Mikä on oikea tapa ilmoittaa vanhan työpaikan nimi CV:ssä?
Jos esim firma on itse vaihtanut nimensä ja tunnetaan nykyisin toisella nimellä?
Kommentit (24)
Laita ensin alkuperäinen nimi ja sen jälkeen sulkuihin (nykyisin Uusinimi).
Vierailija kirjoitti:
Se niin nimi mikä on työtodistuksessakin.
Voi laitella suluissa nyk. Joku
Oikeasti työnhakua koulutetaan nykyisin kaikenmaailman konsulttien toimesta.
Sen kuuluisi olla normaali kansalaistaito. Voisiko yhteiskuntaoppiin lisätä osion työnhausta ja kuinka se nykyisin toimii ja kuinka kuuluu sanoittaa osaamistaan, millä algoritmillä LinkedIn toimii, miten rakennetaan tehokas hissipuhe tai mikä Canvan-pohja erottuu parhaiten.
Ei tästä muuten mitään tulee. Taitoa tarvitsevat eivät löydä osaajia, jotka eivät osaa nykymaailman täysin merkityksettömiä sirkustemppuja, joilla pyritään huijaamaan rekryammattilaisia.
Ekaan versioon nimen vaihdon jälkeen (oli tapahtunu muutama kuukausi aikaisemmin) laitoin "Firma Oy (ent. Yritys Oy). Pari vuotta myöhemmin, kun uus nimi oli vakiintunut käytin vain nykyistä nimeä.
Toinen firma vaihto nimeä vasta sen jälkeen, kun olin sieltä lähtenyt, niin se on ja pysyy sillä nimellä mikä sillä oli, kun työskentelin siellä
Anteeks kun sotkeudun, mutta kysyn omaani myös samassa. En ole ollut virallisesti töissä vuosiin, mutta olen auttanut ystävääni hänen yrityksessään ollen mm. eri tapahtumissa hänen apunaan jne. Ei ole kuitenkaan työtodistusta ja en ole ollut virallisesti tuolla. Voinko lisätä cv:hen ajanjakson 14.5.2016-31.8.2021 "Marjan yleinen apu oy" myyntiesittelijä? Olen ollut apuna esim. pe-su kukin päivä 6-8tuntia. Palkka tuotteina.
Toinen juttu on ammattitermit. Rekryammattilaiset eivät ymmärrä niistä mitään. Samaa hommaa ja mahdollisellisesti suuremmalla vastuulla on hoidettu jopa vasta äsken huomattavasti vaatimattomilla ammattinimikkeillä.
Vierailija kirjoitti:
Sen kuuluisi olla normaali kansalaistaito. Voisiko yhteiskuntaoppiin lisätä osion työnhausta ja kuinka se nykyisin toimii ja kuinka kuuluu sanoittaa osaamistaan, millä algoritmillä LinkedIn toimii, miten rakennetaan tehokas hissipuhe tai mikä Canvan-pohja erottuu parhaiten.
Ei tästä muuten mitään tulee. Taitoa tarvitsevat eivät löydä osaajia, jotka eivät osaa nykymaailman täysin merkityksettömiä sirkustemppuja, joilla pyritään huijaamaan rekryammattilaisia.
Yrityksen kannattaisi ainakin silloin tällöin palkata pari kaveria pelkällä esimiehen intuitiolla.
Pelkkä muotoseikka. Cv on naaman edessä 3 sekuntia. Jos se asia pomppaa sieltä siinä ajassa tärkeänä huomioasiana silmiin. Niin korosta sitä tunkemalla köpö Oy nyk( tykö oy). Jos kyseisellä työkeikalla ei ole suurta huomioarvoa hakeemaasi työtä nähden. Ei niitä kiinnosta olitko Siwassa vai k-marketissa hyllyttämässä. Ja haet aurankuljettajantyötä. Vanhoissa cv koulutuksissa ihmisiä opetettiin takertumaan typeryyksiin ja listaamaan turhia asioita. Nykyaikana cv:n personointi hakemaasi työpaikkaa kohtaan ei ole lista asioita sinusta. Vaan markkinointisivu hakemaasi työpaikkaa varten. Tosin duunarihommiin pääsee helpoiten soittamalla. Silti siivoojille tuputetaan cv koulutusta. Toimistomonsterit on sit sellasii. Laita cv:hen jotain sellaista mikä pomppaa silmille. Seuraavaksi toimistomonsterikouluttaja mäkättää muuten hyvä mutta tämän otsikon fontti on eri värinen, muuta se.......passaa cv koulutusta on tullut nähtyä paljon. Tee alkuun 10 erilaista cvtä netin ohjelmilla. Siel on ilmaisiakin. Näet miten turhaa on 3 sekunnin vilkasun takia takertua pikkujuttuihin. Jollei sen tarkoitus ole olla se eri värinen fontti.
Otetaan esimerkki, työskentelit vuodet 2010-2015 yrityksessä nimeltä OY FIRMA AB, joka vaihtoi nimensä OY LAFKA ABksi vuonna 2020.
Et voi laittaa vuonna 2022 CV:hen että olit töissä OY LAFKA ABssa, koska et ole koskaan ollut sen nimisessä firmassa töissä.
Jos taas firma vaihtaa nimeään työsuhteesi aikana, silloin voit laittaa esimerkiksi OY LAFKA AB (ent. OY FIRMA AB).
Vierailija kirjoitti:
Juu kyllä sieltä verkostosta löytyy sanoo rekryammattilainen 🤣🤣🤣. Ei löydy, koska et löydä häntä omien huonojen algoritmiesi avulla. Kukaan linkkaa siitä sulle, jos ei itse hyödy. Olet nesteessä ja et löydä osaajaa piilotyöpaikkaan. Kannattaisi laittaa normaali lehti-ilmoitus ja palkkaava esimies saisi valita. Hän sentään on saattanut kuulla jostain firmasta ja henkilöstä jotain.
Ulkopuolinen rekryammattilainen on näissä tilanteissa täysin tuulen armoilla.
Vierailija kirjoitti:
Toinen juttu on ammattitermit. Rekryammattilaiset eivät ymmärrä niistä mitään. Samaa hommaa ja mahdollisellisesti suuremmalla vastuulla on hoidettu jopa vasta äsken huomattavasti vaatimattomilla ammattinimikkeillä.
Tätä mantraa jauhavat ne, ketkä vuoden assarin työkokemuksella hakevat hallintopäällikön paikkaa.
T. HR pomo
Meille tulee muuten kaikille kuntatyöntekijöille tämä eteen kun 1.1.2022 aloittaa hyvinvointialueet.
Vierailija kirjoitti:
Se, että minun lapselleni opetetaan peruskoulussa työnhakua (oikeasti sitä opetetaan), ei auta minua työnhaussa yhtään mitenkään. Silloin, kun minä olin peruskoulussa, ei ollut LinkedIniä eikä Canvaa, kun ei ollut edes koko internettiä olemassakaan.
Siihen aikaan, kun minä istuin koulussa yhteiskuntaopin tunnilla, työnhaku oli niin yksinkertaista, että työpaikalle mentiin ja kysyttiin, pääseekö töihin, tai soitettiin. Kuntien ja valtion virkoihin haettiin kirjoittamalla käsin (kynä ja paperi) tai kirjoituskoneella (mekaaninen vehje, jolla hakattiin kirjaimia paperille) hakemus, joka laitettiin kirjekuoreen, osoite ja postimerkki päälle, ja vietiin postiin (oli silloin vielä luotettava kirjeiden kuljetussysteemi).
Sitten tuli surullisenkuuluisa 1990-luvun lama, jonka jälkeen töihin ei enää vain menty, vaan niitä piti alkaa hakemaan myös yksityisellä sektorilla.
Vierailija kirjoitti:
Anteeks kun sotkeudun, mutta kysyn omaani myös samassa. En ole ollut virallisesti töissä vuosiin, mutta olen auttanut ystävääni hänen yrityksessään ollen mm. eri tapahtumissa hänen apunaan jne. Ei ole kuitenkaan työtodistusta ja en ole ollut virallisesti tuolla. Voinko lisätä cv:hen ajanjakson 14.5.2016-31.8.2021 "Marjan yleinen apu oy" myyntiesittelijä? Olen ollut apuna esim. pe-su kukin päivä 6-8tuntia. Palkka tuotteina.
Hyväntekeväisyystyö? En kyllä ole varma.
Vierailija kirjoitti:
Pelkkä muotoseikka. Cv on naaman edessä 3 sekuntia. Jos se asia pomppaa sieltä siinä ajassa tärkeänä huomioasiana silmiin. Niin korosta sitä tunkemalla köpö Oy nyk( tykö oy). Jos kyseisellä työkeikalla ei ole suurta huomioarvoa hakeemaasi työtä nähden. Ei niitä kiinnosta olitko Siwassa vai k-marketissa hyllyttämässä. Ja haet aurankuljettajantyötä. Vanhoissa cv koulutuksissa ihmisiä opetettiin takertumaan typeryyksiin ja listaamaan turhia asioita. Nykyaikana cv:n personointi hakemaasi työpaikkaa kohtaan ei ole lista asioita sinusta. Vaan markkinointisivu hakemaasi työpaikkaa varten. Tosin duunarihommiin pääsee helpoiten soittamalla. Silti siivoojille tuputetaan cv koulutusta. Toimistomonsterit on sit sellasii. Laita cv:hen jotain sellaista mikä pomppaa silmille. Seuraavaksi toimistomonsterikouluttaja mäkättää muuten hyvä mutta tämän otsikon fontti on eri värinen, muuta se.......passaa cv koulutusta on tullut nähtyä paljon. Tee alkuun 10 erilaista cvtä netin ohjelmilla. Siel on ilmaisiakin. Näet miten turhaa on 3 sekunnin vilkasun takia takertua pikkujuttuihin. Jollei sen tarkoitus ole olla se eri värinen fontti.
Personoi CV ja laita linkki Linkediniin, jossa perusprofiili 🤣🤣🤣
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi laitella suluissa nyk. Joku
Paska lafka, ihan reilusti vaan.
Vierailija kirjoitti:
Sen voi lisätä sinne johonkin muuhun osioon mainitana. Pyydä suositukset kaveriltasi. Jos olet ollut ilmaisapuna kaverisi pystyy siitä tekemään todistuksen. Vapaa ehtois työt kannattaa aina mainita Jos niistä on hyötyä hakemassasi työssä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Personoi CV ja laita linkki Linkediniin, jossa perusprofiili 🤣🤣🤣
Hae samaan firmaan useaan eri positioihin aina personoidulla CV:llä. Sulla tietenkin on nuo kaikki taidot ja osaamiset, mutta rupeatko näyttämään ei niin sopivalta mihinkään positioon. Tuo on eteenkin pienempien paikkakuntien ongelma, jossa pari suurta työnantajaa.
Vierailija kirjoitti:
Tutustu sellaiseen asiaan kuin osaamisperusteinen CV. En osaa tässä neuvoa, koska opettelen sitä juuri itsekin, ja olen aika alkutekijöissä.