Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on oikea tapa ilmoittaa vanhan työpaikan nimi CV:ssä?

Vierailija
30.09.2022 |

Jos esim firma on itse vaihtanut nimensä ja tunnetaan nykyisin toisella nimellä?

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
30.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pelkkä muotoseikka. Cv on naaman edessä 3 sekuntia. Jos se asia pomppaa sieltä siinä ajassa tärkeänä huomioasiana silmiin. Niin korosta sitä tunkemalla köpö Oy nyk( tykö oy). Jos kyseisellä työkeikalla ei ole suurta huomioarvoa hakeemaasi työtä nähden. Ei niitä kiinnosta olitko Siwassa vai k-marketissa hyllyttämässä. Ja haet aurankuljettajantyötä. Vanhoissa cv koulutuksissa ihmisiä opetettiin takertumaan typeryyksiin ja listaamaan turhia asioita. Nykyaikana cv:n personointi hakemaasi työpaikkaa kohtaan ei ole lista asioita sinusta. Vaan markkinointisivu hakemaasi työpaikkaa varten. Tosin duunarihommiin pääsee helpoiten soittamalla. Silti siivoojille tuputetaan cv koulutusta. Toimistomonsterit on sit sellasii. Laita cv:hen jotain sellaista mikä pomppaa silmille. Seuraavaksi toimistomonsterikouluttaja mäkättää muuten hyvä mutta tämän otsikon fontti on eri värinen, muuta se.......passaa cv koulutusta on tullut nähtyä paljon. Tee alkuun 10 erilaista cvtä netin ohjelmilla. Siel on ilmaisiakin. Näet miten turhaa on 3 sekunnin vilkasun takia takertua pikkujuttuihin. Jollei sen tarkoitus ole olla se eri värinen fontti.

Niissä hommissa mitä ite hakenu on se CV ollu enemmän esillä, yleensä se on nimenomaan ollu haastattelijalla printattuna tai sanonu "avaan sen sun CVn tähän koneelle" tai viitannu siihen muuten puheissaan. Hakemus on aina tuntunu olevan sivuseikka, kaikkiin nettihakemuksiin ei ees pyydetä mitään varsinaista hakemustekstiä. Ja kyseessä toimihenkilötehtävät joihin vaaditaan korkeakoulututkinto.

Vierailija
22/24 |
30.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anteeks kun sotkeudun, mutta kysyn omaani myös samassa. En ole ollut virallisesti töissä vuosiin, mutta olen auttanut ystävääni hänen yrityksessään ollen mm. eri tapahtumissa hänen apunaan jne. Ei ole kuitenkaan työtodistusta ja en ole ollut virallisesti tuolla. Voinko lisätä cv:hen ajanjakson 14.5.2016-31.8.2021 "Marjan yleinen apu oy" myyntiesittelijä? Olen ollut apuna esim. pe-su kukin päivä 6-8tuntia. Palkka tuotteina.

Tutustu sellaiseen asiaan kuin osaamisperusteinen CV. En osaa tässä neuvoa, koska opettelen sitä juuri itsekin, ja olen aika alkutekijöissä.

Ja sitten huudetaan työttömille, että menkää kysymään töitä. Asiat ei toimi nykyisin niin. Et saa keskuksesta suoria puhelinnumeroita. Porttia pidemmälle et pääse kuin kutsusta.

Nykyisin on huomioitu turvallisuusnäkökulmat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
30.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin töissä Suomen Yhdyspankissa joka fuusioitui Meritaksi ja edelleen Nordeaksi

Tässä tapauksessa, jos haen pankkipaikkaa voin kirjoittaa firman nimen sellaisenaan koska kaikki tietää.

Mutta jos olen ollut töissä Kyyttö Oy:ssa joka dittemmin fuusioitiin Mämmilän pultti Ky:yn kukaan ei tiedä, joten kirjoitan cv:een

Kyyttö Oy (nyk. Mämmilän Pultti Oy)

Vierailija
24/24 |
30.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rekryammattilaiset ei edes viitsi tsekata työttömyyden johtuvan firman konkurssista. Ne etsii helpomman kautta ja luulevat olevansa päteviä etsimään osaajia, jos vaan oma Linkkarikäyttäytyminen on kunnossa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kolme