JÄRKYTTÄVÄÄ: Sähkön hinnan futuurit nousussa, pörssisähkö nousee talvella 1,5 euroon. 20 000 kWh kuluttavan omakotitalon sähkölasku on 30 000 euroa vuodessa. :(
2500 euroa kuussa + siirtomaksu vielä päälle.
Kannattaako nyt tehdä määräaikainen sopimus 0,50 euron hinnalla???
Kommentit (29)
Kuollaanko nyt kylmyyteen, kun ei korona eikä Venäjä tappanutkaan?
Onneksi meillä menee vain 1500kWh vuodessa kun muutettiin mökille asumaan.
Vierailija kirjoitti:
Onneksi meillä menee vain 1500kWh vuodessa kun muutettiin mökille asumaan.
Samoin me muutimme mökille 2018. Pelkillä puilla lämmitämme ja aina kun heitän klapin takkaan niin tirskautan kyyneleen sähkön käyttäjien muistoksi.
Hälytys hälytys! Sähkön hinta tulee olemaan 1.10.2022 alkaen 10.000€ / kwh!
Lähde: Trust me bruh, mulla on foliohattu.
Ei varmasti tule olemaan, kukaan ei tuollaisia pysty maksamaan ja täällä syttyy sisällissota.
Eikä nouse, jää vajaaseen 70 senttiin. Jokainen voi katsoa itse pörssisähkö futuurihinnat-sivulta.
Heitteleekö ne futuurit noin paljon kun vähän väliä on joku huutelemassa miten futuurit laskee ja nytkö ne taas nouseekin.
Juu, minun bloomberg reuters terminaali taas näyttää että porvoon pörssissä se sähköfutuurien forwad swap contango hinta on kymppitonnin per kwh.
Trust me bro, minulla on emba ktm paperit hankkenista ja olen fortumilla töissä.
Ei kiinnosta. Sähkö tulee pistorasiasta ja Kela maksaa sähkölaskut.
Ei kukaan määräänsä enempää pysty maksamaan, olkoot nyt ahneita sähköyhtiöt. Ensimmäinen joka pystyy taipumaan alempiin hintoihin, tulee saamaan kaikki asiakkaat.
Pörssisähkön hinta vaihtelee tunneittain. Ei tuo hinta kuvaa jokaisen tunnin hintaa.
Vierailija kirjoitti:
Ei varmasti tule olemaan, kukaan ei tuollaisia pysty maksamaan ja täällä syttyy sisällissota.
Joten Putin saa haluamansa eli länsimaiden yhteiskunnat polvilleen.
Miksi Suomessa annetaan sähkönhintojen vapaasti nousta. Miksi suojellaan firmoja kuluttajan kustannuksella kun Saksassakin tehtiin toisinpäin?
Jouluvalot jo pelkästään nostaa loppuvuoden sähkölaskut pilviin. Ledien kulutuskin maksaa 5 000 tonnia kuussa näillä futuureilla
Jouluvalot jo pelkästään nostaa loppuvuoden sähkölaskut pilviin. Ledien kulutuskin maksaa 5 000 tonnia kuussa näillä futuureilla
Jos puolella eurolla saisin niin tekisin. Eihän se tekis kuin 6 euroa vuodessa.