syön niin kauan ku menkat loppuu kokonaan. 

Vierailija
20/28 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen syönyt 2,5 vuotta, ei mitään sivuoireita. Menkat pysynyt pois koko tuon ajan. Syön niin kauan ku menkat loppuu kokonaan. 

Lisään vielä, että on myoomia kohdussa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kuusi